Gå til innhold

Endelig - Innkjøp av Core 2 Duo


Anbefalte innlegg

Hei! Nå har jo endelig Core 2 duo kommet, som jeg har ventet så lenge på. Ønsker da snarest mulig å gå til innkjøp av en ny PC. Bruksområdene mine er mye spilling (Bf2 CS:S etc), samt surfing/chatting. :D

 

Har da kommet frem til et forslag som jeg ønsker tilbakemeldinger og korrigeringer på. Spesielt PSU og HK er jeg usikker på! Jeg har LCD skjerm, Audio lydkort mus og høyttalere, men det er mulig jeg må kjøpe XP. Skal uansett ha Vista senere men..Prisen bør IKKE overstige 12k inkl. frakt. Rundt 10tusen er "måltallet"

 

kalkis

 

 

Eller kanskje det er like så greit å kjøpe denne? Mamoz

Trur dere det er mulig å redigere denne? Likte absolutt ikke skjermkortyet :hrm:

 

Takker for alle innspill/tilbakemeldinger.

 

Edit: link fiks :D

Endret av trulsta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Renger med du skal overklokke og da er overklokkingsegenskapene til hovedkortet essensielle. Jeg anbefaler å undersøke dette nærmere.

 

Når det gjelder PSU så skal Core 2 Duo bruke betydelig mindre effekt enn Pentium 4/D-seriene gjør. Dvs. at kravet til strømforsyningen synker noe.

Lenke til kommentar

har tenkt å overklokke litt etterhvert ja.

 

Skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere - i allefall om dere ikke ser oppsettet nå? Her er i allefall oppsettet:

 

Aspire X-plorer

Asus P5N32-SLI SE Deluxe 1831,-

Chieftec 450 Watt 12cm Fans Active PFC 661,-

Corsair Value Select DDR2-533 1024 MB (2 stk.) 1700,-

Intel Core 2 Duo E6400 1928,-

LiteOn DVD 16x/48x 149,-

Logitech OEM Ultra X 195,-

Nec ND-3550 294,-

Point Of View GeForce 7900 GT

Samsung SpinPoint P120 200 GB (2 stk.)

Lenke til kommentar

Ville kjøpt en annen PSU. Og litt bedre RAM.

Corsair Twin2X2048-5400C4 koster det samme som den RAM'en du har valgt gjør og den yter bedre.

 

Hva PSU anngår ville jeg kjøpt en Forton Source eller en MIST.

 

Du kan også vurdere å bytte ut Hardisken(e) med en eller to Hitachi Deskstar T7K250 250 GB SATA.(best i test på Hardware.no)

 

Ellers så alt meget greit ut.

 

Mattjin

Lenke til kommentar

Hei. det du må gjøre for at vi ske se handlevogna er: trykk lesbar for alle, og opptater, så velger du" andres handlevognder" og den handlevogna du laget.. så velger du den og kopierer linken :)

 

Som tidligere nevnt en annen psu kanskje, Hiper eller mist kanskje?

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Du kan også vurdere å bytte ut Hardisken(e) med en eller to Hitachi Deskstar T7K250 250 GB SATA.(best i test på Hardware.no)

6706965[/snapback]

Det er en bra disk du anbefaler. Bedre enn Samsung P120 på ytelse (altså aksess) og nesten like bra på støynivå. Men nå er det lenge siden T7K250 kom og vant en rekke tester. Siden den gang har det kommet en del andre spennende disker og prisene har endret seg. Jeg vil trekke frem Seagate 7200.10 250GB og 320GB som gode alternativer til en god pris. Dersom det ikke er noe poeng å ha to separate disker (f.eks for backup fra den ene til den andre) så er det bedre å gå for en enkelt stor disk. Det vil blant annet gi mindre støy, varmeutvikling og effektforbruk. Da vil jeg anbefale Samsung T133S på 400GB som koster så lite som 1124kr nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...