Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K610i


Anbefalte innlegg

"På den vanlige Java-testen scorer K610i høyere enn noen annen telefon. Kun enkelte kraftige håndholdte PC-er med integrert telefon ligger foran her. På 3D-ytelsen er dessverre ikke K610i like suveren."

 

Her må det da være noe galt! Se på grafen en gang til, den viser da det motsatte?

6704354[/snapback]

1200 på vanlig java og 204 på 3D-java, så er vel heller høyt på begge deler. Dette skyldes ene og alene lavoppløst skjerm, for K800i med dobbelt så høy oppløsninger er rett bak.

 

Er virkelig lydløstasten fjernet? Eller at meldingslyd ikke slås av når man trykker hurtigtasten for lydløs? Det er jo helt absurd.

 

At tastene ikke kan låses, nekter jeg omtrent å tro...

6704473[/snapback]

Den har tastelås, men mangler sikkerhetstastelås (låse tastene med en kode).

 

At den ikke kan være lydløs med lydløs nekter jeg å tro.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SE-fanatikere eller ei, de fleste SE-telefoner gir mye for pengene og får dermed høye karakterer.
Merkelig utsagn...Nå er det slik at de fleste (ikke k610) SE-telefoner er overpriset og får en mer fornuftig pris etter å ha vært på markedet en stund

 

Greit at de fleste Nokia-telefonene har symbian...

6701608[/snapback]

Ehhh, nei. Langt i fra de fleste nokia telefonene har symbian. Og dessuten er det flere og flere som ønsker å kjøpe telefon med f.eks symbian. Amobil hadde en artikkel om dette for en liten stund tilbake.
Lenke til kommentar

"Med unntak av EDGE er K610i tilnærmet komplett utstyrt med trådløs teknologi. Den mangler riktignok GSM 850-frekvensen for bruk i enkelte amerikanske land, men det er forløpig svært få telefoner som har dette. Infrarød overføring har K610i heller ikke, men dette begynner å bli en såpass utdatert teknologi at savnet ikke er stort."

 

Vel, vel! Med unntak av EDGE, WiFi, GSM 850 og infrarødt så er K610i tilnærmet komplett utstyrt med trådløs teknologi?

Hva med å heller skrive at K610i mangler en hel del for å være 'komplett utstyrt med trådløs teknologi'!

 

Og å skrive at 'infrarødt... begynner å bli en såpass utdatert teknologi at savnet ikke er stort.'.

Dette er tullprat. Infrarødt er i rivende utvikling og kommer med høyere hastigheter og standarder utover.

 

Infrarødt er å finne på flere bærbare PC'er enn f.eks. Bluetooth, og dermed kan du bruke det som en løsning for overføring av filer og annen data. Det fungerer utmerket.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Og å skrive at 'infrarødt... begynner å bli en såpass utdatert teknologi at savnet ikke er stort.'.

Dette er tullprat. Infrarødt er i rivende utvikling og kommer med høyere hastigheter og standarder utover.

 

"Infrarødt er i rivende utvikling og kommer med høyere hastigheter og standarder utover...."90-tallet?

 

Welcome to 2006...

Lenke til kommentar
Og å skrive at 'infrarødt... begynner å bli en såpass utdatert teknologi at savnet ikke er stort.'.

Dette er tullprat. Infrarødt er i rivende utvikling og kommer med høyere hastigheter og standarder utover.

 

"Infrarødt er i rivende utvikling og kommer med høyere hastigheter og standarder utover...."90-tallet?

 

Welcome to 2006...

6706211[/snapback]

 

Steffen_moss, du har tydeligvis gjort en grundig kontroll av fakta før du så høytidelig erklærer at vi har kommet til 2006? :nei:

 

Velkommen etter: Presseinfo fra irda.org

 

Ta deg gjerne tid til å lese dette og til å sjekke mer fakta på irda.org.

 

Hvorfor tror du de fleste avanserte mobiler har infrarødt i dag (f.eks. Nokia N92, SE P990i), vi er jo ikke på 90-tallet?

 

Lykke til og god bedring...

Lenke til kommentar
SE-fanatikere eller ei, de fleste SE-telefoner gir mye for pengene og får dermed høye karakterer.
Merkelig utsagn...Nå er det slik at de fleste (ikke k610) SE-telefoner er overpriset og får en mer fornuftig pris etter å ha vært på markedet en stund

De aller fleste mobiler høyere pris til å begynne med, ikke noe spesielt med SE. Om vi ser på en av de siste fra SE, k800, så er vel ikke den så gale priset i forhold til feks n73, som den ofte sammenlignes med.

 

Greit at de fleste Nokia-telefonene har symbian...

6701608[/snapback]

Ehhh, nei. Langt i fra de fleste nokia telefonene har symbian. Og dessuten er det flere og flere som ønsker å kjøpe telefon med f.eks symbian. Amobil hadde en artikkel om dette for en liten stund tilbake.

6704795[/snapback]

Er sant det. De har en bråte med ikkesymbiantelefoner. Sett meg litt blind på de litt dyrere modellene i det siste. Mulig flere ønsker seg symbian enn tidligere, men det er fremdeles en ganske liten andel i forhold til de som ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Eller at meldingslyd ikke slås av når man trykker hurtigtasten for lydløs? Det er jo helt absurd.

 

At tastene ikke kan låses, nekter jeg omtrent å tro...

 

Den har tastelås, men mangler sikkerhetstastelås (låse tastene med en kode).

 

At den ikke kan være lydløs med lydløs nekter jeg å tro.

 

Det finnes en lydløs profil. Den er litt sær, for hvis du ikke skrur ned volumet i tillegg kan du (hvis du ikke har satt på tastlås f.eks.) begynne å spille av musikk i musikkspillern. Den blir ikke lydløs selv i lydløs profil. Har aldri opplevd å få meldingslyd i lydløsprofil :roll:

Lenke til kommentar
dessuten er det flere og flere som ønsker å kjøpe telefon med f.eks symbian. Amobil hadde en artikkel om dette for en liten stund tilbake.

6704795[/snapback]

At flere og flere vanlige mobilbrukere ønsker Symbian OS har jeg vanskelig for å tro. Utviklinger er heller at de som tidligere hadde en mobil og en PDA nå heller har én mobil med smart OS enn at average Joe ønsker smart OS.

 

Spørsmålet er også hvorvidt en med Symbian-telefon bruker fordelene Symbian kan by på, og en ting jeg ofte ser er at mange med Symbian-telefon aldri installerer et Symbian-program. Igjen står vi med multi-tasking, klipp/lim tekst og aktivt skrivebord, som alle er funksjoner som har blir mer og mer vanlig på telefoner uten Symbian.

 

Jeg sier ikke Symbian er overflødig (bare se E-series, P990i og M600i), men at de fleste heller ønsker enkelte av funksjonene som klipp/lim, multi-tasking og aktivt skrivebord på telefoner med "dum OS".

Lenke til kommentar

Velkommen etter: Presseinfo fra irda.org

 

 

6708018[/snapback]

 

Det spiller da liten rolle hva pressemeldingen fra irda.com sier. IR-teknologi er i mine øyne fullstendig ubrukelig fordi den er retningsbestemt. Den kan dermed ikke brukes uten at begge enheter peker mot hverandre. Man kan dermed ikke bruke irda til trådløs overføring av lyd, ei heller kan man sende data til hverandre i situasjoner der man ikke har tid/mulighet til å sitte og "peke", ei heller kan en av enhetene ligge i en jakkelomme mens man overfører. DETTE er i mine øyne gode argumenter for å begrave irda-teknologien i forhold til mobiltelefoner.

 

At telefoner fremdeles leveres med ir, skyldes at ir-enheten er så billig at det ikke koster dem noe vesentlig mer å støtte en teknologi som noen få fremdeles klamrer seg fast til.

 

"God bedring." (?)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Det spiller da liten rolle hva pressemeldingen fra irda.com sier. IR-teknologi er i mine øyne fullstendig ubrukelig fordi den er retningsbestemt. Den kan dermed ikke brukes uten at begge enheter peker mot hverandre. Man kan dermed ikke bruke irda til trådløs overføring av lyd, ei heller kan man sende data til hverandre i situasjoner der man ikke har tid/mulighet til å sitte og "peke", ei heller kan en av enhetene ligge i en jakkelomme mens man overfører. DETTE er i mine øyne gode argumenter for å begrave irda-teknologien i forhold til mobiltelefoner.

 

At telefoner fremdeles leveres med ir, skyldes at ir-enheten er så billig at det ikke koster dem noe vesentlig mer å støtte en teknologi som noen få fremdeles klamrer seg fast til.

 

"God bedring." (?)

 

-snubbel

6710143[/snapback]

 

At informasjon fra irda.org ikke spiller noen rolle i dine øyne er greit. At irda-teknologien er ubrukelig fordi den er retningsstyrt, er tull.

Nettopp det at den er retningsstyrt gjør at det er en sikker overføringsmetode, ikke en 'blottlagt' overføring slik Bluetooth er.

Nettopp det at det er en billig teknologi gjør at den er svært utbredt.

 

Du skriver at 'Man kan dermed ikke bruke irda til trådløs overføring av lyd, ei heller kan man sende data til hverandre i situasjoner der man ikke har tid/mulighet til å sitte og "peke", ei heller kan en av enhetene ligge i en jakkelomme mens man overfører.'

Tolker jeg dette rett så mener du at Bluetooth (selv om du ikke nevner Bluetooth) er langt bedre fordi man kan bevege seg i en radius av hele 10 meter?

Jeg tror at mange som overfører data mellom PC og mobil som regel sitter ved PC'en. Og da går det vel greit å legge mobilen eller PDA'en ved siden av PC'en?

 

Du skriver avslutningsvis at '...en teknologi som noen få fremdeles klamrer seg fast til'.

Hvem er det som klamrer seg fast til den? Nokia, SE, IBM, HP, Canon med fler?

 

Jeg hadde en bevisst omgang med uttrykket 'god bedring', fordi jeg mener at enkelte kanskje bør sette seg inn i teknologien de lettbent uttaler seg om. Og gjør man det, så har man bedret sin kunnskap.

At man deretter mener at det er en dårlig teknologi, ja det er helt greit.

 

Men vi blir sikkert ikke enig. Jeg mener at IrDA-teknologien er bra og nyttig. Du mener det motsatte. Thats it! :)

Lenke til kommentar
Jeg mener at IrDA-teknologien er bra og nyttig. Du mener det motsatte.

6710603[/snapback]

Utenom deg mener vel de fleste IrDA er tull. Hvor ofte ser du noen på bussen sitte å sikte på hverandre for å sende noe? Har du et IrDA-headsett å anbefale?

 

Og usikkert fordi det ikke er rettningsbestemt, for noe tull. Alle enheter har et navn, og man har gjerne en dialog før man sender noe. Om man skulle ta imot noe uten denne dialogen er det ikke noe galt med sikkerheten, men en brukerfeil.

Lenke til kommentar
Og å skrive at 'infrarødt... begynner å bli en såpass utdatert teknologi at savnet ikke er stort.'.

Dette er tullprat. Infrarødt er i rivende utvikling og kommer med høyere hastigheter og standarder utover.

 

"Infrarødt er i rivende utvikling og kommer med høyere hastigheter og standarder utover...."90-tallet?

 

Welcome to 2006...

6706211[/snapback]

 

Steffen_moss, du har tydeligvis gjort en grundig kontroll av fakta før du så høytidelig erklærer at vi har kommet til 2006? :nei:

 

Velkommen etter: Presseinfo fra irda.org

 

Ta deg gjerne tid til å lese dette og til å sjekke mer fakta på irda.org.

 

Hvorfor tror du de fleste avanserte mobiler har infrarødt i dag (f.eks. Nokia N92, SE P990i), vi er jo ikke på 90-tallet?

 

Lykke til og god bedring...

6708018[/snapback]

 

Hah! Tror du jeg leser gjennom en hel bok som handler om iR?.. :hmm: Du har tydligvis lest det ja.. Så jeg sier til deg, God Bedring, Get a life!!

 

Er enig med Snubbel. Hvorfor bruke iR, når man har bluetooth?. Greit nok at iR har større hastighet ( ? ) men akkurat det driter jeg i når man må sikte inn hver sin mobil for å sende noe.. Prøv å snakk i et iR-Handsfri da! Ja tenkte meg det ja.. Det er nok ikke mulig, med mindre du vil at folk skal tro at du skal skyte deg selv i hodet med mobiltelefonen.

Lenke til kommentar
Utenom deg mener vel de fleste IrDA er tull. Hvor ofte ser du noen på bussen sitte å sikte på hverandre for å sende noe? Har du et IrDA-headsett å anbefale?

6710910[/snapback]

 

Saklig.

Jeg er helt sikkert en av de få i verden som mener at IrDA er noe annet enn tull. Sikkert derfor IrDA finnes på svært mange mobilmodeller, også kommende.

 

Hvem, bortsett fra deg, snakker om IrDA-headsett? Jeg har ikke nevnt det, og har heller ikke sagt at IrDA er noen erstatning for Bluetooth. Begge er nyttige trådløse teknologier, den ene mer utbredt enn den andre.

Lenke til kommentar
Hah! Tror du jeg leser gjennom en hel bok som handler om iR?.. :hmm:  Du har tydligvis lest det ja.. Så jeg sier til deg,  God Bedring, Get a life!!

 

Er enig med Snubbel. Hvorfor bruke iR, når man har bluetooth?. Greit nok at iR har større hastighet ( ? ) men akkurat det driter jeg i når man må sikte inn hver sin mobil for å sende noe.. Prøv å snakk i et iR-Handsfri da! Ja tenkte meg det ja.. Det er nok ikke mulig, med mindre du vil at folk skal tro at du skal skyte deg selv i hodet med mobiltelefonen.

6711271[/snapback]

 

Kunnskap er noe dritt Steffen_moss.

Saklighet likeså.

Lenke til kommentar
Hah! Tror du jeg leser gjennom en hel bok som handler om iR?.. :hmm:  Du har tydligvis lest det ja.. Så jeg sier til deg,  God Bedring, Get a life!!

 

Er enig med Snubbel. Hvorfor bruke iR, når man har bluetooth?. Greit nok at iR har større hastighet ( ? ) men akkurat det driter jeg i når man må sikte inn hver sin mobil for å sende noe.. Prøv å snakk i et iR-Handsfri da! Ja tenkte meg det ja.. Det er nok ikke mulig, med mindre du vil at folk skal tro at du skal skyte deg selv i hodet med mobiltelefonen.

6711271[/snapback]

 

Kunnskap er noe dritt Steffen_moss.

Saklighet likeså.

6711471[/snapback]

 

ja, men da er vi enig!!

Lenke til kommentar
dessuten er det flere og flere som ønsker å kjøpe telefon med f.eks symbian. Amobil hadde en artikkel om dette for en liten stund tilbake.

6704795[/snapback]

At flere og flere vanlige mobilbrukere ønsker Symbian OS har jeg vanskelig for å tro. Utviklinger er heller at de som tidligere hadde en mobil og en PDA nå heller har én mobil med smart OS enn at average Joe ønsker smart OS.

 

Spørsmålet er også hvorvidt en med Symbian-telefon bruker fordelene Symbian kan by på, og en ting jeg ofte ser er at mange med Symbian-telefon aldri installerer et Symbian-program. Igjen står vi med multi-tasking, klipp/lim tekst og aktivt skrivebord, som alle er funksjoner som har blir mer og mer vanlig på telefoner uten Symbian.

 

Jeg sier ikke Symbian er overflødig (bare se E-series, P990i og M600i), men at de fleste heller ønsker enkelte av funksjonene som klipp/lim, multi-tasking og aktivt skrivebord på telefoner med "dum OS".

6709810[/snapback]

Det er mye fornuftig i det du skriver, men jeg mente at salget av smartphones (windows, symbian, linux osv) øker, og ikke hva folk bruker.

 

For å ta et eksempel:

Kina elsker smarttelefoner, og som du sikkert skjønner er det kinesiske markedet en god del større enn lille Norge. På en global skala øker salget av smarttelefoner, uansett om folk bruker mulighetene eller ikke.

 

Linux invaderer Motorola

Motorola har anslått at seks av ti av modellene deres vil ha Linux innen få år

 

Ang aktivt skrivebord er det kun nye Nokia S40 3rd edition av ikke-smarttelefoner som bruker dette.

 

SE har siden K750 brukt multitasking.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...