Gå til innhold

Program for åpning av .EXE filer


Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ei .exe-fil kjøres ved å dobbeltklikke på den, ellers kan du sikkert "åpne" den via en disassembler/debugger (OllyDgb), gjennom PE-viewer etc. :p

6733452[/snapback]

 

Er dette programmer som lar meg få plukke ut de enkle driver filene inne i .exe fila?

6733747[/snapback]

Nei. Hva skjer om du kjører fila, hva heter den, hva sier dokumentasjonen, hvor hentet du den?

Lenke til kommentar

Nei. Hva skjer om du kjører fila, hva heter den, hva sier dokumentasjonen, hvor hentet du den?

6735280[/snapback]

 

Det er HP sin driver fil for OfficeJet G85(multifunksjons printer). Denne har jeg lastet ned fra HP sine sider og er på 40MB. Den andre jag har problemer med er ATi Remote Wonder Driver(ATI's fjernkontroll) 7MB. Den siste deler seg opp i to nye .exe filer...

 

Begge disse filene når en klikker på dem, vil installere driveren på maskinen. Det jeg ønsker er å åpne opp filen slik at jeg kan utforske inholdet og finne frem til .inf filene som peker mot .sys, .dll, .cat -filer...++ som er de enkle dirver filene som windows er intresert i ved installasjonen.

 

Jeg er i ferd med å lage en såkalt unattended Windows CD....

Lenke til kommentar
Er dette programmer som lar meg få plukke ut de enkle driver filene inne i .exe fila?

 

Ja og nei, det kommer ann på hvordan denne exe-filen er laget. En del av de fungere omtrent som selvutpakkende exe-filer. Jeg ville prøvd å innstalllere winrar, deretter høyreklike exe-filen i explorer og se om du velge "Extract here" eller lignende

Lenke til kommentar
Er dette programmer som lar meg få plukke ut de enkle driver filene inne i .exe fila?

 

Ja og nei, det kommer ann på hvordan denne exe-filen er laget. En del av de fungere omtrent som selvutpakkende exe-filer. Jeg ville prøvd å innstalllere winrar, deretter høyreklike exe-filen i explorer og se om du velge "Extract here" eller lignende

6739066[/snapback]

Første innlegg fra trådstarter sier at han har forsøkt program som b.a. Winrar. Dermed vet vi at exe-filen ikke er en selvopp-pakkende zip/rar fil. Ettersom filen ikke kan åpnes i winrar eller Winzip (som en selvopp-pakkende fil ville kunne) kan du heller ikke hente ut deler av filen. Start filen på vanlig måte (dobbeltklikk på den) og følge instruksjonene fra HP. Programmet vil normalt generer et filsett som blir plassert på et temporært område. Deretter starter den installasjonen fra en av filene som er dannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...