Gå til innhold

Videoseven LTV40DA


Anbefalte innlegg

Jeg ser at Komplett har den nå til tett oppunder 9000,- - det må være den billigste 40-tommeren jeg noensinne har sett.

 

Er det noen som har erfaringer med denne, eventuelt med Videoseven generelt?

 

Jeg finner ikke noe særlig med tester av verken denne eller Videoseven med 'normal' Googling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sitter å funderer over samme jeg også!

 

Har en Videoseven 19" lcd-skjerm som jeg er godt fornøyd med, men har vel aldri satt den på særlige prøver heller - vanlig bruk ispedd endel film og serier, veldig lite spilling.

 

Men 9000 for 40" er jo absolutt en okay pris. Er det noen som har noen erfaringer eller relevante linker angående denne tv'n?

Lenke til kommentar
sitter å funderer over samme jeg også!

 

Har en Videoseven 19" lcd-skjerm som jeg er godt fornøyd med, men har vel aldri satt den på særlige prøver heller - vanlig bruk ispedd endel film og serier, veldig lite spilling.

 

Men 9000 for 40" er jo absolutt en okay pris. Er det noen som har noen erfaringer eller relevante linker angående denne tv'n?

6718171[/snapback]

 

Jeg har i allefall bestilt en, beholdningen hos Komplett gikk litt for fort nedover mens jeg drev å Googlet etter informasjon om TV'n, og heldigvis, for når jeg kom hjem fra jobb var det ikke flere på lager hos Komplett.

 

Jeg slo til etter å ha lest denne tråden.

 

Men, i rubrikken utvidet info hos Komplett for TV'n, står det at den kommer uten stativ. Det kan da vel ikke stemme? En form for bordstativ så den i allefall står på egne ben må da vel følge med?

I allefall i linken over er det noen bilder av TV'n, og på samtlige har den bordstativ og ett av de viser den u-utpakket med stativ, så jeg tok sjansen alikevel.

 

Jeg ringte Komplett om dette og han jeg snakket med visste ikke mer enn det som sto i infoen om den, men påsto at det var klart den kunne leveres uten stativ - "se på prisen da mann, 40" LCD til under 9.000!"

Dette henger jo ikke på greip, om man kjøpe stativ som tilleggsutstyr, koster jo ikke TV'n tett oppunder 9.000,-...

 

Hva forventer Komplett? At den skal stå på gulvet lent mot veggen om jeg ikke vil kjøpe stativ eller veggfeste til 1500,-?

Lenke til kommentar
ja det høres rart ut,

 

Bilder både hos komplett og på Videosevens hjemmeside viser jo tv'n med "føtter".. blir skuffa dersom det ikke følger med..

6722932[/snapback]

 

Det står vel at målene som er oppgitt for TV'en er uten stativ, ikke at den kommer uten stativ. Det er ihvertfall slik jeg tolker det. Ellers fint om noen av dere som har bestilt denne legger ut kommentarer og bilder når dere har fått den. ;)

Lenke til kommentar
ja det høres rart ut,

 

Bilder både hos komplett og på Videosevens hjemmeside viser jo tv'n med "føtter".. blir skuffa dersom det ikke følger med..

6722932[/snapback]

 

Det står vel at målene som er oppgitt for TV'en er uten stativ, ikke at den kommer uten stativ. Det er ihvertfall slik jeg tolker det. Ellers fint om noen av dere som har bestilt denne legger ut kommentarer og bilder når dere har fått den. ;)

6723218[/snapback]

 

Ja når jeg ser på utvidet info så tolker jeg det dithen jeg også

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått den (i hus) og jada, det følger med fot, dere hadde nok rett angående mål.

 

Har hatt den på i under to timer i skrivende stund, og foruten én død pixel midt på nederst (som ikke vises når man sitter et par meter unna), er jeg veldig fornøyd!

Det vil si så fornøyd det går an med kabel via analogt signal, og DVD via SCART. Ikke de mest optimale forholdene, men DVD ser veldig bra ut. Det er litt skurring nederst i bildet med det samme man bytter kanal, men det forsvinner nesten med én gang.

 

Synsvinkelen er utrolig bra, jeg måtte gå såpass på skrå (på et par meters avstand) at jeg knapt så skjermen i det hele tatt, og alikevel var det mulig å se hva som var på.

 

Merk: Jeg er på ingen måte bevandret i TV-verden, så jeg har ingen sammenligningsgrunnlag; noe som betyr at selv om jeg synes den er veldig bra, kan andre, mer kresne synes den er det dårligste som finnes på markedet.

 

Men, jeg har i allefall ikke sett andre 40" til under 9.000,- per dags dato. :)

Lenke til kommentar

Har nå fått TV'en, og lekt meg med den i et par timer. Har egentlig samme brukeropplevelse som Z ovenfor, og har enda ikke funnet noe negativt om den (bortsett fra at jeg synes selve foten er litt stygg). Synes forøvrig designet generelt er litt penere enn det man ser på bilder, men likevel et stykke unna f.eks. en av de bedre Samsung-modellene.

 

Har også kun en død pixel, den er litt til venstre helt nederst på TV'en. Umulig å se fra sitteavstand.

 

Har digital UPC, og det er mye bedre enn de analoge signalene. Mye, mye bedre (kjører over SCART), så skjønner ikke hvordan dere klarer dere uten digitale signaler? :) Men det er likevel ikke så bra som DVD over SCART (naturlig nok).

 

Så, for å konkludere, etter to-tre timers gjennomgang er jeg bra fornøyd. Neste er å få seg Xbox360... :)

Lenke til kommentar

Har digital UPC, og det er mye bedre enn de analoge signalene.  Mye, mye bedre (kjører over SCART), så skjønner ikke hvordan dere klarer dere uten digitale signaler?  :)  Men det er likevel ikke så bra som DVD over SCART (naturlig nok).

 

Jeg har analog over kabel, hvor mye bedre blir det med digitale signaler? Du har ikke mulighet til å ta noen sammenligningsbilder og poste?

 

Jeg har lagt merke til en negativ ting som jeg ikke vet er det analoge signalet/dårlig innstilte kanaler, eller at noe er i veien med TV'en, men av og til virker det som bildet enten hopper litt eller fryser i brøkdelen av et sekund. Jeg håper selvsagt at det er kanalene som er dårlig innstilt (dette skjer på TV2 og NRK2, jeg har ikke lagt merke til det på andre kanaler, men jeg har sett lite på TV etter jeg fikk den), Tekst-TV på for eksempel så dårlig at det av og til virker som det er en vanlig bordantenne koblet til.

 

Får vel begynne på jobben med å overbevise Økonomisjefen hjemme om viktigheten av digital dekoder... ;)

Lenke til kommentar

Har testet Xbox 360 idag over komponent. Vakkert. Men noen som vet om det skal være noe synlig forskjell på 720p og 1080i? Klarer ihvertfall ikke å se det selv (har testet GRAW demoen i begge modusene).

 

Forøvrig har jeg funnet ut følgende negative ting om TV'en:

 

- Har oppdaget litt etterslep i enkelte sendinger på enkelte kanaler. Vet dog ikke om dette skyldes TV'en eller kabel-boksen (fra Motorola), ettersom jeg enda ikke har sett noe etterslep på DVD-filmer eller Xbox-spill.

 

- Fotball-kamper er ikke spesielt imponerende. Uskarpt, etterslep og fargene på gressmatta glir liksom inn i hverandre (når kamera er i bevegelse). Det er likevel ikke noe problematisk å se på kamper, men skuffende likevel.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Har testet Xbox 360 idag over komponent.  Vakkert.  Men noen som vet om det skal være noe synlig forskjell på 720p og 1080i?  Klarer ihvertfall ikke å se det selv (har testet GRAW demoen i begge modusene).

 

Forøvrig har jeg funnet ut følgende negative ting om TV'en:

 

- Har oppdaget litt etterslep i enkelte sendinger på enkelte kanaler.  Vet dog ikke om dette skyldes TV'en eller kabel-boksen (fra Motorola), ettersom jeg enda ikke har sett noe etterslep på DVD-filmer eller Xbox-spill.

 

- Fotball-kamper er ikke spesielt imponerende.  Uskarpt, etterslep og fargene på gressmatta glir liksom inn i hverandre (når kamera er i bevegelse).  Det er likevel ikke noe problematisk å se på kamper, men skuffende likevel.

6746645[/snapback]

 

Har lest at flere syns LTV40DA fungerer dårlig til å se fotballkamp på. Nå er ikke dette noe problem for meg da jeg ikke ser fotball.

 

Hvordan er lysstyrken på skjermen? Kontrasten er ikke akkurat noe å hoppe i taket for :p Fungerer den greit nok i et opplyst rom?

 

 

Synd du hadde motorora boks og ikke Dreambox. Har Dreambox selv og vet at ikke alle tv'er liker komponent signal fra den. Vi har en 50" Panasonic plasma på jobb som fungerer dårlig mot Dreambox over komponent, er skurring oppe og nede i bildet. 42" NEC LCD-TV'en vi hadde før fungerte utmerket mot Dreambox'en.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe å utsette på hverken kontrast eller lysstyrke. Men så har jeg heller ikke noe særlig erfaring med LCD TV'er. Er du mer kresen enn meg, så kan du selvsagt kunne synes det ser helt for jævlig ut. :) Men spec-messig så er det vel like "bra" som andre LCD TV'er, helt opp til som nesten koster det dobbelte.

 

Fikk forøvrig bort det meste av etterslepingen ved å trykke på "AV"-knappen en gang til. Da ble det valgt "SCART1 RGB" istedetfor "Pr1 SCART". Vet ikke helt hvorfor det skulle gjøre bildet bedre, men bedre ble det iallefall. Fotballkampene ble litt skarpere også.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Hvordan er lysstyrken på skjermen? Kontrasten er ikke akkurat noe å hoppe i taket for :p Fungerer den greit nok i et opplyst rom?

 

Lysstyrken er helt kurant, men en negativ ting jeg har lagt merke til, er at det er dårlig kontrast i veldig lyse/hvite områder. Nå vet jeg ikke om dette er akkurat den modellen eller LCD-TV generelt, men jeg trodde det var pga. analogt mottak; har lagt merke til at på for eksempel personintervjuer, om de står foran et vindu og det er fullt dagslys ute når opptaket ble gjort, er vinduskarmer o.l. dårlig gjengitt fordi dagslyset gjør alt så opplyst, nesten bare helt hvitt. Det er også dårlig kontrast på helt hvite klær, o.l.

 

Vi så Jarhead på DVD i går og da la jeg merke til akkurat det samme, ørkensand som står i fullt sollys gjorde omgivelsene utydelig, og en god del ganger er mennesker filmet på avstand mens de går mot kameraet. Da er de veldig vanskelig å se fordi himmelen og ørkenen som omgir de er så opplyst, særlig i horisonten ved overgang fra bakke til luft.

Endret av Z
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er kjempe fornøyd med denne TV'en, men jeg har et lite problem. Jeg har ikke fullgod kvalitet på Scart 2. Dette merkes spesielt når kvaliteten på signalene i utgangspunktet ikke er veldig gode. Spesielt fremtredende er dette på parabol tv-tuner, men også på DVD med lav kvalitet. Problemet er at det blir en slags skygge effekt på bildet, samt at man ved scene skifte kan se skyggene av det foregående bilde fortsatt på skjermen. Dersom jeg putter scart kabel i Scart1 så er kvaliteten mye bedre samt at nevnte skygge problem ikke lenger er der. Har også en kamerat som trodde han kanskje hadde samme problem. Er det noen av dere andre som kan avkrefte/bekrefte om dette er et generelt problem??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...