Mott Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 (endret) Jeg lurer på hvilket av disse to skjermkortene som er best?? Dette(256) eller Dette(128) Dere må ikke se på prisen. Jeg har selv hørt at 128 mb versionen er bedre. men er langt i fra sikker. Jeg lurer også på hva som skjer når jeg innstalerer nytt skjermkort inn i maskinen. hva med drivere osv?? Endret 20. august 2006 av Mott
kjeLL// Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 jeg er neimen ikke sikker på om det er stor ytelse forskjeld på de to korta. Men det er meget simpelt å instalere nytt kort. det du gjør er å avinstalere det gamle skjermkortet fra enhetsbehandling slå av pc'n ta ut kortet sette inn det nye og instalere drivere.. restarte igjen.. vips så har du nytt skjermkort nye drivere.
Mott Skrevet 20. august 2006 Forfatter Skrevet 20. august 2006 Takk for det da er det ute av verden. Da mangler jeg bare å vite hvilket av de to skjermkortene som er best.
Simen1 Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Det sto ikke noe om klokkehastigheten på ram, men jeg tipper den er lik. Klokkehastigheten på GPU er lik og ellers ser de like ut. Da er kortet med 256MiB minne bedre på grunn av minnemengden og fordi det har to stk DVI-I i stedet for to stk DVI-D som 128-kortet har. I betyr at man kan bruke adapter til å hente ut det analoge signalet, mens D betyr at det kun er det digitale og man ikke får ut analogt signal, selv med en adapter.
efikkan Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Ytelsemessig er det nok ingen eller tilnærmet ingen forskjell. Så velg det som har best spesifikasjoner ellers som Simen1 nevnte.
Andrull Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Jeg lurer på hvilket av disse to skjermkortene som er best??Dette(256) eller Dette(128) Dere må ikke se på prisen. Jeg har selv hørt at 128 mb versionen er bedre. men er langt i fra sikker. Jeg lurer også på hva som skjer når jeg innstalerer nytt skjermkort inn i maskinen. hva med drivere osv?? 6713618[/snapback] 128mb kortet er nok ikke bedre på dagens marked, men i 95% av tilfellene så er de pratisk talt like i ytelse. 6600GT er ikke veldig kraftig, og tar ikke i bruk så mye ram, ettersom det ikke takler så god grafikk i de nyeste spillene, og dermed krever det ikke så mye Vram. (Vram=Videoram) Det finnes noen spill som tar i bruk ukomprimerte texturer, og i noen tilfeller som f.eks quake4/doom3 så ville jeg tro 256mb versjonen stakk av med en knapp seier i ytelse. Og som i Oblivion, så finnes det plenty av modder som øker texturstørrelsen (bedre grafikk) og dette krever en del av plassen på Vrammen. Hadde jeg hatt begge kortene ville jeg tatt 256mb kortet selv, men skulle jeg kjøpt en av dem, så ville det kommet helt ann på prisen. (å betale stort mer enn 150kr mer for 256mb utgaven synes jeg det ikke er verdt) PS: Det finnes kort med mye bedre pris/ytelse på markedet enn 6600GT, så skal du kjøpe nytt, ikke gå for et slikt kort uansett. Selv har jeg testet i en del spill, og hvor mye Vram de bruker. F.eks CS source/HL2 krevde ikke mer enn 128mb Vram på full grafikk (dette gjelder mange andre psill også), mens i Oblivion, doom3 og quake 4 kan det være en liten fordel med 256mb.
Mott Skrevet 20. august 2006 Forfatter Skrevet 20. august 2006 (endret) men når det er 40 kr i forskjell så ville dere valgt 256 mb versionen?? Endret 20. august 2006 av Mott
Andrull Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 men når det er 40 kr i forskjell så ville dere valgt 256 mb versionen?? 6713876[/snapback] Ville nok ha gjort det ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå