Gå til innhold

Har noen forslag til hjemmestudio software


a-o

Anbefalte innlegg

jeg lurte på om det er noen her som vet om noen bra (og rimelige) musikkinnspillingsprogram/hjemmestudio til PC. Jeg har audacity, men kunne tenkt meg noe mer "proft" ....Noen som har noe forslag? :) btw:har kun integrert lydkort, må jeg ha bra lydkort utenom, eller kommer dette med i noen programmer, har hørt at lydkort er ganske dyre. PÅ FORHÅND TAKK :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, Tracktion hadde visst gått opp litt i pris siden jeg sjekka sist.. Jeg har også hørt mye bra om Kristal, som Lungemannen nevner. Ellers kan du forte deg å laste ned siste gratis beta av Phrazor her: http://www.sonicbytes.com/phrazor/laboratory.htm .. EnergyXT er en annen (norsk) billig sequencer du bør sjekke ut, men etter min oppfatning krever den litt innsats for å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Programvare er dyrt, ofte dyrere enn lydkortet. Hvis du er student, har mange programvarehus gode studentrabatter. Freeware kan holde til hobbybruk, men man merker fort begrensingene med gratisprogrammer.

 

Selv bruker jeg Steinberg Wavelab 6 til det meste, og er utrolig fornøyd med det. Crystal Resampler og den geniale spektrumeditoren er gode grunner til å velge Wavelab foran Audition. Integrert CD og DVD-(audio) brenning er også en fordel.

For regulær tracking bruker jeg også Wavelab, men hvis jeg er i det kreative hjørnet og trenger overdubs eller skal spille inn flere instrumenter selv, bruker jeg Cubase LE (som fulgte med lydkortet mitt). Man trenger ikke SX3 for å lage bra musikk.

 

Til noteskriving har jeg til nå brukt Musicator 3.11, men nå er det nok, og Sibelius 4 er på vei.

Lenke til kommentar
Hva med musikk-komposisjon? Vet dere om noen slike programmer? Helst et som har begge deler? altså et slags komplett hjemmestudio... :hmm: På forhånd takk... :thumbup:

6728139[/snapback]

 

Notion, Finale, Sibelius og Musicator er vanlige programmer til komposisjon. Det spørs litt hva du mener med komposisjon. Hvis du mener technomekking eller liknende er de overnenvte ikke noe å satse på. Hvis du derimot skal skrive musikk / arrangere for band / orkester /kor / korps eller annen musikk som er laget for å bli spilt av levende musikere er de midt i blinken.

Lenke til kommentar
Hva med musikk-komposisjon? Vet dere om noen slike programmer? Helst et som har begge deler? altså et slags komplett hjemmestudio... :hmm: På forhånd takk... :thumbup:

6728139[/snapback]

 

Notion, Finale, Sibelius og Musicator er vanlige programmer til komposisjon. Det spørs litt hva du mener med komposisjon. Hvis du mener technomekking eller liknende er de overnenvte ikke noe å satse på. Hvis du derimot skal skrive musikk / arrangere for band / orkester /kor / korps eller annen musikk som er laget for å bli spilt av levende musikere er de midt i blinken.

6732522[/snapback]

Ja! Det jeg mener... vet du om det er mulig å spille av musikken i programmet med forskjellige instrument?

Endret av Erelend
Lenke til kommentar
Hva med musikk-komposisjon? Vet dere om noen slike programmer? Helst et som har begge deler? altså et slags komplett hjemmestudio... :hmm: På forhånd takk... :thumbup:

6728139[/snapback]

 

Notion, Finale, Sibelius og Musicator er vanlige programmer til komposisjon. Det spørs litt hva du mener med komposisjon. Hvis du mener technomekking eller liknende er de overnenvte ikke noe å satse på. Hvis du derimot skal skrive musikk / arrangere for band / orkester /kor / korps eller annen musikk som er laget for å bli spilt av levende musikere er de midt i blinken.

6732522[/snapback]

Ja! Det jeg mener... vet du om det er mulig å spille av musikken i programmet med forskjellige instrument?

6733225[/snapback]

 

 

"Ja" er et dårlig svar på et enten - eller-spørsmål, så jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener med komposisjon.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...