Gå til innhold

leder bruskasser? Tenkt å putte HK i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trur det skal gå bra, men har du et multimeter så finner du for ut dette selv, sett det for å måle resistans (ohm) og plasser probene tett sammen (men ikke kortslutt de) på plasten og mål, du hvil selvfølgelig ha så stor som mulig motstand mellom de (helst uendelig)

 

Et problem som kan oppstå er jordingsproblemer hvis hovedkortet til vanlig jordes mot kabinettet i skurene som skal holde det på plass, men trur ikke dette skal være noe problem (med forbehold).

 

men jeg foretrekker nå ordentlig kabinett framfor bruskasser

Lenke til kommentar
Tror det skal gå helt fint, men mål resistans hvis du mot all formodning fortsatt skulle være i tvil. All strøm jordes via PSU, du kan ha alt liggende og slenge rundt på stuebordet hvis du vil :) I utgangspunktet vil man ikke ha noe problem med overslag på så lave likespenninger.

6703760[/snapback]

 

Er du helt sikker på det? Den svarte lederen er merket GND, det vil vel si 0V? Har denne samme potesiale som kabinettet? Tviler på det... :hmm:

 

En annen ting er at bruskasser samler opp sinnsykt med statisk elektrisitet, så vær forsiktig når du legger ting oppi kassa!

Lenke til kommentar
Er du helt sikker på det? Den svarte lederen er merket GND, det vil vel si 0V? Har denne samme potesiale som kabinettet? Tviler på det...  :hmm:

Hvis alt er i orden har den det.

6704458[/snapback]

Med den innstillingen er jeg i alle fall sikker på at du ikke skal fikse på min PC...

 

Er dette noe du vet, eller tror du at det er sånn?

Lenke til kommentar
Er du helt sikker på det? Den svarte lederen er merket GND, det vil vel si 0V? Har denne samme potesiale som kabinettet? Tviler på det...  :hmm:

Hvis alt er i orden har den det.

6704458[/snapback]

Med den innstillingen er jeg i alle fall sikker på at du ikke skal fikse på min PC...

 

Er dette noe du vet, eller tror du at det er sånn?

6704749[/snapback]

 

Det er noe jeg vet. Chassiset på en AT eller ATX-strømforsyning (og alle andre rare standarder jeg har sett) er koblet til det samme punktet på kretskortet som de svarte ledningene. Det er bare å skru opp en og sjekke. Når strømforsyningen monteres i kabinettet får naturligvis det samme potensiale. Så lenge man har et metallkabinett trenger man altså egentlig bare +5 og +12volt-ledningene, og enhetene blir jordet gjennom kabinettet. Man har forresten også jording gjennom datakablene på stasjonene, men de kan nok bli noe tynne på en strømkrevende enhet.

Lenke til kommentar
Det er noe jeg vet. Chassiset på en AT eller ATX-strømforsyning (og alle andre rare standarder jeg har sett) er koblet til det samme punktet på kretskortet som de svarte ledningene. Det er bare å skru opp en og sjekke. Når strømforsyningen monteres i kabinettet får naturligvis det samme potensiale. Så lenge man har et metallkabinett trenger man altså egentlig bare +5 og +12volt-ledningene, og enhetene blir jordet gjennom kabinettet. Man har forresten også jording gjennom datakablene på stasjonene, men de kan nok bli noe tynne på en strømkrevende enhet.

6737014[/snapback]

 

Jepp, har sjekka selv nå, det ER null Ohm mellom 0V og kabinettet.

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar
Jepp, har sjekka selv nå, det ER null Ohm mellom 0V og kabinettet.

6762767[/snapback]

 

Hvorfor tror du vi gidder å skrive inn svar for å hjelpe hvis dette ikke skulle være noe vi vet? Tasegsammenlittkanskj?

6796334[/snapback]

 

Jeg ville bare være sikker, da jeg har hatt dårlig erfaring med folk som har vært ekstremt sikre på sin sak, som har tatt 100% feil! Det er ikke alle som svarer som vet hva de snakker om, eller er rimelig sikre på at de har hørt noen nevne et eller annet som sikkert var riktig osv..., og dermed sprer disinsformasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...