Gå til innhold

WoW GamerPC ca 15k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er veldig lenge siden jeg har kjøpt meg en maskin så er veldig ute av hva markedet har å tilby og hva som er bra. Håpet at noen her på forumet kan hjelpe meg, siden jeg ikke har blitt noe særlig klokere av å lese alle trådene her.

 

Håper noen snille sjeler kan hjelpe meg å sette opp en maskin for å spille WoW på som koster ca 15 000,- , noen av tankene jeg har er at:

 

-Vil ha relativt god skjerm, ca 20" og bra fargegjenngivning så det er behagelig å se på.

-Ønsket meg en barebone, men om det er lite fornuftig/prisgunstig så vil jeg heller legge en ekstra lappe i et ordentlig kabinett (så lite som mulig alikevel) som ser bra ut.

-Trenger ikke så stor harddisk.

-Bør helst ikke bråke så sinnsykt mye, siden jeg blir sittende rett atmed den.

-Skal ikke overklokkes.

-MÅ kjøre WoW knirkefritt med de aller fleste innstillinger på maks. Selv i orgrimmar og 40-manns raid hvor det står på som verst.

 

Ellers vil jeg gjerne at det skal være mulig å bestille alle delene fra samme nettbutikken, og vil ikke vente på deler i en evighet. Så LordL hadde et oppsett hvor prosessoren var ubekreftet 01-10-06, det er helt uinterresant for meg. Da går jeg heller gjerne på et AM2 oppsett jeg kan bestille idag, eller kanskje neste uke senest.

 

Tusen takk!

Endret av macmanlady
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Er veldig lenge siden jeg har kjøpt meg en maskin så er veldig ute av hva markedet har å tilby og hva som er bra. Håpet at noen her på forumet kan hjelpe meg, siden jeg ikke har blitt noe særlig klokere av å lese alle trådene her.

 

Håper noen snille sjeler kan hjelpe meg å sette opp en maskin for å spille WoW på som koster ca 15 000,-  , noen av tankene jeg har er at:

 

-Vil ha relativt god skjerm, ca 20" og bra fargegjenngivning så det er behagelig å se på.

-Ønsket meg en barebone, men om det er lite fornuftig/prisgunstig så vil jeg heller legge en ekstra lappe i et ordentlig kabinett (så lite som mulig alikevel) som ser bra ut.

-Trenger ikke så stor harddisk.

-Bør helst ikke bråke så sinnsykt mye, siden jeg blir sittende rett atmed den.

-Skal ikke overklokkes.

-MÅ kjøre WoW knirkefritt med de aller fleste innstillinger på maks. Selv i orgrimmar og 40-manns raid hvor det står på som verst.

 

Ellers vil jeg gjerne at det skal være mulig å bestille alle delene fra samme nettbutikken, og vil ikke vente på deler i en evighet. Så LordL hadde et oppsett hvor prosessoren var ubekreftet 01-10-06, det er helt uinterresant for meg. Da går jeg heller gjerne på et AM2 oppsett jeg kan bestille idag, eller kanskje neste uke senest.

 

Tusen takk!

6704356[/snapback]

 

Skal du bare bruke den til å spille WoW? Eller andre spill også? (WoW på høyest grafikken krever ikke veldig god pc)

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

Jeg spiller også en god del WoW, og sitter på følgende 939s

 

AMD 64 x2 4200+

7600 gt

1024 mb pc3200 ram

Abit kn8 sli hk

og en 400 watts psu

 

dette holder for meg.

 

Betalte 4300 for cpu hk og gpu så viss du bare skal spille wow så trenger du ikke bruke mer en 10k.

 

Reidar

 

 

:w00t: Post nr 300 :w00t:

Endret av radier999
Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2

Nec ND-3550

NorthQ 4775 500W, 140mm, 24-pin/PCIe

Sapphire Radeon X1900 XTX

Western Digital Caviar 250 GB S-ATA II

 

Handlevogn

 

Så må du finne et passende hovedkort, minne, kabinett og kanskje fjerne/ bytte strømforsyningen.

 

Kabinett, dog ikke helt sikker med tanke på skjermkortet, siden det står i testen til hw.no at det treffer harddiskrammen :ermm:

Lenke til kommentar
AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2

Nec ND-3550

NorthQ 4775 500W, 140mm, 24-pin/PCIe

Sapphire Radeon X1900 XTX

Western Digital Caviar 250 GB S-ATA II

 

Handlevogn

 

Så må du finne et passende hovedkort, minne, kabinett og kanskje fjerne/ bytte strømforsyningen.

 

Kabinett, dog ikke helt sikker med tanke på skjermkortet, siden det står i testen til hw.no at det treffer harddiskrammen  :ermm:

6704538[/snapback]

 

Så bra ut det der ja!

Hvordan er den AMD prosessoren i ytelse/pris sammenligna med de nye Intel prosessorene? Hvis ikke forskjellen er så himla stor gidder jeg ikke vente på de nye intel prosessorene.

 

Kabinettet var ikke så flott, men hvis jeg skal gå etter AM2 prosessor tenker jeg at det må finnes en barebone som støtter det. Er det noen som har et forslag på det?

 

Eneste jeg finner på komplett er : Shuttle SN27P2 Barebone

Som er kanskje litt vel dyrt? Er 400w strømforsyning, kabinett og hovedkort ilag da. Hva tror dere?

 

Noen forslag til RAM eller skjerm dA?

Lenke til kommentar

Etter aa ha spillt WoW med Axemen i 1.5 aar + naa saa vil jeg anbefale et fatal1ty lydkort paa det sterkeste. i 40 manns raid i wow saa knekker pc-en paa 2 ting (forutsatt at du har aalreit cpu, gfx kort).

Og det er nemmlig ram og lyden. Saa, min 2gb ram.

Tingen med fat lydkortet er at den har en egen prosessor og ram slik at den haandterer alle lydoperasjoner direkte paa lydkortet istedenfor aa plage cpu-en med dette. Du har vel kanskje lagt merke til med din naavaere pc at naar dere staar 40mann i bwl og skal buffe opp for vaelestrasz + encounteret at pc-en knekker sammen rimelig hardt. Dette er pga nettopp dette. + seff da gammel pc.

Lenke til kommentar
Etter aa ha spillt WoW med Axemen i 1.5 aar + naa saa vil jeg anbefale et fatal1ty lydkort paa det sterkeste. i 40 manns raid i wow saa knekker pc-en paa 2 ting (forutsatt at du har aalreit cpu, gfx kort).

Og det er nemmlig ram og lyden. Saa, min 2gb ram.

Tingen med fat lydkortet er at den har en egen prosessor og ram slik at den haandterer alle lydoperasjoner direkte paa lydkortet istedenfor aa plage cpu-en med dette. Du har vel kanskje lagt merke til med din naavaere pc at naar dere staar 40mann i bwl og skal buffe opp for vaelestrasz + encounteret at pc-en knekker sammen rimelig hardt. Dette er pga nettopp dette. + seff da gammel pc.

6705391[/snapback]

 

Bra tips, men i den shuttelen jeg posta. Er ikke lydkort innebygget der? Så skal ikke plage CPU uansett? BTW spiller jeg i empire @ ravencrest;)

Lenke til kommentar
Kult :).

Nei, med alle andre lydkort saa bruker den cpuen i tillegg. Det er derfor fatal1ty lydkortet skiller seg ut. Det er litt dyrt, men til 40manns raid i wow anbefaler jeg det ;)

6705606[/snapback]

 

Ok:) Det som står på descriptionen din, er det setupen du sitter på idag? Hva koster det der nytt?

Lenke til kommentar
Kult :).

Nei, med alle andre lydkort saa bruker den cpuen i tillegg. Det er derfor fatal1ty lydkortet skiller seg ut. Det er litt dyrt, men til 40manns raid i wow anbefaler jeg det ;)

6705606[/snapback]

 

Ok:) Det som står på descriptionen din, er det setupen du sitter på idag? Hva koster det der nytt?

6705626[/snapback]

 

20k endte det paa hos meg. :) Og jeg har halvparten, CPU, kj0ler, HK og GFX kommer tirsdag-onsdag.

Lenke til kommentar
Kult :).

Nei, med alle andre lydkort saa bruker den cpuen i tillegg. Det er derfor fatal1ty lydkortet skiller seg ut. Det er litt dyrt, men til 40manns raid i wow anbefaler jeg det ;)

6705606[/snapback]

 

Ok:) Det som står på descriptionen din, er det setupen du sitter på idag? Hva koster det der nytt?

6705626[/snapback]

 

20k endte det paa hos meg. :) Og jeg har halvparten, CPU, kj0ler, HK og GFX kommer tirsdag-onsdag.

6706392[/snapback]

 

20 lapper for alt det der? Det er da en fin pris:)

Lenke til kommentar
Kult :).

Nei, med alle andre lydkort saa bruker den cpuen i tillegg. Det er derfor fatal1ty lydkortet skiller seg ut. Det er litt dyrt, men til 40manns raid i wow anbefaler jeg det ;)

6705606[/snapback]

 

Ok:) Det som står på descriptionen din, er det setupen du sitter på idag? Hva koster det der nytt?

6705626[/snapback]

 

20k endte det paa hos meg. :) Og jeg har halvparten, CPU, kj0ler, HK og GFX kommer tirsdag-onsdag.

6706392[/snapback]

 

Kan du foreslå et annet hovedkort enn akkurat Gigabyte GA-965P-DQ6 som fungerer like bra med resten av pc delene du har på description din?

er selv en wow gamer som er veldig nøye på fps og sånt og har vurdert å oppgradere til noen av de pc delene du viser under der, de ser temmelig bra ut..

hva med denne? Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16 link -> http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321779

Endret av bang0
Lenke til kommentar
Saavitt meg forstaatt er det greit det og. Asus P5B og P5W er begge 2 gode valg. Sp0rs litt om du vil overklokke eller ei. Til wow er ikke det saa n0dvendig, Saa gaa for p5b kortet du.Og kos deg ;D

Lykke til i Azeroth :)

6711814[/snapback]

 

takk for svaret, nå vet jeg hva jeg skal bestille ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...