Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble laptop til bil?


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja kansje jeg skulle sagt hva det var til  :blush:

Tenkte på å koble den til motoren slik jeg har forstått de gjør på verkstedet på nyere biler.

6699578[/snapback]

 

 

Til bilens diagnosesystem, m.a.o?

6699634[/snapback]

Øø.. ja. Har ikke så peiling men ja det er vel det jeg mener :p

Lenke til kommentar

Kan ikke begripe hvorfor folk er så ivrig etter å koble seg på diagnose-systemet på VAG bilene.For de fleste er det vel kun noen få prosent av det som er der en forstår.Kan noen av dere som har Brukt penger på diagnoseutstyret til VAG fortelle meg hvor lenge det var gøy og hvilkene data om ga noe verdi som retferdigjorde prisen?Jeg har brukt det dagelig i i mange år,men kan ikke forstå hvorfor mannen i gata vil ha det.VAG testere er den mest utbrette tester i verden og er ingen problem å låne hvis en trenger eller i værstefall leie.

Lenke til kommentar
Kan ikke begripe hvorfor folk er så ivrig etter å koble seg på diagnose-systemet på VAG bilene.For de fleste er det vel kun noen få prosent av det som er der en forstår.Kan noen av dere som har Brukt penger på diagnoseutstyret til VAG fortelle meg hvor lenge det var gøy og hvilkene data om ga noe verdi som retferdigjorde prisen?Jeg har brukt det dagelig i i mange år,men kan ikke forstå hvorfor mannen i gata vil ha det.VAG testere er den mest utbrette tester i verden og er ingen problem å låne hvis en trenger eller i værstefall leie.

6700813[/snapback]

Jeg har postet denne tråden for en kammerat så jeg bryr meg ikke så veldig. Har heller ikke mye peiling på bil.

Lenke til kommentar
Kan ikke begripe hvorfor folk er så ivrig etter å koble seg på diagnose-systemet på VAG bilene.For de fleste er det vel kun noen få prosent av det som er der en forstår.Kan noen av dere som har Brukt penger på diagnoseutstyret til VAG fortelle meg hvor lenge det var gøy og hvilkene data om ga noe verdi som retferdigjorde prisen?Jeg har brukt det dagelig i i mange år,men kan ikke forstå hvorfor mannen i gata vil ha det.VAG testere er den mest utbrette tester i verden og er ingen problem å låne hvis en trenger eller i værstefall leie.

6700813[/snapback]

Jeg har postet denne tråden for en kammerat så jeg bryr meg ikke så veldig. Har heller ikke mye peiling på bil.

6701143[/snapback]

Det eneste jeg ønsker å høre når noen spør etter det du gjør er at de har lyst på det fordi det er hobby og er kult.Da forstår jeg det og er enig,men å kjøpe det som ett nytteverktøy for sin egen ene bil så forstår jeg det ikke.For noe nytte av det får en ikke.Det jeg mener at en privatperson har mere nytte av å kjøpe 4 dekk enn et diagnose apparat,med mindre det er fordi en synes det e kult.

Lenke til kommentar

Hvis du liker å mekke på bilen selv er det vel ofte i dag påkrevd å ha ett diagnoseverktøy for å feilsøke. Jeg hadde problemer med at bilen min ikke gikk som den skulle, og da var det bare å koble seg på å se at LMM ikke målte riktig luftmengde. Kabelen kostet meg ett sted rundt 400 kr tipper jeg, og skulle jeg ha skiftet dette på verksted hadde vel feilsøkingen og bytte kostet meg 3 ganger prisen på kabelen, så jeg mener at hvis du har "litt" peiling på å skru på biler, forsvarer prisen på diagnoseutstyr seg raskt. Og, det er selvfølgelig en "kjekt-og-ha" verdi på den også.

Lenke til kommentar
Hvis du liker å mekke på bilen selv er det vel ofte i dag påkrevd å ha ett diagnoseverktøy for å feilsøke. Jeg hadde problemer med at bilen min ikke gikk som den skulle, og da var det bare å koble seg på å se at LMM ikke målte riktig luftmengde. Kabelen kostet meg ett sted rundt 400 kr tipper jeg, og skulle jeg ha skiftet dette på verksted hadde vel feilsøkingen og bytte kostet meg 3 ganger prisen på kabelen, så jeg mener at hvis du har "litt" peiling på å skru på biler, forsvarer prisen på diagnoseutstyr seg raskt. Og, det er selvfølgelig en "kjekt-og-ha" verdi på den også.

6706827[/snapback]

Det er klart for 400 kr så er det verdt det.Men linken til diagnoseutstyret i denne tråden koster ikke 400 kr.Har du en link hvor komplett utstyr koster 400kr?Når det gjelder luftmassemåler måling som så det er så mye snakk om på VAG så måles de enkelt med et vanlig voltmeter for de som ikke har diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...