Gå til innhold

Major announcement til mandag PS3

Straffa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med Oblivion som tar 4,8GB derav 2GB+ er lyd (masse tale i Oblivion) og fremtidige spill som Gear of War, Halo3 og Mass Effect så burde det ikke være noe tvil om at next gen spill faktisk er mulig på DVD. Dessuten med PS3 som den eneste plattformen med kapasitet større enn DVD så vil ikke utviklerene nå ut til hele markedet med å fokusere på Blueray. Det blir isåfall eksklusive PS3 spill som vil dra nytte av dette i noe stor grad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok gå en stund før DVD-kapasiteten er sprengt. Broren til en kollega av meg jobber som utvikler for de nba 2k6 spillene. Han er med på å programmere grafikkmotoren og en type kompilator de bruker for å gjøre noe som jeg ikke husker eller skjønte en dritt av. Uansett. Det han sa at det lønnte seg uansett å bruke komprimering; for at det ville går raskere å hente opp komprimert materiale inn i minnet og så dekomprimere det der for å bruke det, enn å hente opp ukomprimert materiale rett fra dvd-plata. NBA 2k6 hadde materiale for 12GB sa han. ALT blir komprimert og får lett plass på en enkel dvd. Så det er jo noe å tenke på.

Skrevet

Kan aldri ta sånn "en kompis av min kompis"-rykter helt for god fisk, men det er jo uansett godt å høre. Jeg tviler også på at Xbox 360 vil slite med størrelsen på DVDer. Hvis man må skifte DVD når man skifter mellom SP og MP i enkelte spill er heller ikke noe større problem enn å skifte mellom SP og MP på PC-versjonen av CoD.

Først og fremst er det nok Blu-Ray i PS3 for å fremme det som ledende next-gen format.

Skrevet
Kan aldri ta sånn "en kompis av min kompis"-rykter helt for god fisk, men det er jo uansett godt å høre. Jeg tviler også på at Xbox 360 vil slite med størrelsen på DVDer. Hvis man må skifte DVD når man skifter mellom SP og MP i enkelte spill er heller ikke noe større problem enn å skifte mellom SP og MP på PC-versjonen av CoD.

Først og fremst er det nok Blu-Ray i PS3 for å fremme det som ledende next-gen format.

6712214[/snapback]

Ja helt klart. Høres jo dritteit ut. Men om man googler litt så kan man vel bekrefte påstanden her. Har ikke gjort det selv da jeg har liten/ingen grunn til å betvile hva som ble sagt.

Skrevet
Med Oblivion som tar 4,8GB derav 2GB+ er lyd (masse tale i Oblivion) og fremtidige spill som Gear of War, Halo3 og Mass Effect så burde det ikke være noe tvil om at next gen spill faktisk er mulig på DVD. Dessuten med PS3 som den eneste plattformen med kapasitet større enn DVD så vil ikke utviklerene nå ut til hele markedet med å fokusere på Blueray. Det blir isåfall eksklusive PS3 spill som vil dra nytte av dette i noe stor grad.

6711922[/snapback]

Tror ikke det MistaPi..

The Elder Scrolls IV: Oblivion (PAL) (Xbox360)  8,214.2MB 

Dette er fra ei indekserings side for Usenet. Det finnes et par versjoner som er noe mindre -rundt 7GB, men disse er vel rippet for et eller annet rekner jeg med.

Det kryper nermt opp mot 9GB kanten..

Skrevet
hvorfor tar 360 versionen av mange spill så mye mer plass en pc spill?

6712794[/snapback]

Det lurer jeg også på.

Kan være at de ikke komprimerer så bra som de gjør på PC.

Grunnen til det kan være annerledes hardware, eller at de gjør det med vilje fordi forbrukere ikke skal laste ned spill :hmm:

Skrevet
hvorfor tar 360 versionen av mange spill så mye mer plass en pc spill?

6712794[/snapback]

Det lurer jeg også på.

Kan være at de ikke komprimerer så bra som de gjør på PC.

Grunnen til det kan være annerledes hardware, eller at de gjør det med vilje fordi forbrukere ikke skal laste ned spill :hmm:

6712823[/snapback]

Det siste er nok med svært liten suksess vil jeg tro. De tallene jeg har hentet jeg som sagt fra en Usenet indekserings side.. Det ligger -4- sider med 360 greier der.. :hmm:

Skrevet
PS3 er en High Definition spillmaskin, da trenger man mer enn 4gb for å si det sånn.

6712933[/snapback]

For en glimrende kommentar. Men er det nok med 8GB da? Du som vet alt om spill og sånn.

Skrevet
liten artikkel her om DVD'er er nok for next gen

Les her

6712942[/snapback]

Det var jo i hovedsak logisk alt som sto der, men jeg ville nok ikke tatt det til banken. Tid vil vise, men jeg tror nok at 360en holder seg.

Skrevet
PS3 er en High Definition spillmaskin, da trenger man mer enn 4gb for å si det sånn.

6712933[/snapback]

X360 er like mye High Def som PS3

Skrevet

6712933[/snapback]

6713904[/snapback]

360 mangler digital utgang :roll:

Skrevet

6712933[/snapback]

6713904[/snapback]

6713995[/snapback]

Det gjør vel "billig" utgaven av PS3 også, eller?

Skrevet

6712933[/snapback]

6713904[/snapback]

6713995[/snapback]

6714028[/snapback]

X360 har digital utgang. Alt du trenger er å kjøpe en advanced scart eller HD kabel

Skrevet

6712933[/snapback]

6713904[/snapback]

6713995[/snapback]

6714028[/snapback]

X360 har digital utgang. Alt du trenger er å kjøpe en advanced scart eller HD kabel

6714068[/snapback]

Hjelper lite det når MS sier at det ikke går an! Spesielt ikke på PS3 :whistle:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...