Gå til innhold

Har jeg krav på ny mobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte en Siemens sx1 hos Siba for et og et halvt år siden. Mobilen sluttet i går bare å virke, helt plutselig. Mobilen har ikke vært utsatt for fysiske påkjenninger, fukt eller lignende. Har jeg da krav på ny telefon?

 

Har alt av kvitteringer

6734402[/snapback]

 

 

ikke uten videre. Har dette vært feil så kan det meget godt skje, men i utgangspunktet slik jeg leser saken din så vil du ha krav på utbedring av feilene (gratis). Så fremt dette ikke er din egen skyld.

Lenke til kommentar
Ringte Sba, snakka med en sur fyr som sa at jeg måtte stå for reperasjonen selv ettersom garantien har gått ut. Men er det ikke lovbestemte regler for dette her, utenom garantien?

6734515[/snapback]

 

som jeg sa så har de ansvaret for den. Dette er enten 2 år eller 5 år, men går ikke dypere i dette ettersom enkelte her da klager over at ingen dom beviser dette.

Uansett; send den til siba, krev reklamasjon. Nekter de., så tar du saken til forbrukerrådet som er neste instans.

Lenke til kommentar
Ringte Sba, snakka med en sur fyr som sa at jeg måtte stå for reperasjonen selv ettersom garantien har gått ut. Men er det ikke lovbestemte regler for dette her, utenom garantien?

6734515[/snapback]

Hehe, genialt svar av siba.

 

Garantien er gått ut men du har 2 års reklamasjonsrett. Ring opp igjen/evt gå dit, mye lurere da du mest sannsynlig snakket med en grønskolling på telefonsupport som sikkert ikke har mye med reklamasjonssaker til vanlig å gjøre.

 

Så sier du at du reklamerer på produktet, det regner jeg med skal gå greit da du som du sier har behandlet telefonen pent.

 

Du får telefonen reparert, dette kan ta oppmot en måned, og du har krav på en ENKEL lånetelefon dersom reparasjon tar mer enn 7 dager.

Lenke til kommentar
Ringte Sba, snakka med en sur fyr som sa at jeg måtte stå for reperasjonen selv ettersom garantien har gått ut. Men er det ikke lovbestemte regler for dette her, utenom garantien?

6734515[/snapback]

Hehe, genialt svar av siba.

 

Garantien er gått ut men du har 2 års reklamasjonsrett. Ring opp igjen/evt gå dit, mye lurere da du mest sannsynlig snakket med en grønskolling på telefonsupport som sikkert ikke har mye med reklamasjonssaker til vanlig å gjøre.

 

Så sier du at du reklamerer på produktet, det regner jeg med skal gå greit da du som du sier har behandlet telefonen pent.

 

Du får telefonen reparert, dette kan ta oppmot en måned, og du har krav på en ENKEL lånetelefon dersom reparasjon tar mer enn 7 dager.

6735142[/snapback]

 

som en digresjon; det strides enda om hva som er rimelig tid her på forumet. jeg er av motsatt mening og mener at 1 mnd er urimelig tid.

Lenke til kommentar
Vel, du har ennå ingen avgjørelser i ftu som backer det opp, og da holder vi oss til det så langt, siden de fleste kunder virker fornøyd og synes det er rimelig :).

6735245[/snapback]

 

simpel unskyldning (blant annet fordi jeg mistenker at begrepet "de fleste" er en majoritetsmisforståelse), men kan alltids sende FTU en mail og spørre dem da :)

Lenke til kommentar
Vel, du har ennå ingen avgjørelser i ftu som backer det opp, og da holder vi oss til det så langt, siden de fleste kunder virker fornøyd og synes det er rimelig :).

6735245[/snapback]

 

simpel unskyldning (blant annet fordi jeg mistenker at begrepet "de fleste" er en majoritetsmisforståelse), men kan alltids sende FTU en mail og spørre dem da :)

6735263[/snapback]

 

Er det sånn at man har rett på nytt produkt hvis det tar urimelig lang tid å reparer produktet?

Lenke til kommentar
Vel, du har ennå ingen avgjørelser i ftu som backer det opp, og da holder vi oss til det så langt, siden de fleste kunder virker fornøyd og synes det er rimelig :).

6735245[/snapback]

 

simpel unskyldning (blant annet fordi jeg mistenker at begrepet "de fleste" er en majoritetsmisforståelse), men kan alltids sende FTU en mail og spørre dem da :)

6735263[/snapback]

 

Er det sånn at man har rett på nytt produkt hvis det tar urimelig lang tid å reparer produktet?

6739967[/snapback]

 

ikke nødvendigvis, men det er et område jeg enda ikke har beveget meg særlig uti, så vil ikke svare bombesikkert på det.

Vet at det er et sterkt moment under heving, men er usikker på at urimelig tid alene kan medføre heving. (sett hva urimelig tid er da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...