Gå til innhold

Valg av strømforsyning


Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med denne strømforsyningen? Var jo veldig billig for så stor strømforsyning, så er litt skeptisk :hmm:

 

Link

 

Er på utkikk etter en ny strømforsyning da jeg mistenker den jeg har nå for å skape litt problemer på systemet mitt.

 

Her er oppsettet mitt:

 

Asus A8N32 SLI Deluxe hovedkort

AMD 64 3700+ CPU

GeForce 7800GT Skjermkort

2 Harddisker

1024 Ram

 

Har nå en 300W aopen psu.

 

Hvor stor PSU trenger jeg for det oppsettet, og har dere noe forslag til hva jeg bør kjøpe. Har et litt stramt budsjett, så jo billigere jo bedre. Men det bør samtidig være ok kvalitet, og gjerne modulær. Rundt 5-6 hundre kroner hadde jeg tenkt meg, og helst noe som holder ved en eventuell oppgradering.

 

Fant også denne strømforsyningen: Link

 

Fant en test på den, og der sa dem at den var imponerende i forhold til prisen. Hva er det egentlig å hente på å kjøpe en dyr strømforsyning, bortsett fra at de vanligvis er modulære og ser bra ut?

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, trenger vel strengt tatt ikke mer enn rundt 400 W. Men kjekt å ha i tilfelle seinere oppdateringer, psu er ikke det jeg oppdaterer mest (derfor har jeg vel et ustabilt system også...).

 

Men når de strømforsyningene er så billige så er det jo nesten bare å slå til. Spesielt den LC Power psu'en. Men blir så skeptisk når den er så billig, selv om jeg har funnet masse tester på den nå hvor den får anbefalinger. Men de står på tysk da, så ikke helt lett å skjønne alt av det som står der.. :p

 

Har også funnet en annen som er forholdsvis billig:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=L...420R3&mcat=c482

Endret av stekre
Lenke til kommentar

Hvis den PSUen du linker til faktisk kan levere 24 A på 12 V så burde den holde i massevis. Oppsettet ditt vil nok bare trekke mellom 200-250 W fra stikkontakten uansett, og 24 A på 12 V tilsvarer 288 W, så det skal holde i massevis.

 

Mener å huske at Fortron\Source er et respektabelt merke, min 400 W er i allfall ganske stille (men nå har ikke jeg testet alle verdens PSUer heller). Tenker på denne. Leverer mer på 12 V enn noen av de du har linket til...

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Har vel en 300W nå, og den tror jeg sliter litt med oppsettet. Får veldig mye feilmeldinger og ting som låser seg når jeg anstrenger maskinen litt (spiller etc.).

 

Men er det noen som har litt peiling på psu og vet hva som egentlig gjør at prisene ligger så mye høyere på enkelte psu'er? Har lest et par "roundups" nå av psu'er og det er vanligvis ikke de som er dyrest som leverer mest stabil strøm. Er ikke dette det eneste som en psu bør gjøre bra når det kommer til det fysiske? Eller er det andre aspekter ved en psu også som drar opp prisen, sånn bortsett fra utseende og om den er modulær.

Lenke til kommentar
Hvis den PSUen du linker til faktisk kan levere 24 A på 12 V så burde den holde i massevis. Oppsettet ditt vil nok bare trekke mellom 200-250 W fra stikkontakten uansett, og 24 A på 12 V tilsvarer 288 W, så det skal holde i massevis.

 

Mener å huske at Fortron\Source er et respektabelt merke, min 400 W er i allfall ganske stille (men nå har ikke jeg testet alle verdens PSUer heller). Tenker på denne. Leverer mer på 12 V enn noen av de du har linket til...

6681813[/snapback]

 

Hvor ser du hvor mye de andre strømforsyningene leverer på 12V?

Lenke til kommentar

Under "DC ut - Maks. strøm" (må trykke for å få opp infoen). Merk at hvis det er flere 12 V linjer (+12V(1), +12V(2) osv) så er det ikke sikkert at alle linjene kan levere maks samtidig. På Fortron/Source står det i produktbeskrivelsen hvor høy effekt 12 V kan levere.

 

Det som er viktig med en PSU er at den leverer stabil spenning, at den takler så mye som den er spesifisert til, og at den ikke sier "BANG" så alt for lett (for så å muligens dra med seg andre komponenter i dragsuget). Er usikker på hvor trygge de billigere PSUene er på dette området, men vet i allfall at tomshardwareguide har stresstestet en del PSUer. Er ikke så sikker, men tror at "kvalitetsmerker" som Fortron/Source osv. vanligvis kommer bedre ut på slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...