Gå til innhold

Avslutte Xbox Live Gold, hvordan?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jaja, kjempefin og enkel guide..... Hadde ikke de jævla microsoft folka fjerna den linken så!!! Eller det vil si, det står "(PÅ)" under automatisk fornyelse, men den er ikke klikkbar lenger. Dette er andre gangen jeg sliter med akkurat dette... Forrige gang var rett etter vi kjøpte xboxen, da stod abbonementet i 6 mnd før jeg oppdaget det. Jeg traff også på en sykt irriterende og dum svenske som jeg regelrett måtte krangle lenge med for å få nedgradert abbonementet mitt til "silver". Spurte om refusjon, siden hun faktisk SA at hun så vi ikke hadde logget på på over 6 mnd. Men nei, der var det ingenting å hente. Nå har jeg altså gjort det igjen, nytt visa-kort og nytt spill som skulle spilles online. Rundlurt nok en gang av Mircosoft. Dette må da være mot norsk lov? I hvertfall en sak for forbrukerombudet!!!!!! Jeg blir så provosert som jeg aldrig har vært før!

Lenke til kommentar

hvem satt det på automatisk fornying?

 

Det er ingen som har tvunget deg til dette når du signet opp for xbox live.

 

Det stod ingenting om automatisk fornying (ihvertfall ikke med klartekst) da jeg la inn mitt VISA-kort på box'en. Uansett helt syk denne runden du blir sendt rundt på hvis du prøver å fjerne dette på hjemmesidene for xbox live. Du kan bare forsvare Microsoft så mye du vil og påstå at det var min egen feil, men den dagen du selv skal nedgradere eller avslutte ditt forhold til xbox live, vil du se hvor usansynlig dårlig kundebehnadling de driver med her.........

Lenke til kommentar

når gold går ut da skjer det ikke noe mer.

jeg har ikke gitt de visa kortet mitt, hvorfor skulle jeg gjøre det?

 

For å kjøpe points billigere enn i butikk? Og bruke det til Live abbonement er kanskje ikke det lureste,selv om de iblant som nå har greie Live tilbud, 3mnd for 79 er det vel.

 

Ja, jeg vet man kan få det billigere fra utenlandske siter men det er ikke så ille i forhold til butikker her.

 

Selv bruker jeg bare for å kjøpe points.

Lenke til kommentar

Visa-kort som er brukt til å f.eks kjøpe point er ikke noe problem å slette fra xboxlive.com

 

Men kort som er brukt til å betale for Gold-abbonement kan man altså ikke slette selv, ei heller avslutte abbonementet eller skru av automatisk fornyelse.

 

Er du havnet i den fella, er eneste måten å ringe de for å få avsluttet abo. Der treffer du gjerne svensker som ikke skjønner norske dialekter, prøver alt for å få deg til å ikke avslutte abbonementet, drar deg gjennom en helt syk rekke "kontrollspørsmål" for å kunne avslutte det, skylder på feil i datasystemet, hevder at du kan gjøre det selv på hjemmesidene deres o.s.v... Jeg ble også nektet refusjon enda han kunne bekrefte at jeg ikke hadde logget på på maange måneder... I mitt tilfelle tror jeg kansje at jeg møtte på en som var mer vanskelig enn gjennomsnittet, han spurte og spurte, og sa han ikke kunne avslutte det fordi jeg oppga ett feil siffer i mitt gamle postnummer (jeg har jo flyttet for lenge siden, og skamme meg for at jeg ikke har logget på xbox-live i ens ærend for å endre dette på min brukerprofil!). Deretter ville han ikke la meg avslutte fordi jeg hadde skrevet 98765432 som mobilnummer fordi jeg ikke vil at nummeret mitt skal bli solgt videre til telemarketing tjenester. "Du mäste jo skriva inn ditt verkeliga mobilnummer" eller noe i den duren... Men akk ja, hvis jeg noensinne skal ha Gold abo senere, blir det GARANTERT kjøpt måneds "kort" på butikken...

Lenke til kommentar

Visa-kort som er brukt til å f.eks kjøpe point er ikke noe problem å slette fra xboxlive.com

 

Men kort som er brukt til å betale for Gold-abbonement kan man altså ikke slette selv, ei heller avslutte abbonementet eller skru av automatisk fornyelse.

 

Er du havnet i den fella, er eneste måten å ringe de for å få avsluttet abo. Der treffer du gjerne svensker som ikke skjønner norske dialekter, prøver alt for å få deg til å ikke avslutte abbonementet, drar deg gjennom en helt syk rekke "kontrollspørsmål" for å kunne avslutte det, skylder på feil i datasystemet, hevder at du kan gjøre det selv på hjemmesidene deres o.s.v... Jeg ble også nektet refusjon enda han kunne bekrefte at jeg ikke hadde logget på på maange måneder... I mitt tilfelle tror jeg kansje at jeg møtte på en som var mer vanskelig enn gjennomsnittet, han spurte og spurte, og sa han ikke kunne avslutte det fordi jeg oppga ett feil siffer i mitt gamle postnummer (jeg har jo flyttet for lenge siden, og skamme meg for at jeg ikke har logget på xbox-live i ens ærend for å endre dette på min brukerprofil!). Deretter ville han ikke la meg avslutte fordi jeg hadde skrevet 98765432 som mobilnummer fordi jeg ikke vil at nummeret mitt skal bli solgt videre til telemarketing tjenester. "Du mäste jo skriva inn ditt verkeliga mobilnummer" eller noe i den duren... Men akk ja, hvis jeg noensinne skal ha Gold abo senere, blir det GARANTERT kjøpt måneds "kort" på butikken...

 

Vel, det tok meg et par minutter på telefon så det du har opplevd er nok ikke altfor vanlig.

De spurte om emailen min og hvorfor jeg ville si opp. Det var det.

Endret av Perborten
Lenke til kommentar

Visa-kort som er brukt til å f.eks kjøpe point er ikke noe problem å slette fra xboxlive.com

 

Men kort som er brukt til å betale for Gold-abbonement kan man altså ikke slette selv, ei heller avslutte abbonementet eller skru av automatisk fornyelse.

 

Er du havnet i den fella, er eneste måten å ringe de for å få avsluttet abo. Der treffer du gjerne svensker som ikke skjønner norske dialekter, prøver alt for å få deg til å ikke avslutte abbonementet, drar deg gjennom en helt syk rekke "kontrollspørsmål" for å kunne avslutte det, skylder på feil i datasystemet, hevder at du kan gjøre det selv på hjemmesidene deres o.s.v... Jeg ble også nektet refusjon enda han kunne bekrefte at jeg ikke hadde logget på på maange måneder... I mitt tilfelle tror jeg kansje at jeg møtte på en som var mer vanskelig enn gjennomsnittet, han spurte og spurte, og sa han ikke kunne avslutte det fordi jeg oppga ett feil siffer i mitt gamle postnummer (jeg har jo flyttet for lenge siden, og skamme meg for at jeg ikke har logget på xbox-live i ens ærend for å endre dette på min brukerprofil!). Deretter ville han ikke la meg avslutte fordi jeg hadde skrevet 98765432 som mobilnummer fordi jeg ikke vil at nummeret mitt skal bli solgt videre til telemarketing tjenester. "Du mäste jo skriva inn ditt verkeliga mobilnummer" eller noe i den duren... Men akk ja, hvis jeg noensinne skal ha Gold abo senere, blir det GARANTERT kjøpt måneds "kort" på butikken...

 

Vel, det tok meg et par minutter på telefon så det du har opplevd er nok ikke altfor vanlig.

De spurte om emailen min og hvorfor jeg ville si opp. Det var det.

 

Mer vanlig enn du kanskje aner. Opplevde akkurat det samme selv når jeg skulle avslutte mitt abonnement. Var et voldsomt styr når jeg ikke husket hvilket telefonnummer jeg hadde brukt når jeg registrerte meg. Greien er ihvertfall enkel, jeg skal aldri mer la Microsoft trekke noe som helst fra mitt kredittkort. De er rett og slett ikke til å stole på :mad:

Lenke til kommentar

Visa-kort som er brukt til å f.eks kjøpe point er ikke noe problem å slette fra xboxlive.com

 

Men kort som er brukt til å betale for Gold-abbonement kan man altså ikke slette selv, ei heller avslutte abbonementet eller skru av automatisk fornyelse.

 

Er du havnet i den fella, er eneste måten å ringe de for å få avsluttet abo. Der treffer du gjerne svensker som ikke skjønner norske dialekter, prøver alt for å få deg til å ikke avslutte abbonementet, drar deg gjennom en helt syk rekke "kontrollspørsmål" for å kunne avslutte det, skylder på feil i datasystemet, hevder at du kan gjøre det selv på hjemmesidene deres o.s.v... Jeg ble også nektet refusjon enda han kunne bekrefte at jeg ikke hadde logget på på maange måneder... I mitt tilfelle tror jeg kansje at jeg møtte på en som var mer vanskelig enn gjennomsnittet, han spurte og spurte, og sa han ikke kunne avslutte det fordi jeg oppga ett feil siffer i mitt gamle postnummer (jeg har jo flyttet for lenge siden, og skamme meg for at jeg ikke har logget på xbox-live i ens ærend for å endre dette på min brukerprofil!). Deretter ville han ikke la meg avslutte fordi jeg hadde skrevet 98765432 som mobilnummer fordi jeg ikke vil at nummeret mitt skal bli solgt videre til telemarketing tjenester. "Du mäste jo skriva inn ditt verkeliga mobilnummer" eller noe i den duren... Men akk ja, hvis jeg noensinne skal ha Gold abo senere, blir det GARANTERT kjøpt måneds "kort" på butikken...

 

Vel, det tok meg et par minutter på telefon så det du har opplevd er nok ikke altfor vanlig.

De spurte om emailen min og hvorfor jeg ville si opp. Det var det.

 

Mer vanlig enn du kanskje aner. Opplevde akkurat det samme selv når jeg skulle avslutte mitt abonnement. Var et voldsomt styr når jeg ikke husket hvilket telefonnummer jeg hadde brukt når jeg registrerte meg. Greien er ihvertfall enkel, jeg skal aldri mer la Microsoft trekke noe som helst fra mitt kredittkort. De er rett og slett ikke til å stole på :mad:

 

Vel,det er jo ganske viktig at de får riktig info. Hvis ikke kan jo nesten hvilken som helst jævel avlyse ting for andre. Å bruke kredittkort for mspoints er i alle fall ikke noe problem,det kan du slette når som helst på Xbox.com.

 

På gamestop så jeg det kostet 500kr for 4200 points. Med kort koster det 400kr for 5000.

Lenke til kommentar

Kan også legge til at jeg sendte 5 (!!!!!) eposter som jeg fikk automatisk svar på. Der stod det at jeg var garantert svar innen 24 timer. Fikk aldri noe svar såklart... Nei, jeg tror mange sliter med dette, og er overbevist om at Microsoft tjener mange penger på dette, desverre.

Lenke til kommentar

Vel,det er jo ganske viktig at de får riktig info. Hvis ikke kan jo nesten hvilken som helst jævel avlyse ting for andre.

 

For noe vås. At jeg har endret telefonnummer siden jeg registrerte meg har da ingenting å si så lenge jeg sitter på informasjon om kredittkortet som betaler for abonnementet.

 

Det som er litt merkverdig da er at de over beskriver at de fikk beskjed at systemet var nede når de ringte inn. Det samme skjedde faktisk med meg. Første gang jeg ringte inn sa de systemet var nede og kunne derfor ikke kansellere det. Ba meg så om å ringe tilbake senere. Neste gang jeg ringte fikk jeg som sagt problemer med telefonnummeret jeg ikke husket. Ble bedt om å sjekke det opp og så ringe tilbake senere. Jeg lurer rett og slett på hvor mangen som klarte å si opp abonnementet på første forsøk? Heh.. kunne kanskje være verdt en egen undersøkelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...