Gå til innhold

Burning Crusade og raiding


Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte i denne tråden. Det kan nevnes at jeg er medlem av et guild som nå gjør alle instanser frem og til og med Naxxramas, og kjernen i guildet har spilt sammen i 1.5-2 år. Av den grunn, er det kanskje ikke så overraskende å høre at jeg er helt enig i sitatet fra D&Ts representant lengre opp.

 

Siden vi er bygget opp rundt 40 mann, vil vi være for få til å kjøre 2x25 mann, og det er også lite aktuelt i mine øyne. Hovedgrunnen for det, er at det da vil danne seg et A- og et B-lag. Hvem skal sitte og velge ut hvem som får være med i de forskjellige gruppene? Hvordan vil du føle deg om du blir prioritert ned i gruppe B, og får høre at du er for dårlig til å bli med på A-laget?

 

Nei, det eneste alternativet vårt blir nok å minke antall medlemmer i guildet, slik at vi blir bygget opp rundt 25 mann. Men hvem skal bestemme hvilke 40% av guildet som ikke får være med videre? Å sitte på benken hvert raid er kjedelig, så å beholde like mange i guildet er vel også ganske utelukket med tanke på fremgang i instansene.

 

Nei, det eneste denne avgjørelsen gjør for oss som raider i dag, er å splitte opp samholdet vårt. Når du har spilt og snakket med alle andre i guildet siden oppstarten, er det surt å se at Blizzard ikke gjør plass til alle i guildet. Jeg vet iallfall at jeg ikke kan tenke meg å spille i et annet guild enn det jeg gjør nå, og jeg regner med at det er mange som føler på samme måte som meg, så det kan godt hende dette blir slutten på WoW for veldig mange av de som raider i dag.

 

EDIT: Dette sier jeg fra en raiders ståsted, og vi utgjør vel ikke så mange av den totale massen WoW-spillere. For en casual player, er vel dette derimot gode nyheter..

6699798[/snapback]

 

må si meg helt ening, den guilden jeg er i nå (Glamour) vi har holdt sammen i 1,5år snart. er bare norske/svensker og 1 danske i guilden så det er veldig god stevning.. vi var Europas/verdens første på noen bosser i AQ40 og Naxx... Mange av de i guilden her hvert på forskjelig ting sammen irl.

Så nå som blizzard velger å gjøre end game instancer 25man, blir det nok til at en del kommer til å forlatte oss ( jeg slutter nok selv).

 

Er nok bare folk som er i onkelig bra guilder som har dette synspunktet.. men skal nok ikke bli lettere for den "store massen" av wow spillere og komme i en guild som tar end-game instancer på lvl 70. Er nok fortsatt bare den lille delen av wow spillere som får gelden av det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man har spillere som er like aktive så skal det ikke være noe problem å dele inn i to raidgrupper, ikke etter "skill", men helt random. Tviler på at det er mange guilder som er så sterkt bygd rundt tallet 40 at de ikke klarer å basere seg på 50. Og ser man at den ene raidgruppen stadig har problemer, ikke får nokk signs etc.. Da er det vel på tide å bytte ut et par spillere?

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte i denne tråden. Det kan nevnes at jeg er medlem av et guild som nå gjør alle instanser frem og til og med Naxxramas, og kjernen i guildet har spilt sammen i 1.5-2 år. Av den grunn, er det kanskje ikke så overraskende å høre at jeg er helt enig i sitatet fra D&Ts representant lengre opp.

 

Siden vi er bygget opp rundt 40 mann, vil vi være for få til å kjøre 2x25 mann, og det er også lite aktuelt i mine øyne. Hovedgrunnen for det, er at det da vil danne seg et A- og et B-lag. Hvem skal sitte og velge ut hvem som får være med i de forskjellige gruppene? Hvordan vil du føle deg om du blir prioritert ned i gruppe B, og får høre at du er for dårlig til å bli med på A-laget?

 

Nei, det eneste alternativet vårt blir nok å minke antall medlemmer i guildet, slik at vi blir bygget opp rundt 25 mann. Men hvem skal bestemme hvilke 40% av guildet som ikke får være med videre? Å sitte på benken hvert raid er kjedelig, så å beholde like mange i guildet er vel også ganske utelukket med tanke på fremgang i instansene.

 

Nei, det eneste denne avgjørelsen gjør for oss som raider i dag, er å splitte opp samholdet vårt. Når du har spilt og snakket med alle andre i guildet siden oppstarten, er det surt å se at Blizzard ikke gjør plass til alle i guildet. Jeg vet iallfall at jeg ikke kan tenke meg å spille i et annet guild enn det jeg gjør nå, og jeg regner med at det er mange som føler på samme måte som meg, så det kan godt hende dette blir slutten på WoW for veldig mange av de som raider i dag.

 

EDIT: Dette sier jeg fra en raiders ståsted, og vi utgjør vel ikke så mange av den totale massen WoW-spillere. For en casual player, er vel dette derimot gode nyheter..

6699798[/snapback]

 

For hardcore spillere ser jeg absolutt ingen problemer, dere har god tid før Burning Crusade kommer til å finne en løsning på dette. Ting er ikke så svart/hvitt at 40% av spillerne i et guild må fjernes.

 

Kjør signup til raids, da blir det førstemann til mølla prinsippet og alle kan ikke være først hver gang. Ergo så får alle raide om de er aktive etter å signe seg, er de ikke det så kan dere kvitte dere med dem.

 

Det er 7 dager i uka, om hardcore guilds raider hver eneste dag med de samme spillerne hele tiden så tror jeg det bare er sunt for dere å få mer konkurranse om raidplassene. 45 eller 55 accounts, what's the difference for å kjøre to raids kontinuerlig... 10 nye spillere? Hvis det er et problem så får dere slutte å spille WoW.

 

Syntes egentlig folk bør vente til Burning Crusade kommer og se hvordan det blir, assumption is the mother of all fuckups. Ellers så kan man jo whine som småjenter som har fått ødelagt barbiedukkene sine... respekten man får for å være hardcore blir ikke veid opp av whininga... :p

Lenke til kommentar
For hardcore spillere ser jeg absolutt ingen problemer, dere har god tid før Burning Crusade kommer til å finne en løsning på dette. Ting er ikke så svart/hvitt at 40% av spillerne i et guild må fjernes.

 

Hvilken løsning anbefaler du da? Jeg synes ingen av de du kom med nedenfor vil fungere.

 

Kjør signup til raids, da blir det førstemann til mølla prinsippet og alle kan ikke være først hver gang. Ergo så får alle raide om de er aktive etter å signe seg, er de ikke det så kan dere kvitte dere med dem.

 

Om vi velger ut personer tilfeldig til et raid, kan jeg garantere deg at resultatet av raidet er dårligere enn om vi balanserer raidgruppa etter hva vi skal drepe. Med 15 færre plasser og like mange folk blir det hver dag 15 flere som må stå på kø enn før, og det er klart at det ikke er noe morsomt for dem. Selv om alle turer om på å stå over raids, betyr dette at folk i gjennomsnitt må stå over 43% av alle raids.

 

Det er 7 dager i uka, om hardcore guilds raider hver eneste dag med de samme spillerne hele tiden så tror jeg det bare er sunt for dere å få mer konkurranse om raidplassene. 45 eller 55 accounts,

 

Ja, vi raider nå ikke sju dager i uka, og vi har heller ikke de samme spillerne hver gang, men om vi skal ha 15-20 mann på kø til hvert eneste raid, istedenfor 0-5 som vi har nå, tror jeg mange kommer til å gå lei og slutte.

 

what's the difference for å kjøre to raids kontinuerlig... 10 nye spillere? Hvis det er et problem så får dere slutte å spille WoW.

 

Ja, det er vel det som blir konsekvensen... Men som jeg skrev i den forrige posten min, er den store forskjellen at raidgruppene på ingen måte kan bli like. Og på grunn av instancetimersystemet som finnes i dag, vil dette si at guildet liksågodt kunne være to forskjellige. Det ville vel være det samme som om to guilds i dag bare delte guild-chat..

Lenke til kommentar

Igjen, du SKAPER problemer som ikke eksisterer kjære deg..

 

 

1) Del opp i to guilds, dere kan uansett prate sammen i chat, med vt/ts, irc.. Det sosiale trenger ikke å forandre seg.

 

2) slutt

 

den fordømte sutringa blir gammel etter ca to sekunder. Man søker problemer i stedet for å søke løsninger, slitsomt.

Lenke til kommentar
Igjen, du SKAPER problemer som ikke eksisterer kjære deg..

 

Så du mener at forandringen vil gå smertefritt, og alt kan fortsette som før? Problemet, slik jeg ser det, er at vi ikke kan holde på de samme folkene vi har spilt med siden WoW ble sluppet i europa, og det er ikke et problem jeg skaper, det er ene og alene Blizzard som gjør det.

 

1) Del opp i to guilds, dere kan uansett prate sammen i chat, med vt/ts, irc.. Det sosiale trenger ikke å forandre seg.

 

Så du mener at det sosiale kun foregåre utenfor raidtidene? Det er ikke bare å snakke sammen, men følelsen av å mestre noe samen som binder oss sammen. Det vi har gjort sammen gjør at vi får et unikt fellesskap, og hvordan kan dette bli det samme om vi deler opp i to guilds? Nei, jeg sier som jeg har sagt før, å dele opp i to guilds vil ødelegge det sosiale.

 

2) slutt

 

Ja, det er nok det som blir konsekvensen av denne forandringen. Mange endgame-raiders kommer til å slutte, og heller finne på noe annet. Det blir sørgelig, for jeg har mange gode minner fra den perioden jeg spilte WoW, men om ikke noe drastisk skjer, blir det den mest sannsynelige utveien.

 

den fordømte sutringa blir gammel etter ca to sekunder. Man søker problemer i stedet for å søke løsninger, slitsomt.

 

Jeg vil ikke si at vi søker problemer. Det jeg gjør, er å peke ut de svake punktene til alle "løsningene" folk har kommet med. Selv om det høres mulig ut i teorien, har jeg ingen tro på at det vil fungere i praksis. Men det er vel kanskje håpløst å diskutere slikt her, siden det virker som om de fleste har et helt annet utgangspunkt for denne diskusjonen enn meg, og ingen forståelse for det jeg sier.

Lenke til kommentar

Folk her sier mange gode poenger om 25 manns raid for "gode" guilds, men oppi alt dette så må man huske at man må ha med 1 klasse til på både alliance og horde.. som vil ta opp 2-3 spots (Blizzard har selv annonsert at man må ha shammys på enkelte encounters for å klare de).

 

Å gå ned til 25 manns raid vil bare splitte casuals og hardcore ENDA mere tror jeg.. Da de som er hardcore vil trekke seg enna mer tett intil de som er i guildet og kun ha fokus på noen små få ting..

Lenke til kommentar
Also, the reality is that guilds will already be facing challenges. Many people will re-up their accounts and guilds will face an influx of new people. Some people will use the expansion as a "game over" moment, to bow out of the game. Guild churn (both coming back and leaving) is historically very high during expansion releases throughout MMO's. Experienced MMO vets know this.
Lenke til kommentar
Also, the reality is that guilds will already be facing challenges. Many people will re-up their accounts and guilds will face an influx of new people. Some people will use the expansion as a "game over" moment, to bow out of the game. Guild churn (both coming back and leaving) is historically very high during expansion releases throughout MMO's. Experienced MMO vets know this.

6707626[/snapback]

Amatørmessig av Tigole å engang bruke ordet "MMO vet" :p Jeg klarer ikke å forestille meg at mer enn 5% av spillerene ikke kommer direkte fra CS.

 

Og gidd å ta alle problemene på forskudd, herregud. Omorganisering av raids anno 25 man blir et nøyaktig like stort problem som dere selv gjør det til. Hvis dere sier at dere virkelig har et så sterkt bånd med alle 50-60-70-80 folka i 40 manns raiding guilden lyver dere bare for å ha noe å ynke dere over.

Lenke til kommentar
Jeg ler av dere som klager på 25manns instancer. Slutt å klag, kom dere bort, finn noe annet å gjøre. 25mann=bra ting for 80% av alle wow spillere.

6707953[/snapback]

 

Haha, ja det skal du få meg til å tro :D

 

25 manns endgame instancer betyr bare en ting. Mye mer fokus på den individuelle i instancer, vanskelige encounters som du trenger mye tid, gull og samspill for å klare. Om mc, bwl og deler av AQ40 har vert en "zerg" fram til nå, der det er nok med 25 mann som vet hva de gjør, og resten idioter, blir nok ikke det slik i BC. Om det er noen dette er BRA for, er det hardcore spillere som kan lage en lukket raidgruppe med bedre samspill enn før, uten å få problemer med for få spillere. En 25 manns instance, i vanskeliget som naxx er nå, er vel så lite casualvennlig som du kan få det.

Lenke til kommentar
Jeg ler av dere som klager på 25manns instancer. Slutt å klag, kom dere bort, finn noe annet å gjøre. 25mann=bra ting for 80% av alle wow spillere.

6707953[/snapback]

 

Haha, ja det skal du få meg til å tro :D

 

25 manns endgame instancer betyr bare en ting. Mye mer fokus på den individuelle i instancer, vanskelige encounters som du trenger mye tid, gull og samspill for å klare. Om mc, bwl og deler av AQ40 har vert en "zerg" fram til nå, der det er nok med 25 mann som vet hva de gjør, og resten idioter, blir nok ikke det slik i BC. Om det er noen dette er BRA for, er det hardcore spillere som kan lage en lukket raidgruppe med bedre samspill enn før, uten å få problemer med for få spillere. En 25 manns instance, i vanskeliget som naxx er nå, er vel så lite casualvennlig som du kan få det.

6709352[/snapback]

 

ening sånn som bossene i mc (var vanskelig i førsten) bwl(farma bwl siden oktober) aq40 og opp til huhu er jo nesten en vits.. 40mann er ikke NEED på noen av bossene der i grunn..

har jo hvert ren zerg for de beste guildene. husker når vi starta med aq40 var vi på huhu etter første uka

Lenke til kommentar

Der tar dere feil. Husk på at det kommer vanskelighetsgrader på instance'ene. Casuals kan kjøre på letteste, mens dere som mener dere er så veldig hardcore, kan kjøre på vanskeligste.

 

Det er utrolig mye lettere å skaffe 25mann til en instance, enn 40, uansett hvordan dere ser på det. Dere begrunner deres argumenter med at dere plutselig trenger 25 ELITEOMGWTF hardcore spillere for å ta en instance i BC, mens idag kan dere bare cruise rundt med 40 hvemsomhelstmongoer. Har dere SPILLT BC kanskje?

 

Jeg ler av dere som klager konstant, uansett hvilke forandringer som gjøres, dere kan umulig synes det er morsomt å spille wow.

Lenke til kommentar

Kjempediskusjon :(

Ved å lese gjennom postene er det veldig lett å skille mellom de som er i et skikkelig guild og har opplevd litt av følelsen i et slikt guild. Deres kommenterar er reflekterte og begrunnede. De som tydeligvis ikke har opplevd dette svarer begrunner ikke meningene sine like godt og i flere tilfeller går heller etter mannen enn ballen. Skjerp dere. :hrm:

 

Tor

Lenke til kommentar
Kjempediskusjon  :(

Ved å lese gjennom postene er det veldig lett å skille mellom de som er i et skikkelig guild og har opplevd litt av følelsen i et slikt guild. Deres kommenterar er reflekterte og begrunnede. De som tydeligvis ikke har opplevd dette svarer begrunner ikke meningene sine like godt og i flere tilfeller går heller etter mannen enn ballen. Skjerp dere.   :hrm:

 

Tor

6709734[/snapback]

Hahaha, så latterlig ironisk. Ikke bare er innlegget ditt tøv men det er også alt annet enn "reflektert og begrunnede" og du går jo selv bare "etter mannen enn ballen". Dagens morgenlatter :D

Endret av Carl M
Lenke til kommentar
Kjempediskusjon  :(

Ved å lese gjennom postene er det veldig lett å skille mellom de som er i et skikkelig guild og har opplevd litt av følelsen i et slikt guild. Deres kommenterar er reflekterte og begrunnede. De som tydeligvis ikke har opplevd dette svarer begrunner ikke meningene sine like godt og i flere tilfeller går heller etter mannen enn ballen. Skjerp dere.  :hrm:

 

Tor

6709734[/snapback]

 

Så vi som ikke er i guilder som vurderer kollektivt selvmord nå, er idioter? :thumbup:

 

Jeg elsker guilden med hele mitt virtuelle hjerte, og stoler på at vi sammen finner en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...