Gå til innhold

USM til Nikon-objektiv


Anbefalte innlegg

Min erfaring med Sigmas HSM kommer fra 30/1.4 EX. Denne har, i kombinasjon med D70 og AF-C, ingen som helst problemer med å henge med på fotografering av den nokså brutale comboen "4-åring-og-gal-hund-i-lek". Er ikke det raskt nok, så er ingenting raskt nok. ;)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...] Tamron og Tokina har, så vidt meg bekjent, aldri hatt samme problem da de faktisk har tatt seg bryet med å kjøpe retningslinjer fra produsentene. Sigma har prøvd å spare litt penger på å finne ut av slike ting selv, [...]

6710883[/snapback]

Tamron og Tokina har ikke kjøpt slike retningslinjer, i alle fall ikke fra Canon. Canon's Chuck Westfall nevnte for en tid tilbake på et webforum at Canon aldri hadde lisensiert grensesnittet for EF-fatningen. Så det er nok bare Sigma som har gjort en dårligere jobb med "reverse engineering".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tillater meg å dra opp denne litt igjen...

 

 

Hvorfor har det seg slik at USM-objektiver (altså da canon) finnes i priser helt nede i 2000 kr, mens hvis jeg skal ha tilsvarende funksjon på Nikonlinser må jeg opp i en 7-8 000 ??

 

 

Finner ingen billigere AF-S objektiver. :ermm:

Lenke til kommentar
Finner ingen billigere AF-S objektiver.  :ermm:

De billigste AF-S-objektivene til Nikon er vel 18-55 (kitobjektivet til D50) og 50-200, koster begge under 2000 kr. Ellers er jo 18-70 som er kit-objektiv på D70(s) AF-S, koster rundt 2500-3000 kr nytt. Det finnes også AF-S 24-85, 24-120VR, og 18-200VRII, som ligger i prisområdet fra 4000-6500 kr. Men prisguiden har "krasjet" grundig på Nikon-objektiver, det er veldig mange objektiver hvor prisene har falt ut. Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...