Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne MAC-adressen


Anbefalte innlegg

Jeg flyttet nettopp inn i en studentleilighet hvor det er bredbånd. IT-tjenesten på skolen trenger MAC-adressen på nettverkskortet mitt for at jeg skal kunne logge meg på.

 

Jeg har fulgt deres anvisninger om hvordan jeg finner MAC-adressen.(http://studentiagder.no/digimaker/documents/Hvordan_finne_din_MAC_Hi1DP330AC.pdf) men finner den ikke. (Jeg går ikke på denne skolen, men anvisningene er den samme). Nettverkskortet er aktivert og skal fungere i følge Windows. Jeg har også nylig reinstalertre Windows for å se om det var noe galt, men uten resultat. Når jeg kobler til nettverkskabelen skjer det heller ingen ting. Det er tre år siden jeg brukte PCen på skolens nettverk (jeg har brukt trådløst nett i mellomtiden).

 

 

 

Hva kan problemet være? Må nettverkskabelen være tilkoblet for at jeg skal kunne finne MAC-adressen? Kan noen hjelpe meg? IT-tjenesten på skolen er til liten hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klik "Start - Kjør" og skriv inn CMD deretter ENTER. I den svarte ruten skriver dy "IPCONFIG/ALL". Mac adressen finner du bak fysisk adresse"...

6671235[/snapback]

 

Det er dette jeg har gjort, men uten resultat. Det kan hende at TPC/IP-protocolen ikke er installert. Hvordan gjør jeg i såfall det?

Lenke til kommentar
Klik "Start - Kjør" og skriv inn CMD deretter ENTER. I den svarte ruten skriver dy "IPCONFIG/ALL". Mac adressen finner du bak fysisk adresse"...

6671235[/snapback]

 

Det er dette jeg har gjort, men uten resultat. Det kan hende at TPC/IP-protocolen ikke er installert. Hvordan gjør jeg i såfall det?

6672550[/snapback]

 

 

på tur ut døra fra jobb nå... hjemme om en stund skal svare deg da hvis det ikke er dukket opp noe :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Gå inn på "nettverks-tilkoblinger" og trykk høyreklikke på "lokatilkobling" --> egenskaper. Trykk så der det står install --> protocol --> Microsoft TCP/IP versjon 6 (det er det det står hos meg) -->OK

 

Nå er TCP/IP-protokollen installert.

 

Prøv så å finn MAC-adressen din gjennom CMD i "kjør" som mange allerede har forklart.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...