Gå til innhold

AMD vil ha 40 prosent markedsandel


Anbefalte innlegg

Opteron har definitivt et potensial. Se på Sun Microsystems. De har satset så hardt på Opteron at toppsjefen i AMD, Hector Ruiz, har sagt at Sun er AMD sin beste støttespiller når det kommer til Opteron. De har økt salget sitt på x86-servere med nesten 50% den siste tiden. Så det er klart at Opteron kommer til å gi Xeon hard konkurranse (for den saks skyld også Itanium) også i fremtiden.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp

 

Sun og Amd sitt sammarbeide har gitt frukter :thumbup:

Trur også at vi vil se ein stor vekst for Sun

6742296[/snapback]

Det tror jeg også. Solaris er for tiden ganske innovativt. Beste eksemplet er ZFS. Apple snakker om å implementere ZFS for OS X. Folkene bak FreeBSD holder på å porte ZFS til FreeBSD. Og det er eksperimentell støtte for ZFS i FUSE for GNU/Linux. Solaris har over 50% av UNIX-markedet. Og Sun har fått blod på tann, siden AMD ser på Sun som sin beste kunde på Opteron. Det at Sun satser knallhardt på Opteron er noe av det beste som kunne skje AMD. Solaris/x64 er laget spesielt for Opteron. I mine øyne vil en Opteron-prosessor komme best til nytte ved bruk av Solaris.

Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

Pentium D hadde den samme prisdumpingen. Merkelig at du ikke har reagert på det :whistle: Snakker om å ha bind for øynene...

 

Du må da skjønne at AMD må senke profiten på A64 prosessorene for å møte konkurransen med intel's core 2.

6742228[/snapback]

 

Jeg reagere?

Hvorfor det? Jeg er for fri prissetting og synest det er greit,men vi vet jo hvor mye skriking det har vært i flere år med beskyldninger om bla prisdumping mot Intel.

Når så amd gjør det samme så er det helt greit.

Jeg setter her fingern på folks dobbeltmoral der det som er grusomt når den ene gjør det plutselig er ok når den andre gjør det.

For meg er det helt greit at alle gjør det og fritt velger sine priser.

Og ja selvfølgelig skjønner jeg at amd må senke prisene,men jeg skjønte jo at Intel måtte senke prisene da amd var på topp,derfor reagerte jeg ikke da,men det kan neppe alle si :)

Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

 

Lurer på om noen andre en snekker'n gidder å lure på det? Nei forresten det lurer jeg ikke på.....

6741555[/snapback]

 

 

Det er nok mange som lurer på det ja, iallefall alle som ikke har bind for øynene og blint godtar alle amds krumspring.

Jeg mener og har alltid ment at en produsent fritt må kunne kjøpe opp en annen om det er ønskelig, at en produsent fritt må sette prisene på sine produkter, at en produsent fritt må få selge sine produkter uansett om de velger å selge med tap.

MEN da må dette være fritt for alle og en må ikke rope ulv ulv og syte og bære seg overfor dette om det er andre enn de en "holder med" som gjør det . :thumbup:

6742157[/snapback]

 

 

Uff og uff! At du orker å prøve å vri din fanboyisme over på meg.... Jeg er virkelig imponert... :no: Om du ikke ser det så er mit utsagn tydelig sarkastisk, men du mener jeg har bind for øynene?

For å sitere deg så fint: KAST IKKE STEIN I GLASSHUS! Jeg har ikke nevnt et ord negativt om Intel for å fremme AMD. Om jeg har sunket ned på enkeltes nivå er det i ren oppgithet, og litt for å svare med samme mynt.

 

Dette blir tredje gangen jeg svarer på slikt tøv og det er helt klart den siste.... Kansje jeg blir nødt til å styre unna cpu avdelingen av forumet i fremtiden, synd for en som er glad i hw forumet.. :(

6742240[/snapback]

 

 

Om du oppfatter dette som rettet mot deg,så tar du feil, jeg snakker her om folk som i årevis har profilert hvor ille Intel er og hvor ille det de driver med er,deriblandt prisdumping, samme personene har vært svært så tause om emnet den siste tiden, nettop fordi amd nå gjør det samme :)

Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

 

Lurer på om noen andre en snekker'n gidder å lure på det? Nei forresten det lurer jeg ikke på.....

6741555[/snapback]

 

 

Det er nok mange som lurer på det ja, iallefall alle som ikke har bind for øynene og blint godtar alle amds krumspring.

Jeg mener og har alltid ment at en produsent fritt må kunne kjøpe opp en annen om det er ønskelig, at en produsent fritt må sette prisene på sine produkter, at en produsent fritt må få selge sine produkter uansett om de velger å selge med tap.

MEN da må dette være fritt for alle og en må ikke rope ulv ulv og syte og bære seg overfor dette om det er andre enn de en "holder med" som gjør det . :thumbup:

6742157[/snapback]

 

 

Uff og uff! At du orker å prøve å vri din fanboyisme over på meg.... Jeg er virkelig imponert... :no: Om du ikke ser det så er mit utsagn tydelig sarkastisk, men du mener jeg har bind for øynene?

For å sitere deg så fint: KAST IKKE STEIN I GLASSHUS! Jeg har ikke nevnt et ord negativt om Intel for å fremme AMD. Om jeg har sunket ned på enkeltes nivå er det i ren oppgithet, og litt for å svare med samme mynt.

 

Dette blir tredje gangen jeg svarer på slikt tøv og det er helt klart den siste.... Kansje jeg blir nødt til å styre unna cpu avdelingen av forumet i fremtiden, synd for en som er glad i hw forumet.. :(

6742240[/snapback]

 

 

Om du oppfatter dette som rettet mot deg,så tar du feil, jeg snakker her om folk som i årevis har profilert hvor ille Intel er og hvor ille det de driver med er,deriblandt prisdumping, samme personene har vært svært så tause om emnet den siste tiden, nettop fordi amd nå gjør det samme :)

6743712[/snapback]

 

Hvorfor ikkje starte ein tråd istedenfor der du kan ramse opp alle dine Amd Påstander :tease:

 

Det 50-60% priskuttet har ingenting med denne tittelen å gjøre. Dette handler om server markede, og her har ikkje amd skifta noen priser... Einsate må vere prisforskjellen mellom socket 940 og 1207 som ligger langt unna dine 50 %.

Lenke til kommentar
Det 50-60% priskuttet har ingenting med denne tittelen å gjøre. Dette handler om server markede

 

Riktig,men jeg har vel heller ikke vist til en bestemt prosessortype heller og om en ser på utallige tråder her på forumet så ser en da vitterlig at påstander om prisdumping og andre ting dras inn i disse selv om tråden ikke handler om det, så hvorfor ble det plutselig feil når jeg gjorde det :whistle:

Lenke til kommentar
Det 50-60% priskuttet har ingenting med denne tittelen å gjøre. Dette handler om server markede

 

Riktig,men jeg har vel heller ikke vist til en bestemt prosessortype heller og om en ser på utallige tråder her på forumet så ser en da vitterlig at påstander om prisdumping og andre ting dras inn i disse selv om tråden ikke handler om det, så hvorfor ble det plutselig feil når jeg gjorde det :whistle:

6743784[/snapback]

 

skjønner ikkje heilt hvorfor du skal fokusere på disse prisdumpingene . Det er jo bare positivt det da det blir billigere for oss forbrukerer igjen. Og når ein først fokuserer på det sitter jo du i eit glasshus da Intel har hatt ganske so kraftige prisdump dem selv

;)

Lenke til kommentar
Om du oppfatter dette som rettet mot deg,så tar du feil, jeg snakker her om folk som i årevis har profilert hvor ille Intel er og hvor ille det de driver med er,deriblandt prisdumping, samme personene har vært svært så tause om emnet den siste tiden, nettop fordi amd nå gjør det samme  :)

6743712[/snapback]

 

Propaganda.

Intel har vært "den store stygge ulven" hele tiden. Siden du snakker om årevis så må det være på sin plass å minne om ASUS som leverte hovedkort for AMD CPU i kvite esker (uten noesomhelst trykk) fordi Intel truet med sanksjoner til hele hovedkortindustrien. Det halvåret fanns det bare slike (og dette ene) hovedkort for AMD. En 350-400 MHz CPU fra Intel kostet på den tiden 4-6000 kroner.

 

Dette vet du godt, og jeg skjønner ikke hvem sitt ærend du løper når du skriver som du gjør.... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det 50-60% priskuttet har ingenting med denne tittelen å gjøre. Dette handler om server markede

 

Riktig,men jeg har vel heller ikke vist til en bestemt prosessortype heller og om en ser på utallige tråder her på forumet så ser en da vitterlig at påstander om prisdumping og andre ting dras inn i disse selv om tråden ikke handler om det, så hvorfor ble det plutselig feil når jeg gjorde det :whistle:

6743784[/snapback]

 

skjønner ikkje heilt hvorfor du skal fokusere på disse prisdumpingene . Det er jo bare positivt det da det blir billigere for oss forbrukerer igjen. Og når ein først fokuserer på det sitter jo du i eit glasshus da Intel har hatt ganske so kraftige prisdump dem selv

;)

6743812[/snapback]

 

Jeg "fokuserer" på dem fordi det nå er greit for dem som synes det var grusomt da Intel gjorde det og komm med massive beskyldninger mot dem og la ut i det vide og brede hvor ille det var, om det var ille da må det vel være like ille nå eller??

Personelig synest jeg det er helt ok,både da og nå :)

Lenke til kommentar
Om du oppfatter dette som rettet mot deg,så tar du feil, jeg snakker her om folk som i årevis har profilert hvor ille Intel er og hvor ille det de driver med er,deriblandt prisdumping, samme personene har vært svært så tause om emnet den siste tiden, nettop fordi amd nå gjør det samme  :)

6743712[/snapback]

 

Propaganda.

Intel har vært "den store stygge ulven" hele tiden. Siden du snakker om årevis så må det være på sin plass å minne om ASUS som leverte hovedkort for AMD CPU i kvite esker (uten noesomhelst trykk) fordi Intel truet med sanksjoner til hele hovedkortindustrien. Det halvåret fanns det bare slike (og dette ene) hovedkort for AMD. En 350-400 MHz CPU fra Intel kostet på den tiden 4-6000 kroner.

 

Dette vet du godt, og jeg skjønner ikke hvem sitt ærend du løper når du skriver som du gjør.... :thumbdown:

6743844[/snapback]

 

Jeg har da heller ikke glorifisert Intel,jeg påpeker bare at amd bruker nøyaktig samme metoder når de er i possisjon til det og for meg er det greit.

Men igjen er Intel den store stygge ulven menst stakkars amd må få lov til dette :)

Lenke til kommentar
Jeg har da heller ikke glorifisert Intel,jeg påpeker bare at amd bruker nøyaktig samme metoder når de er i possisjon til det og for meg er det greit.

6743875[/snapback]

Nå må du ikke glemme forskjellen mellon de to selskapene.

Det er ikke snakk om at AMD herser med lille *ntel sånn som da det var omvendt..... AMD var nærmest som et konkursbo å regne.

Kan du b.w. fortelle hvor stor aksjeposten til Intel er i AMD??

Lenke til kommentar
Jeg har da heller ikke glorifisert Intel,jeg påpeker bare at amd bruker nøyaktig samme metoder når de er i possisjon til det og for meg er det greit.

6743875[/snapback]

Nå må du ikke glemme forskjellen mellon de to selskapene.

Det er ikke snakk om at AMD herser med lille *ntel sånn som da det var omvendt..... AMD var nærmest som et konkursbo å regne.

Kan du b.w. fortelle hvor stor aksjeposten til Intel er i AMD??

6743931[/snapback]

 

Det der er bare tull,mener dere virkelig at de flinkeste i klassen kan straffes fordi de som sov de første årene ble hengende etter??

Intel er størst fordi de var flinkest akkurat som med andre firmaer.

Jeg synest det er tåpelig at det skal være tillatt å straffe et firma for en forseelse og ikke et annet bare fordi det er mindre.

Enten har vi spilleregler som ALLE følger eller så har vi det ikke .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...