Gå til innhold

STILLE Conroe PC til allround bruk


Anbefalte innlegg

Jeg kjører med scythe ninja og silentx 14dB Vifter. det som bråker i mitt system er strømforsyning på load (12-18dB temperaturstyrt vifte), Skjermkort er ikke interessant siden du kjører vifteløst, ellers er det harddisker som bråker. Har 4 seagatedisker, 2 i strikkoppheng og 2 uten. De i strikkoppheng kan jeg ikke høre. Alle som har hatt seagate er vel klar over den kjente "knirkelyden" de lager når de jobber. Denne blir totalt eliminert i strikkoppheng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har 4 seagatedisker, 2 i strikkoppheng og 2 uten. De i strikkoppheng kan jeg ikke høre. Alle som har hatt seagate er vel klar over den kjente "knirkelyden" de lager når de jobber. Denne blir totalt eliminert i strikkoppheng.

6704639[/snapback]

Interessant! Valgte nemleg vekk Seagate barracuda fordi eg las at om den "knitrelyden" den lagar når den søker.. Trudde dette også var luftbåren støy og at det dermed ville vere eit problem til tross for strikkoppheng. Det kan eventuelt vere at du har eldre Seagate-diskar (7, 8 eller 9) og at dei er stillare enn den nye 10-serien.

 

Her er ein støytest som viser at WD SE16 er ein god del betre enn Seagate Barracuda 10 på "seek noise": The Tech Teport. WD kjem også best ut av det på AnandTech.

 

Men er interessert om folk har andre erfaringar ettersom eg ikkje finn WD SE16 i 320 GB i prisguiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...