Gå til innhold

ABIT AB9 PRO for Core2Duo


Anbefalte innlegg

Hej,

 

jeg trenger i motsatsen til de fleste her inne et stabilt og bra hovedkort på en PC som kommer til å surre 24/7 uten å kjöre spill.

 

Dvs. närmest en server PC uten å väre server PC.

 

Har tenkt på dette kortet:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323531

 

Först og fremst tar det de nye Core2Duo prosessorene, men det har også mange SATA II muligheter, hele 9 tilkoplinger.

 

Jeg önsker å höre om synpunkter på dette kortet. Spesielt kanskje det å kjöre RAID 5 fra hovedkort. Men også synpunkter på stabilitet, m.m. :dontgetit:

 

---

Billigste Core2Duo CPUn og minst 6 disker skall kjöres og grafikkkortet blir nok et ASUS GeForce 7600 GS 256 MB. Ingen krav på overklokking o.liknende. Men STABILITET!!

 

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde AB9 Pro i noen dager før jeg sendte det tilbake.

 

Det ville ikke gå sammen med Corsair rammen min. Fikk over 2000 feil med memtest på noen sekunder. Fikk aldri installert OS.

 

Etter og ha lest en del på forumet her og noen andre er det vist mange som har problemer med det kortet. Et dårlig produkt imo.

 

Har nå Asus P5W DH Deluxe og er strålende fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Kjører AB9 Pro stabilt som fjell her hvertfall, med noe Kingston Value ram greier jeg slengte med da jeg kom på att jeg ikke kunne bruke min gamle Geil DDR ram :)

 

 

Merk att en bør legge in bios versjon 1.3 eller nyere(hvis det er komt når du får kortet)

for å få det stabilt og intel raiden til å fungere.

 

Jeg har ikke måttet restarte en eneste gang siden jeg la inn den siste biosen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...