Hr. Jenssen Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 (endret) Jeg har bestemt meg for å skaffe meg en gamepad til min PC. Jeg har ikke tenkt å spille de konvensjonelle gamepad-spillene, som slåssespill og bilspill, men heller rollespill, FPS, og lignende. Hvilken gamepad er det folket her anbefaler, med tanke på spillene jeg har tenkt å spille? Jeg er for tiden ikke stinn av penger, så det hadde vært fint om jeg haddefått anbefalninger på gamepads billigere enn oppimot tusenlappen, for å si det slik. EDIT: Gjerne gi link til hvor jeg kan få skaffet dem billig. På forhånd takk for alle svar. Endret 23. august 2006 av Hr. Jenssen
Bertelsen Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Du kan jo kjøpe en Xbox 360-kontroller, jeg har det selv å den funker utmerket til FPS-spill, 3-person og bilspill. Personlig foretrekker jeg tastatur og mus til FPS, men jeg har testet kontrolleren til dette mange ganger, å jeg synes det funker meget bra. Jeg går utifra at du har holdt i en 360-kontroller, siden du virker som en gamer. Så da vet du hvordan den føles i hånden din. Kontrolleren koster 329 kroner, på komplett.
Hr. Jenssen Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 (endret) For å være ærlig: Nei, jeg har faktisk ikke holdt i en 360-kontroller. Jeg har prøvd en vanlig Xbox-kontroller tho (ikke den svære, men den som kom senere). Ja, jeg også liker tastatur og mus mye bedre på generell basis, men av og til blir det fristende å bare hive seg i senga og spille derifra. Jeg skal se litt nærmere på 360-kontrolleren. Takk for tipset. EDIT: Hva med Saitek sine Gamepads? Er de noe bra. De ser i allefall ganske så fine ut. Endret 23. august 2006 av Hr. Jenssen
-sparks- Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 ligg unna playstation-kontrollere med adapter ivertfall. joystikkene på dem er helt ubrukelige.
stekri88 Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Trådløs X360 kontroller er visst på vei til PC
sedsberg Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Du kan også (via adaptere) bruke PSX/PS2, Xbox, Dreamcast, SNES og mange andre gamepads om du liker de. Adaptere ligger rundt 50 til 100-lappen fra utlandet. Jeg har testa en del billigere logitech-gamepads og var EKSTREMT misfornøyd. Det vanligste problemet (etter min mening) er en EKSTREMT upresis D-pad. På en pad var d-paden til og med vridd 45 grader slik at man gikk diagonalt når man skulle gå rett.
Hr. Jenssen Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 Hmm, blir nesten litt forvirret her. Noen sier at jeg kan bruke adaptre, mens andre fraråder meg det. Jeg tror uansett ikke jeg skal bruke adapter. Jeg vil nok heller ha en kontroll som er laget ene og alene for PC. Å betale 2-400kr er ikke noe problem heller. Jeg har lest litt rundt omkring på omtaler av Saitek sin 2600-kontroller, og den virker faktisk ganske god. Hvilken er forresten den nyeste av 2600- og 2900-kontrolleren? Skal man gå etter tallene, er jo 2900-kontrolleren nyest, men på de omtalene jeg har lest, virker den mer avansert (dessuten er den dyrere).
DjShugaA Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 anbefaler en 360 kontroller jeg og. utrolig digg å bruke
Hr. Jenssen Skrevet 25. august 2006 Forfatter Skrevet 25. august 2006 Nei, jeg tror jeg går for Saitek sin P2900. Den er trådløs (noe som er greit for meg, da jeg skal sitte et lite stykke vekk fra PC'en å spille), har mange knapper, mange spillprofiler, skal i følge omtaler være god å holde i, og har generelt sett fått god kritikk. Dessuten synes jeg den ser bedre ut enn den 360-kontrolleren.
runeb Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Hei. Endte du opp med å kjøpe den Saitek'en? I så fall, hva syns du om den? Jeg lurer selv på å skaffe meg en pad, og etter å ha hørt mye dårlig om Logitech sine myser jeg også på denne.
Hr. Jenssen Skrevet 6. november 2006 Forfatter Skrevet 6. november 2006 (endret) Jeg kjøpte P2600, ikke P2900. 2900 var mye dyrere, og eneste forskjell var at den var trådløs. Uansett, P2600 syntes jeg var knallbra. Mange taster, som fungerer veldig bra, og har god respons. Knappene er også logisk oppsatt. Pad'en sitter godt i hånda, og er stort sett veldig ergonomisk. Den "FPS"-tasten er kjempefin. Ett trykk på den mens du er in-game, så bindes standard-FPS-tastene (gå frem/tilbake, snu rundt, hoppe, dukke, skyte, osv) i spillet du spiller til pad'en, uten at du må inn og fiks-fakse for mye. Pad'en har også flere profiler (bl.a. BF2 ++), så disse hjelper mye. Rumble-funksjonen fungerer veldig bra i de spillene hvor det er "registrert", men jeg skulle ønske de kunne "profilert" flere spill. Jeg liker ikke å bruke gamepad i spill som BF2. Der er mus og tastatur best, synes jeg. Derimot spiller jeg en del andre spill med gamepad, og der er sjelden pad'en registrert. Jeg får selvsagt til å bruke den helt fint, men jeg får ikke utnyttet Rumble-funksjonen. Menmen, stort sett er pad'en knallbra. Et veldig godt kjøp. Endret 6. november 2006 av Hr. Jenssen
emalisti Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Går det an å bruke xbox 360 kontrolleren med hale til å spille FIFA eller PES på PC? Har søkt litt men ikke funnet noe knyttet opp mot (fotball, hockey osv)..bare bilspill og sånn som folk kommenterer.
runeb Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Jeg kjøpte P2600, ikke P2900. 2900 var mye dyrere, og eneste forskjell var at den var trådløs. På Komplett er det bare 70 kr. i forskjell på de to, og jeg har en mistanke om at jeg må ha en skjøtekabel hvis jeg går for P2600, og da blir vel prisen omtrent den samme. Er det lang ledning på P2600? Trenger nok antakelig minst 3m ledning for å kunne sitte hvor som helst i sofaen uten trådløst. På den andre siden er det jo mindre potensielle problemer med kabel da, og så slipper en batterier. Vet neimen ikke jeg hva jeg vil ha...
Hr. Jenssen Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Hmm, ledninga er vel 1-1,5m, vil jeg tro. Om det er så liten forskjell på de to, så er det jo bare å kjøpe 2900 i stedet da. Emalisti: Jeg har rett og slett ikke peiling. Men jeg vil da tro at det skal fungere. FIFA og lignende spill er jo tross alt opprinnelig laget for konsoll, så det burde da fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå