Gå til innhold

wh00t! mp3 spiller!! hvilken?!?!


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt iPod jeg... nesten så man må velge den bare på grunn av utseende :smile: .Forresten litt irritert på apple for tiden, forhåndsbetalte for en uke siden og har ikke hørt noe fra de. En kamerat bestilte nesten samtidig som meg, fikk respons bare et par dager etter betaling. Noen andre med erfaringer på det området? Til deg som lurte på hva man burde skrive på iPOd`n, han kameraten skrev følgende:

 

Property of:

"Navn"

 

Ble ganske tøft da.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en iMP 350 i et par uker nå, og er kjempefornøyd! Eneste problemet er litt skipping når jeg går fort, så jeg faktisk må holde den stille i lomma. Jeg trodde den skulle lese inn mp3 fila og så spinne ned CDen, men det virker ikke som om det fungerer i praksis.

Men for all del, det skjer sjelden og det er godt mulig det er mediet det er noe galt med...

Lenke til kommentar

jah,

 

ganske fett det der med inngravering :smile:

tenker heftig over hva jeg skal inngravere viss jeg skal kjøpe en.

 

512BM er egentlig ganske masse musikk... ca 125 låter med 128 kbps kvalitet. Kan jo egentlig bare drøye en ipod, og jukebox. For prisene for flashminne går jo da bare ned hele tiden, da blir det vel ikke så lenge til jeg kan kjøpe 1GB flash til en billig penge?

 

Da blir jo plutselig Nex II kjempe aktuell! Å NEI! valgets kvaler, jeg går gal!

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: wola på 2002-10-28 20:33 ]

Lenke til kommentar

Tror jeg også går for en iMP 350 og f.eks. putter CD/RW's i den. Lett i bruk, billig-ish, spiller CD'er, har oppladbare batterier og radio, og ser svært så smekker ut. Og så frakter den filer også, hvis jeg brenner dem på CD'en! :smile:

 

Når det gjelder skipping, er jogging ut.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Onkel på 2002-10-28 21:00 ]

Lenke til kommentar

Det hele handler om hva du prioriterer mest:

 

iPod: Design

 

Zen: Rimeligere og større harddisk og wma-støtte

 

iRiver: Mye billigere og man trenger ikke firewire. Radio og wma-støtte.

 

Firewire er ingen dårlig ting! Overfører en sang på noen sekunder så hva er da vitsen med å ha gigaByte på Gigabyte hvis det ikke går fortere enn USB????

 

Uansett koster bare en firewire kontroller ca 300kr og det er god valutta for pengene hvis du slipper å vente i flere år for å få overført musikksamlinga. Legger man på 300 (600kr) til så får man et creative audigy lydkort som også har en firewire port. Og nesten alle nye hovedkort har firewire, men det er jo ikke alle som har et helt nytt hovedkort heller da...

 

Likevell synes jeg at spilleren burde støtte USB tilegg slik at man kan ha den med til venner å se på f.eks filmer. Det gjør creative zen og sannsynligvis kommer det opp som en hard-drive i my computer uten at man trenger å instalere drivere osv..

Det er jo ganske kjekt, men jeg vet ikke om det går.

Pleier ihvertfall å være sånn.

Lenke til kommentar

Jeg har både en Creative DAP 6GB og en Ipod 20 GB.

Ipoden er jo strøken i forhold til den store og klumpete DAP'en.

 

Dessuten finnes det ikke mp3-spillere på markedet som har raskere software. Deilig.

 

Firewire-kort koster bare 350,- så får man med (en elendig)videoredigerings pakke i tillegg.

 

Jeg selger forresten min DAP billig hvis noen vil ha den. --> [email protected]

 

Beklager annonsen på slutten - alle har vel en liten sleip selger (les: Frank-Stian Svingen)i seg...

Lenke til kommentar

Har selv hatt en Creative jukebox 3 i en måneds tid nå. Den funker helt flott til mitt bruk. Ja ipoden er stiligere og mindre, men størrelsen på jukeboxen er ikke et veldig stort problem, da den kan bæres ganske behadelig med den medfølgende belteveska.

 

Er det noen som vet om det går ann å bytte harddisken på noen av mp3 spillerene som er på markedet idag? Det hadde jo vært litt deilig med en litt større harddisk. Man får vel opp til 120Gb harddisker som vil passe i spillerene.

Lenke til kommentar

husk på at det gjerne er benyttet 2,5" disker, tror faktisk ipod bruker 1,8" disk..

 

hmmz... 2500 for 512mb ram mp3 spiller hørtes nesten litt ok ut, er jo plenty plass til de cd'ene man liker best... men mangler jo totalt muligheten til å kopiere halve harddisken til naboen eller hele mp3 samlingen :wink:

 

valgets kvaler ja..

Lenke til kommentar

iPod 20GB VS Jukebox Zen 20GB

 

Dette har iPod som Zen ikke har: iPod er mindre enn Zen, kansje bedre brukervennelighet og ser fetere ut. den har også fjernkontroll.

 

http://www.apple.com/ipod/

 

Dette har Zen som iPod ikke har : Har usb1.1 som ipod ikke har, i tillegg til firewire. Den har 2 timer lenger batterilevetid (12 timer). Den har ikke "light copy protection" (se url).

 

http://electronics.cnet.com/electronics/0-...20518600-1.html

 

Glemte jeg noe? Og hva synes dere?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: wola på 2002-10-29 01:16 ]

Lenke til kommentar

Jeg har hatt iPod (10 gig) i en par mnd nå, pg jeg må si jeg er strålende fornøyd!

 

Synes det er rart ingen nevner LYDKVALITET i denne sammenheng (eller har jeg bare ikke sett det?), Jeg vurderte også Creative sin ekle koloss før innkjøpet, jeg syntes deriomt at lyden ikke var like god som i eple-boxen.

 

positive ting om iPod'n:

 

-DEN ER PEN!

-Den er VELDIG enkel å bruke (du trenger EN finger)

-GOD lyd (så bra som MP3 blir vil jeg anta)

-Kvalitet! de som har en vet hva jeg snakker om.

-kommer med fjernkontroll og 2 etuier i lekker innpk.

-Den går fint ned i buksa (20pak + en par cm)

-MusicMatch følger med

 

annbefaler den på det sterkeste

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Satt lenge på gjerdet og vurderte. Kom frem til at det enten måtte bli en MP3CD løsning, eller iPod 20GB.

 

I og med at jeg har en MP3CD spiller fra før (En Napa dings til 800 kroner....), så har jeg allerede en mengde MP3CDer. I tillegg så er iRiver spilleren 3.000,- billigere enn Apple spilleren.

 

Man får en ganske så nett firewire harddisk for 3.000,-

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...