Gå til innhold

X1900GT evt. 7900GT oppgradering fra 6600GT


framoeng

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i loepet av helgen har jeg testa ut om du kan bruke 2 X1900GT i crossfire (uten mastercard) det blir isaafall et meget prisgunstig crossfire oppsett som vil holde for de fleste (ikke entusiastene da :p "we need the best of the best, any less won't do")

6739058[/snapback]

Det går ikke foruten AFR og man syns det er akseptabelt å bare få annhver frame vist på skjermen.

Lenke til kommentar

Så en oppsumering, før det går helt vilt for seg:

 

*Man kan bruke x1900gt på et Nvidia 4 chipset

*Det er ca. 1000 kr forskjell på x1900gt og x1900xt med 512 mb ram

 

Så det lønner seg rett og slett å kjøpe et x1900gt kort og overklokke det litt (ytelse i forhold til pris).

Lenke til kommentar
Så en oppsumering, før det går helt vilt for seg:

 

*Man kan bruke x1900gt på et Nvidia 4 chipset

*Det er ca. 1000 kr forskjell på x1900gt og x1900xt med 512 mb ram

 

Så det lønner seg rett og slett å kjøpe et x1900gt kort og overklokke det litt (ytelse i forhold til pris).

6739959[/snapback]

 

:hmm: Beklager avsporingen, men ATI kommer straks med ulike x1950 kort og det kan derfor være lurt å vente noen uker til prisene og ytelsene er endelig avklart. Greit å vite når man allikevel ikke får tak i noen x1900gt kort på flere uker.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
:hmm: Beklager avsporingen, men ATI kommer straks med ulike x1950 kort og det kan derfor være lurt å vente noen uker til prisene og ytelsene er endelig avklart. Greit å vite når man allikevel ikke får tak i noen x1900gt kort på flere uker.

6740204[/snapback]

 

er enig i at det er lurt å vente litt... jeg sparte 2000 kr da jeg kjøpte mine 7900GT eXtreme kort... de drar det som skal men av de to kortene ville jeg som mange andre valgt X1900GT kortet og så klokket det.... du får mye for pengene da skal jeg si deg! :cool:

Lenke til kommentar
Det går ikke foruten AFR og man syns det er akseptabelt å bare få annhver frame vist på skjermen.

hvor har du dette fra? :hmm: har du proevd det selv? siden du mener at du bare faar annenhver frame?

In 3D Mark 06...

Before, 3624 3D Marks...

After, 5094 3D Marks...

dette er med en 3800+ og 2 x1900gt med og uten crossfirejack patchen/hacken

 

dessuten, ikke avskriv noe foer det er utproevd...

 

man kan ikke si hvordan man blir naar man blir full hvis man aldri har drukket alkohol foer.

Lenke til kommentar
hvor har du dette fra? :hmm:  har du proevd det selv? siden du mener at du bare faar annenhver frame?

Du får bare annenhver frame vist siden outputen (fra DVI porten) fra det andre kortet går da ut i det store intet.

 

Don't be confused into thinking that ATI's "CrossFire" dual video card configuration can be achieved with two "slave" cards as some might have you think.

 

DFI has been showing two slave cards running in a dual configuration at Computex as seen above, and they have in fact been showing 3DMark 2005 scores that increase by nearly 80% when they turn on "CrossFire" in the driver. Well to make a long story short, the two slave cards are sharing the workload and nearly doubling the 3D Mark2005 score, but you are only seeing every other frame supplied by one of the cards. So keep in mind that rendering double the frames is pretty "easy," but putting them back together again is not just going to happen by accident.

- HardOCP

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Har akkurat oppgradert fra et x800GTO til x1900GT - GTO-kortet burde prestere omtrent likt med 6600GT om jeg husker riktig.

Valgte x1900GT over 7900GT av flere grunner:

Prisen - 1800kr mot ganske mye mer for et nVidia-kort eller et x1900XT.

 

I følge Tom's Hardware:

The Radeon X1900 GT offers solid performance and comes in it at a price point that matches the Nvidia GeForce 7900 GT. It bests the Nvidia card at popular resolutions of 1024x768 and 1280x1024 and performs on par with the GeForce 7900 GT at 1600x1200. Based on pure cost, the Radeon X1900 GT is a better buy.
Min skjerm har maksoppløsning på 1280x1024.

 

7900GT skal visst ha en relativt høy feilprosent, i tillegg til at nyere nVidia-kort ikke anbefales til gamle 3d-baserte spill med 16-bits grafikk (her er jeg på tynn is, mulig opplysningene ikke stemmer helt). Bruker mye tid på GPL, som alle sikkert vet kom ut i 1998, og flere har rapportert at 7k-serien har dårligere bildekvalitet og FPS enn eldre nVidia-kort eller tilsvarende fra ATI.

 

Er forresten veldig fornøyd med kjøpet. PowerColor-kortet støyer minimalt, og ytelsesforbedringen i feks Oblivion er helt fantastisk (ikke det at spillet blir noe bedre, men det er ihvertfall mye flottere å se på...).

Endret av EvilHomer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...