Gå til innhold

Spørsmål ang X360, HD-TV og oppløsning


JulianR

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et spørsmål om oppløsningen mtp hd-tv og 360. Har en Sony Bravia 40", nyeste modell tror jeg, og kjører 360'en på den. Har kjørt den på 720p en stund nå, og igår prøvde jeg på 1080i (eller var det p?).. Men poenget er at jeg ikke merket særlig forskjell fra tidligere?

 

Hva er forskjellen mellom 720p, 1080p og 1080i? Og hvilken bruker dere, og hvilken er "best"?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har et spørsmål om oppløsningen mtp hd-tv og 360. Har en Sony Bravia 40", nyeste modell tror jeg, og kjører 360'en på den. Har kjørt den på 720p en stund nå, og igår prøvde jeg på 1080i (eller var det p?).. Men poenget er at jeg ikke merket særlig forskjell fra tidligere?

 

Hva er forskjellen mellom 720p, 1080p og 1080i? Og hvilken bruker dere, og hvilken er "best"?

 

Takk :)

6699816[/snapback]

 

Man vil ikke se særlig forskjell fordi spillene er laget i 720p oppløsning. Alt 1080i gjør er da å skalere bildet til denne oppløsningen. Så selve bildet er forsåvidt det samme.

 

720p vil være litt bedre fordi det er et progressivt signal så bildet ser litt mer stabilt ut.

 

Slik vil det være uansett hvilken oppløsning. Alt kommer an på hva slags oppløsning spillet er laget i og 99% av alle spill som kommer vil kjøre 720p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...