Gå til innhold

wh00t! mp3 spiller!! hvilken?!?!


Anbefalte innlegg

Hmmm,

 

Jeg har lenge hatt lyst på en fet mp3 spiller, men problemet er HVILKEN?! Jeg går praktisk talt _gal_ av å prøve å velge en...

 

Det er et par ting jeg synes er viktige;

Pris (selv om jeg har penger til alt på lista),

størrelse (kan jeg ta den med på tur),

solid (om den tåler et støt, eller om den hakker slik som MD/CD spillere når de får mye støt),

flexibilitet (kan den lagre vanelige filer som divx)

 

Spillere jeg har tenkt på er:

 

Creative Jukebox 3 20GB - 430€ = 3163 NOK

40GB - 566€ = 4163 NOK

Test; http://www.hardware.no/tester/lyd/creative_jukebox_3/

 

 

Creative Jukebox Zen 20GB - 3600 NOK

Test; http://electronics.cnet.com/electronics/0-...20518600-1.html

 

Ipod 5GB - 299$ = 2556 NOK

10GB - 399$ = 3011 NOK

20GB - 499$ = 3766 NOK

Test;http://www.barbara.no/tester/apple/ipod/index2.html (ipod 5GB)

 

NexIIe™ 512MB - 298$ = 2249 NOK

1GB - 329$ = 2483 NOK

Test; http://www.mp3spelare.com/nexii.asp

 

En ting jeg lurer på er om du kan lagre filer (f.x. divx'er) på ipoden?

 

Hva synes dere?? Jeg har flere ganger bestemt meg for en av spillerene, og plutselig funnet noe billigere/bedre med en annen spiller;

 

- Ipod har _bare_ firewire

- jukebox 3 er stor og klumpete

- jukebox zen er vanskelig i bruk

- nexIIe har liten lagringsplass

- Ipod, jukeox'ene har spesielle batterier som gjør at du ikke bare kan gå i butikken å kjøpe nye når batteriet er tomt

 

Jeg har seff lest de andre postene på forumet, men synes ikke at noen har sagt noe som skiller en av spillerene ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

baC.. Er også veldig enig i den forvirringa der! Har også lenge ønsket meg Mp3-spiller med ordentlig kvalitet,men ettersom det kommer oppdateringer på markedet hele tiden,er det noe som er mindre i størresle, større i lagringskapasitet osv.. Jeg hadde nå nesten bestemt meg for Jukebox ZEN før jeg leste dette innlegget :razz: Hehe. Æsj, tenke så det knaker.. Frode

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har hatt nøyaktig det samme problemet. Helt siden jul har jeg tenkt så det knaker. Jeg har kommet frem til at creative jukebox 3 er det beste valget. Den er billigere en ipod. Mer avansert enn alle andre, men for stor. Men hva teller vel det? Du kan da ha den i sekken? Vis du er på utkikk etter en med skikkelige kvalifikasjoner så bør du velger creative jukebox 3.

Endret av Barry White
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 20:13, skrev foilltank:

Hei! Jeg har hatt nøyaktig det samme problemet. Helt siden jul har jeg tenkt så det knaker. Jeg har kommet frem til at creative jukebox 3 er det beste valget. Den er billigere en ipod. Mer avansert enn alle andre, men for stor. Men hva teller vel det? Du kan da ha den i sekken? Vis du er på utkikk etter en med skikkelige kvalifikasjoner så bør du velger creative jukebox 3.


MHV


Terje


 

heh.. tenkte også på det samme, men er det noe vits i å skaffe seg dokking stasjonen? hvorfor i alle H**** skulle noen ønske seg det?

Lenke til kommentar

ja, alt av filer kan lagres på ipod. Men den koster litt mer enn de prisene du har satt opp. Dette er Norge.. 5gb koster i overkant av 3000kr. 20gb koster over 4000kr

 

Og.. du må nesten ha firewire eller USB 2.0. Å øverføre f.eks. 5gb med USB 1.1 tar laaang tid. Ubrukelig. Et firewire kort koster 300-400kr. Samme pris for en USB 2.0 kontroller tenker jeg.

 

Jeg ville tatt design med i regnestykket og da vinner ipod utvilsomt.

 

[ Denne Melding var redigert av: alibaba på 2002-10-28 17:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 17:26, skrev alibaba:

ja, alt av filer kan lagres på ipod. Men den koster litt mer enn de prisene du har satt opp. Dette er Norge.. 5gb koster i overkant av 3000kr. 20gb koster over 4000kr


Og.. du må nesten ha firewire eller USB 2.0. Å øverføre f.eks. 5gb med USB 1.1 tar laaang tid. Ubrukelig. Et firewire kort koster 300-400kr. Samme pris for en USB 2.0 kontroller tenker jeg.


Jeg ville tatt design med i regnestykket og da vinner ipod utvilsomt.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: alibaba på 2002-10-28 17:31 ]</font>


 

dette blir jo litt lamt da viss du skal ta med/ha en film/mp3'er av en kamerat, da han kansje ikke har firewire... foreslår du da at han også skal kjøpe seg en firewire kontroller eller at jeg tar med min egen??

 

På linux er det heller ikke plug&play med installering av firewire, ganske tungvint eller hva?

 

Dette hadde da blitt betydelig lettere med jukebox/nexII...

 

Kan du fremdeles si at ipod vinner utvilsomt?

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: wola på 2002-10-28 17:40 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: wola på 2002-10-28 17:43 ]

Lenke til kommentar

vel, du må tenke på at ipod er som et smykke. Det ser elegant ut når du går rundt med den. Blir liksom endel av imagen din. i motsetning til de andre mp3 spillerne. Men hvis du sagger eller springer rundt i skater kler så er det et fett kossen mp3 spilleren ser ut vel?

Lenke til kommentar

er det noen som har brukt det der inngraverings greiene til ipoden? hva var det dere skrev da? _viss_ jeg velger å kjøpe den så kommer jeg nesten garantert til å betale xtra bare for å kunne gjøre det, men hva i alle h**** skal jeg skrive da?

 

alle de forslagene på hjemmesiden var jo bare lam0r...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 20:01, skrev knutivarr:


Ettersom alle har både for- og ulemper, så får du la andre ting være avgjørende, f. eks utseende. Da er vel vinneren klar? iPod, ikke sant?



 

Jo seff, der er selvfølgelig ipod en klar vinner. MEN, den blir da ikke så nyttig som en bærbar hardisk, ettersom den bare har firwire?

 

Om jeg ikke tar helt feil så blir vel firewire standardisert på fler og fler hk. Da blir det ikke så gale lenger...

 

Er det noen som har peiling på hvor billig jeg kan få tak i en ipod?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...