Gå til innhold

E6600 vs E6700


Sjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge denne sammenligningen (heelt nederst på siden) er den eneste forskjellen på disse to prossesorene 267MHz. Hvorfor er E6700 såpass mye dyrere- er det noen forskjeller jeg ikke ser?!?

6702242[/snapback]

 

Det har nok med at siden den har en høyere multiplier, kan den overklokkes lengre, men utenom det, så er E6600 og E6700 identiske

 

E6700 har kjerne av høyere kvalitét og kan kjøre høyere frekvenser. Men ytelseforskjellen er ikke verdt prisforskjellen. Av de to ville jeg valgt E6600.

 

Hilsen,

efikkan.

6702395[/snapback]

 

Det er i hvertfall feil, E6700 har ikke en kjerne av høyere kvalitet. som sagt rett over, så er de identiske, bortsett fra at E6700 har en multiplier har en høyere multiplier (9 mot 10), som gjør at den teoretisk kan overklokkes lenger, siden den ikke blitr så begrenset av multiplieren.

 

 

Vil det ikke være en temmelig smal sak å overklokke en  E6600 til E6700-nivå?

6702525[/snapback]

 

Er lett å overklokke den både forbi E6700 og X6800 ja :) og enda lengre. ser at mange sider som tester den (og private folk på forum som ikke har retail verisjoner) klarer å nå opp mot 450 fsb og noen lenger, som vil si nrundt 4 Ghz. og dette er på luftkjøling, og dne er stabil her uten at den blir for varm. Men det krever jo et bra hovedkort, et bra minne og god kjøling.

 

 

Vil det ikke være en temmelig smal sak å overklokke en  E6600 til E6700-nivå?

6702525[/snapback]

 

Jepp. Du kan uten problemer klokke den langt forbi X6800 sin frekvens.

6702612[/snapback]

 

Mm. vet om folk som har E6600 på 3,4 Ghz.

6704341[/snapback]

 

Høyere enn det og, som sagt over, har de klart opp mot rundt 4 Ghz på luft.

 

 

Utifra det jeg har lest så er overklokkingspotensialene relativt like. Men siden e6600 har multi på 9, og e6700 på 10, så krever e6600 litt mer av HK/RAM enn e6700 (pga høyere FSB).

 

Håper jeg ikek rotet meg bort her nå... :blush:

6708893[/snapback]

 

Neida, det er helt riktig det der :) Til slutt vil jeg bare si at selv syntes jeg det er mye bedre å gå for en E6600, som gir deg mye mer for pengene enn E6700. Tror de aller fleste her på forumet er enig med meg. Men som sagt, krever det at du har kvalitetsminne og kvalitetshovedkort

Lenke til kommentar
Til slutt vil jeg bare si at selv syntes jeg det er mye bedre å gå for en E6600, som gir deg mye mer for pengene enn E6700. Tror de aller fleste her på forumet er enig med meg. Men som sagt, krever det at du har kvalitetsminne og kvalitetshovedkort

 

Kunne du spesifisert hvilke hovedkort og ram det er som gjelder? Både som er å få tak i i dag og ting som kommer i løpet av høsten?

Lenke til kommentar
Til slutt vil jeg bare si at selv syntes jeg det er mye bedre å gå for en E6600, som gir deg mye mer for pengene enn E6700. Tror de aller fleste her på forumet er enig med meg. Men som sagt, krever det at du har kvalitetsminne og kvalitetshovedkort

 

Kunne du spesifisert hvilke hovedkort og ram det er som gjelder? Både som er å få tak i i dag og ting som kommer i løpet av høsten?

6714809[/snapback]

 

Gigabyte har et par veldig bra klokkekort, som heller ikke koster sinnsykt mye. FInnes en tråd om beste HK for C2D, les første post der :)

 

Jeg har alltid hørt at Corsair lager bra RAM. :thumbup:

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...