Gå til innhold

WoW GamerPC ca 15k


Anbefalte innlegg

Saavitt meg forstaatt er det greit det og. Asus P5B og P5W er begge 2 gode valg. Sp0rs litt om du vil overklokke eller ei. Til wow er ikke det saa n0dvendig, Saa gaa for p5b kortet du.Og kos deg ;D

Lykke til i Azeroth :)

6711814[/snapback]

 

takk for svaret, nå vet jeg hva jeg skal bestille ;)

6712414[/snapback]

 

bang0 post oppsettet ditt da!

Har bestemt meg for å styre unna barebone for framtidige oppgraderinger, så trenger et hovedkort og et _sinnsykt_ pent kabinett. Svart og minimalistisk helst:)

 

bang0, har du funnet èn nettbutikk å bestille fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Wow sin grafikk krever som sagt mer eller mindre ingenting...

Det har ingen store texturer så et 256mb skjermkort holder i lange baner.

 

Å spille WoW laggfritt kan du klare med en PC til 7-8000kr, men problemet med WoW er at det består av en hel haug av folk på noen plasser. Dette er det CPUen og rammen som må ta seg av, og 2GB rask ram er absolutt å anbefale.

 

Det krever nok også sitt av skjermkortet, men dette er langt ifra så viktig. Å ha på masse AF og AA, i skyhøye oppløsninger er ikke vits, og på noen av instillingene er så er det mer eller mindre ikke noen merkbar forskjell. (bruker du 1600*1200 med 2X aa og 4XAF så holder det i lange baner)

 

Et 7600GT burde holde lenge, men for sikkerhetskyld så kunne jo 7900GT være verdt å bruke litt ekstra penger på.

 

Skal du nå virkelig ha en maskin som klarer WoW med masse andre folk så er Conroe en overlegen CPU på dagens marked, og kjøper du

 

Kjøp deretter en ram med f.eks DDR2, og 800MHZ hastighet.

Jeg vet desverre ikke om de selger noen M-ATX hovedkort som støtter Conre, men ettersom du må betale opppimot 7000kr for å få en nesten like bra CPU på AMD siden, så koster conroe N6600 bare 2500-2800kr.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Wow sin grafikk krever som sagt mer eller mindre ingenting...

Det har ingen store texturer så et 256mb skjermkort holder i lange baner.

 

Å spille WoW laggfritt kan du klare med en PC til 7-8000kr, men problemet med WoW er at det består av en hel haug av folk på noen plasser. Dette er det CPUen og rammen som må ta seg av, og 2GB rask ram er absolutt å anbefale.

 

Det krever nok også sitt av skjermkortet, men dette er langt ifra så viktig. Å ha på masse AF og AA, i skyhøye oppløsninger er ikke vits, og på noen av instillingene er så er det mer eller mindre ikke noen merkbar forskjell. (bruker du 1600*1200 med 2X aa og 4XAF så holder det i lange baner)

 

Et 7600GT burde holde lenge, men for sikkerhetskyld så kunne jo 7900GT være verdt å bruke litt ekstra penger på.

 

Skal du nå virkelig ha en maskin som klarer WoW med masse andre folk så er Conroe en overlegen CPU på dagens marked, og kjøper du

 

Kjøp deretter en ram med f.eks DDR2, og 800MHZ hastighet.

Jeg vet desverre ikke om de selger noen M-ATX hovedkort som støtter Conre, men ettersom du må betale opppimot 7000kr for å få en nesten like bra CPU på AMD siden, så koster conroe N6600 bare 2500-2800kr.

6713471[/snapback]

 

Hei!

 

Vet faen ikke hva atx og m-atx er, men det kabinettet jeg postet i foregående posten: Trenger jeg noe spesielt hovedkort til det? Ellers var det bra tips, har også funnet ut at komplett får inn E6600 prosessorer innen en uke. Så bestiller vel derifra ganske så snarlig:)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Wow sin grafikk krever som sagt mer eller mindre ingenting...

Det har ingen store texturer så et 256mb skjermkort holder i lange baner.

 

Å spille WoW laggfritt kan du klare med en PC til 7-8000kr, men problemet med WoW er at det består av en hel haug av folk på noen plasser. Dette er det CPUen og rammen som må ta seg av, og 2GB rask ram er absolutt å anbefale.

 

Det krever nok også sitt av skjermkortet, men dette er langt ifra så viktig. Å ha på masse AF og AA, i skyhøye oppløsninger er ikke vits, og på noen av instillingene er så er det mer eller mindre ikke noen merkbar forskjell. (bruker du 1600*1200 med 2X aa og 4XAF så holder det i lange baner)

 

Et 7600GT burde holde lenge, men for sikkerhetskyld så kunne jo 7900GT være verdt å bruke litt ekstra penger på.

 

Skal du nå virkelig ha en maskin som klarer WoW med masse andre folk så er Conroe en overlegen CPU på dagens marked, og kjøper du

 

Kjøp deretter en ram med f.eks DDR2, og 800MHZ hastighet.

Jeg vet desverre ikke om de selger noen M-ATX hovedkort som støtter Conre, men ettersom du må betale opppimot 7000kr for å få en nesten like bra CPU på AMD siden, så koster conroe N6600 bare 2500-2800kr.

6713471[/snapback]

 

Hei!

 

Vet faen ikke hva atx og m-atx er, men det kabinettet jeg postet i foregående posten: Trenger jeg noe spesielt hovedkort til det? Ellers var det bra tips, har også funnet ut at komplett får inn E6600 prosessorer innen en uke. Så bestiller vel derifra ganske så snarlig:)

6713972[/snapback]

Ah beklager....

 

M-ATX står for Micro ATX.

ATX er formfaktoren til et hovedkort, og det størrelsen beregnes gjerne ut ifra standardern "ATX".

Et vanlig ATX hovedkort har mls sørrelse og det er slike kort som anbeffales om man skal ha en spillPC.

Som du karnskje nå skjønner så er Matx(micro ATX) en mindre hovedkort, som gjør det mulig å få det til å passe i små kabinettet.

(større hovedkort heter E-ATX)

 

Det kabinettet du har valg er et kabient i "vanlig" ATX størrelse, så da fungerer det fint med N6600, og vanlige hovedkort. :)

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Har du kun tenkt å spille WoW? Hva med nyere spill som kommer i framtiden? Disse vi jo kreve sitt.

Med tanke på at du har 15 000 kr til disposisjon, hvorfor ikke kjøpe litt bra hw, ikke bare det som klarer max grafikk i WoW, slik at du kan spille andre, nyere spill med max, eller tilnærmet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...