sablabra Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 (endret) Jeg har lenge mistenkt at IHSen har dårlig kontakt med kjernen, da core 0/1 feiler mye før core 1/2 i prime95. Så nå sjekket jeg i everest ultimate, og der kan man se temperaturen på hver av kjernene. Som dere ser så har core 1 mye høyere temp enn core 2. Tror dere det kan være at kjernen får dårlig kontakt med ISHen? Jeg har lenge vurdert å "poppe" den, men er redd for å kutte over noen resistorer Endret 15. august 2006 av sablabra
kremt Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Her må det være noe muffens, forskjellen er trossalt på hele 14 grader mellom kjernene. Jeg ville nok tatt sjansen på å flekket av IHS, hvis du er forsiktig og tar god tid så går det nok bra, og går det i dass så er det jo uansett ikke så dyrt for en ny CPU da
Reeve Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 HVa er egentlig IHS? Hvis det der er load temperaturer, kan det være at du har bare har fått den ene kjernen til å arbeide, så den andre har nesten ingenting å gjøre. Uansett er det rart, for skulle tro at begge kjernene gav varme til hverandre, siden de er så nærmt.
sablabra Skrevet 17. august 2006 Forfatter Skrevet 17. august 2006 HVa er egentlig IHS? Hvis det der er load temperaturer, kan det være at du har bare har fått den ene kjernen til å arbeide, så den andre har nesten ingenting å gjøre. Uansett er det rart, for skulle tro at begge kjernene gav varme til hverandre, siden de er så nærmt. 6692633[/snapback] Internal Heat Spreader. Til det andre; nei. Men sannsynligvis er sensorene gale...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå