Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Boltsirkel Opel / Volvo


Xiphac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ET = Innpress og sier noe om hvordan felger står i forhold til navet. 1-2-7-9-serien til Volvo har ett ufattelig sært innpress (ET20+-), noe som gjør at felger til disse bilene er dyrt og vanskelig å få tak i.

Hvis du skal sette felger fra en Opel over på en Volvo, kan du bruke overgangsspacere, men dette er ikke lov å kjøre med. Volvo bruker som nevnt 5x108 (M12x1,5-bolter) og nav 65,1mm.

Lenke til kommentar
Takk for svar.Ja,de felgene som sitter på Volvo'en nå,bygger mer ut enn på Opel'en. Og noe form for spacere tror jeg ikke blir aktuelt,så jeg får se om jeg finner noe som passer til den bilen og som ser bra ut.

6685862[/snapback]

 

Veit ikke om du har hørt om "slingre" bolter? Mye brukt på Opel for å få på felger med 5x112 bolts som det er masser av til å passe. Med disse slingre boltene kan du stjele 2 mm i boltsirkelen da bolten ikke går i senter av bolthullet, men i en hylse som forskyver 2mm på hvert hull. Vanskelig å forklare, men ring Dekkmann AS Skjetten Telefon: 64 83 11 80, og spør etter Kenneth Bjørklund. Han veit jeg har en del erfaring med dette og kan sikkert hjelpe deg... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...