Gå til innhold

Hvorfor er Windows så dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvilken pris er det du sikter til når du sier det er så dyrt, og hva synes du det heller skulle kostet?

6704063[/snapback]

vel jeg syns 500-700kr for pro hadde vært en god pris, men for over 1000 lappen har jeg ikke lyst til å kjøpe det for å være helt ærlig.

6740757[/snapback]

Er du student får du den for den prisen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg synes slettes ikke at 800,- er mye for et OS som er såpass solid og velbygd som XP.

Når vista kommer så vil det sikkert koste 3-5 ganger mere (?) i lang tid fremmover. Dette syns jeg er dyrt, i forhold til XP og hvor mye jeg vil bruke på et OS, ikke nødvendigvis at vista er så kjempedyrt i fohold til arbeidet som er lagt til grunn for det.

6749857[/snapback]

Vil ikke påstå at XP er solid og velbygd.

Gjest Slettet+19283741
Skrevet

Litt off topic nå.

Det er det mest velbygde og brukervennlige OS du får pr. i dag.

Om vista blir sikkere er det delte meninger om. Det blir helt sikkert det med tiden, hvor lang tid det tar er jo uvist

Skrevet
En ting jeg har lurt på lenge, hvorfor er Windows OS så innamri dyrt? har hørt at det har blitt dyrt fordi mange pirat kopierer OS'en, men når de setter opp prisene er det jo hvertfall ingen som kommer til å kjøpe det orginalt, bortsett fra bedrifter osv. og kanskje folk som klarer seg med home versjonen.

6703832[/snapback]

fordi windows er mer eller mindre et must?

nå tenker jeg ikke på datainteresserte som koser seg med all slags annet enn microsoft windows. men tenk på alle de som kjøper pc fordi det er noe man bare må ha. tror ikke det er som mange "vanlige" som skaffer pirat bare fordi prisen er litt høy. personlig hadde jeg betalt for xp pro hadde jeg kjøpt ny pc. synes det er greit å ha originalt jeg

Skrevet

Det store flertallet kjøper vel maskin med windows "bakt" inn i prisen. På komplett er det så vidt jeg kan se 788.53kr i avslag hvis man ikke vil ha maskinen levert med windows. Hos PSData er dette oppgitt å være 825kr. Du sier 500-700kr er grei pris, men over 1000 er det ikke. Vil ikke si at disse prisene er veldig langt unna din idealpris. 700-900kr for et operativsystem er ikke galt, det er ikke veldig mye mer enn hva et nytt spill koster, og det er ganske åpenbart at det koster en del(!!) mer å utvikle ett operativsystem enn ett spill. Jeg har personlig tenkt å kjøpe meg vista når det kommer med god samvittighet. (selv om det skulle koste *grøss* mer enn 1000 kroner. :D

Skrevet
vel jeg syns 500-700kr for pro hadde vært en god pris, men for over 1000 lappen har jeg ikke lyst til å kjøpe det for å være helt ærlig.

6740757[/snapback]

den prisforskjellen på 300 kr. ( 700>1000 )og oppover er kanskje ikke så mye allikevell

jeg har snakket med studenter/ungdommer som hiver i seg lett, flere 4 dl med øl til ca 70 kr glasset . spiser en pizza på byen til ca 150 kr.

tar drosje hjem til ca 300 kr.

og så klager disse at microsoft tar seg for mye betalt :dribble:

Skrevet

6740757[/snapback]

den prisforskjellen på 300 kr. ( 700>1000 )og oppover er kanskje ikke så mye allikevell

jeg har snakket med studenter/ungdommer som hiver i seg lett, flere 4 dl med øl til ca 70 kr glasset . spiser en pizza på byen til ca 150 kr.

6752595[/snapback]

Ja... og en øl er borte på 15-20 minutter? Mens en Windows-lisens eier du for alltid, og sånn som Windows XP som kom i 2001 så har du den nyeste versjonen i 5-6 år før neste versjon kommer!

Skrevet (endret)

6740757[/snapback]

6752595[/snapback]

Ja... og en øl er borte på 15-20 minutter? Mens en Windows-lisens eier du for alltid, og sånn som Windows XP som kom i 2001 så har du den nyeste versjonen i 5-6 år før neste versjon kommer!

6752649[/snapback]

noen som vet sånn ca prisen på vista? jeg tenkte å kjøpe den:) når den kommer that is^^

Endret av Sk8on
Skrevet (endret)

upsi, jeg har dårlige søke evner:P

6752990[/snapback]

ikke bare du, jeg bommer mange ganger på søk

hilsen

Endret av gaggen
Gjest Slettet+19283741
Skrevet
Antar det er dyrt fordi Bill Gates har så jævli lyst på Audi Q7.

6753622[/snapback]

Ja, det er vel sikkert derfor ja :nei: Bill gir jo bort milliarder (eller var det milloner kanskje?) på velferdighet. Greit nok i forhold til hva han tjener, men det er langt i fra alle som gjør dette alikevel selv om de tjener mye. Bill er vel ikke sjef for MS lengre, eller? Det var iallefall noen som tok over den rollen han hadde.

De har vel sikkert en egen salgsavdeling e.l. som fastsetter pris og finner ut hva det skal koste.

Skrevet

Siden mannen er så snill, skal eg sende han ein mail og spørre om han kan gi 5 mill til sultne barn i Hordaland :=) *Ah_lenge_siden_middag*

Gjest Slettet+19283741
Skrevet
Siden mannen er så snill, skal eg sende han ein mail og spørre om han kan gi 5 mill til sultne barn i Hordaland :=) *Ah_lenge_siden_middag*

6753769[/snapback]

Norge (ink Hordaland) er vel det siste han kommer til å gi penger til :roll:

Men lykke til :thumbup:

Skrevet (endret)

6753769[/snapback]

kan du ikke gjør det, og ikke vær blyge, spør om 50 mill(iard) siden dere er så sultne.

når dette er sagt, kan du ikke gi i forhold til " bill gates " f.e. Nkr. 0,000000000005

til sultne barn i f.e. afrika/afghanistan/dafur etc. etc.

alle smuler hjelper !

ikke prøv og være morsomt på bekostning av mennenslige tragedier i verden,

takk

Endret av gaggen
Skrevet

Bill Gates og Melinda Gates har verdens største fond, og gir bort milliarder hvert år.

Bill Gates betalte også gjelda USA hadde til FN.

Og Windows er egentlig ganske billig sett utifra hva du får, eneste grunnen til at folk klager, er fordi det finnes gratis, men ikke fullt så bra alternativer. (Linux eller Solaris f.eks.)

Skrevet

6753769[/snapback]

kan du ikke gjør det, og ikke vær blyge, spør om 50 mill(iard) siden dere er så sultne.

når dette er sagt, kan du ikke gi i forhold til " bill gates " f.e. Nkr. 0,000000000005

til sultne barn i f.e. afrika/afghanistan/dafur etc. etc.

alle smuler hjelper !

ikke prøv og være morsomt på bekostning av mennenslige tragedier i verden,

takk

6753971[/snapback]

Versågod!

Gå og legg deg, viss du ikkje meiner det er rom for ein spøk på dette forumet.

God natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...