Gå til innhold

PC til lydbehandling


Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille ny PC av PSdata, men det er noen ting jeg er usikker på. Den skal brukes til lydbehandlig med Nuendo.

Jeg er usikker på hvilket hovedkort jeg skal kjøpe. Fikk beskjed fra PSdata om å ta utgangspunkt i en maskin med dette kortet:

Aopen Mainboard S-478 Intel 845E ATX Audio 5.1 USB 2.0 UDMA100 DDR 533 MHz FSB, AX4B-533.

Jeg ser på websiden at det er endel forskjellige kortsom for meg ser ganske like ut, er de det? Jeg snakker da kortene in Aopen serien.

Jeg skal ha nettkort, USB, IEEE 1394, skjermkort med to utganger med mulighet for TV ut, en WD disk i JB serien ogen 19" skjerm. Kan noen skissere et oppsett basert på dette, helst hos PSdata(kjøper der for jeg har kjøpt der før, og var fornøyd da)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg vil si for øyeblikket (trøtt som ****) er at jeg ville valgt et noe mer high-end lydkort enn et som er innebygd på hovedkortet mtp. det du har planer om å bruke maskinen til. Jeg har aldri brukt Nuendo, men et lydkort som har skikkelig ASIO er vel å foretrekke, for å få skikkelig realtime processering ved plugins (regner med at Nuendo kjører noe av det samme systemet med VST etc som Cubase gjør)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...