Gå til innhold

Den store R/C-tråden KUN BILER


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tro nok jeg ville gått for Ford GT. Eller kanskje Acuraen, den er også ganske fin.

7817477[/snapback]

 

Ja det var GT40 som ble bestilt i går. Bestile også nye felger med 35mm bakdekk :dribble:, og diverse andre småting. Ble en tusenlapp tilsammen.

 

Hvilken farge tror dere blir penest på gt40? tenkte litt på svart og en annen farge på stripene. Men har ikke bestemt meg enda.

Lenke til kommentar
Svart bil med hvite eller grå striper over panser og tak, kanskje? Litt uoriginalt, men jeg liker det uansett. :p

7817595[/snapback]

 

ja tenkte på svart med grå striper. Det er samme fargevalget som elanor mustangen. Tenkte også på å ha den litt mørk grå med svart striper.

Lenke til kommentar

Har bla. en Schumacher Fusion og Schumacher Menace GTR, begge er gatebiler (on-road). Fusion er 1:10, veier 1.8 kg og har 2.1 hester, tre gir, GTR er 1:8 veier 2.3 kg, 2.1 hester og tre gir.

Begge skal visstnok klare 0-100 på ~ 2 sekunder og ha en toppfart på 130-135 km/h med high-speed giring.

 

Personlig synes jeg alt annet er boss i forhold til disse bilene, alle vanlige gatebiler har ~1.0 hester (noen litt mer) på kun .15 motor og kun ett eller to gir.

Lenke til kommentar
Har bla. en Schumacher Fusion og Schumacher Menace GTR, begge er gatebiler (on-road). Fusion er 1:10, veier 1.8 kg og har 2.1 hester, tre gir, GTR er 1:8 veier 2.3 kg, 2.1 hester og tre gir.

Begge skal visstnok klare 0-100 på ~ 2 sekunder og ha en toppfart på 130-135 km/h med high-speed giring.

 

Personlig synes jeg alt annet er boss i forhold til disse bilene, alle vanlige gatebiler har ~1.0 hester (noen litt mer) på kun .15 motor og kun ett eller to gir.

7823487[/snapback]

 

Har en 15 motor med 1,1 eller 1,3 hk ikke helt sikker. Synes den går greit egentlig, går det så mye fortere har du jo liten kontroll. Skal kjøpe på girkasse på min senere slik at det blir litt bedre aks og toppfart. :)

 

Vært veldig arti å prøvd en slik bil som du har som gjør 130km/t.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Har bla. en Schumacher Fusion og Schumacher Menace GTR, begge er gatebiler (on-road). Fusion er 1:10, veier 1.8 kg og har 2.1 hester, tre gir, GTR er 1:8 veier 2.3 kg, 2.1 hester og tre gir.

Begge skal visstnok klare 0-100 på ~ 2 sekunder og ha en toppfart på 130-135 km/h med high-speed giring.

 

Personlig synes jeg alt annet er boss i forhold til disse bilene, alle vanlige gatebiler har ~1.0 hester (noen litt mer) på kun .15 motor og kun ett eller to gir.

7823487[/snapback]

 

Har en 15 motor med 1,1 eller 1,3 hk ikke helt sikker. Synes den går greit egentlig, går det så mye fortere har du jo liten kontroll. Skal kjøpe på girkasse på min senere slik at det blir litt bedre aks og toppfart. :)

 

Vært veldig arti å prøvd en slik bil som du har som gjør 130km/t.

7823745[/snapback]

 

Grunnen til at de fleste gatebiler er .15 og to gir er pga. regler i konkurranser - det er det ofte dette som er grensen for hva som er lov.

Jeg synes egentlig Schumacher holder veldig tilbake også, det er ingen grunn til at bilene ikke kunne hatt 6 gir, vært mye lettere og hatt mye, mye mer effekt. Det eneste som holder bilen tilbake i 130 km/h er giringen - luftmotstanden er ikke så høy i 130 km/h. De vanlige gatebilene har veldig begrenset underholdningsverdi med mindre du har bane og andre som kjører på banen - med .15 og to gir de går i ~ 80 km/h som er imponerende for de som ikke er i RC-miljøet og kanskje gøy de første gangene du selv ser det, men når du har kjørt i 80 km/h en del ganger er det ikke så utrolig spennende lenger, de kommer seg også veldig fort opp i 80 km/h for så å ligge der og hyle på maks RPM etter et nytt gir, nesten irriterende å høre på - stakkars bilen vil ha flere gir.

Siden jeg bor i Bergen og det ikke finnes hverken miljø for on-road eller bane her så blir det bare kjøring sammen med et par andre på parkeringsplasser og pseudo-racing på ad hoc "baner", og så er det jo da gøy å kunne kjøre veldig fort innimellom. Det er ikke noe problem å ha kontroll, eneste er at du kan ikke gi full throttle, selv når den allerede kjører veldig fort i rett linje (da spinner den), men det er jo en del av utfordringen med å kjøre den og kan brukes til å leke med for å indusere overstyring lett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hallo, lurte litt på om jeg skulle kjøpe meg en el radiostyrt bil, men hvilken skal jeg kjøpe? det er som minste krav er at batteriet varer mer enn 10 minutt. og at det er 4wd. og den må jo går litt fort da. + at det bør vera en model som tåler litt, hadde en kyosho bensin bil men den ble det mye tull med, instilling av motor, og deler som røk i øst ov vest...

noen forslag?

Lenke til kommentar
Hvorfor ble egentlig denne tråden laget? Den er utrolig unødvendig egentlig. Ingen aktivitet i den Store RC tråden lengre, så hvorfot ikke prøve å live den opp istedetfor å starte på nytt med en så begrenset tråd?

7893610[/snapback]

 

jeg lagde denne tråden fordi i "den store rc tråden" var det litt for mye snakk om fly og helikopter for min del. tenkte det ville vera litt enklere for oss som bare ville snakke om biler isteden

 

denne ble også litt rotete men men... :blush:

Lenke til kommentar

Det er jo ingen som poster i den andre tråden lengre, jo! 50% av "snakket" der var om biler uansett. Dessuten så burde RC-bil entusiaster åpne øynene for båter, fly og helicoptere. Ja, biler er enklest å styre, men ett fly er ikke mye verre, og for mange; gøyere. Mindre slitasje og enklere å holde styr på også.

 

Uansett så vil alle spørsmål/diskusjoner om biler bli lagt merke til i den andre tråden selv om det også vil være noe fly- og helikoptersnakk. Det er derfor man har sitatfunksjonen.

 

Helt ærlig så synes jeg det burde postes en link til den andre tråden i denne tråden, også låse den. Det er så unødvendig, og ikke minst tungvint å måtte lese to tråder bare for å holde seg oppdatert.

Lenke til kommentar
Det er jo ingen som poster i den andre tråden lengre, jo! 50% av "snakket" der var om biler uansett. Dessuten så burde RC-bil entusiaster åpne øynene for båter, fly og helicoptere. Ja, biler er enklest å styre, men ett fly er ikke mye verre, og for mange; gøyere. Mindre slitasje og enklere å holde styr på også.

 

Uansett så vil alle spørsmål/diskusjoner om biler bli lagt merke til i den andre tråden selv om det også vil være noe fly- og helikoptersnakk. Det er derfor man har sitatfunksjonen.

 

Helt ærlig så synes jeg det burde postes en link til den andre tråden i denne tråden, også låse den. Det er så unødvendig, og ikke minst tungvint å måtte lese to tråder bare for å holde seg oppdatert.

7893779[/snapback]

 

Tullinger.

Hva med en helt egen seksjon for RC istedenfor EN tråd?

 

Det er flere som har ingen interesse for hverken fly, båter eller ubåter men liker godt RC-biler som sikkert godt kan tenke seg å slippe å bli oversett totalt av de som elsker fly. Det er ekstremt vanskelig å samle et miljø for de som vil drive med biler, slik er det f.eks. her i Bergen hvor jeg bor - det eksisterer ikke miljø for RC-biler her, men det er miljø for båter, fly og ikke minst helikopter.

Heldigvis for meg så liker jeg personlig både fly, helikopter og bil og har flere av alle sorter. Men det betyr ikke at jeg ikke synes de som liker biler bør få holde seg til det. Det er mye mer vanskelig å samle en gruppe til å kjøre f.eks. on-road da dette faktisk krever en bane og det krever at en gruppe samles samtidig der alle i tillegg har samme type bil. Det virker som det er mye lettere for flyinteresserte da de faktisk kan holde på helt alene og likevel ha det gøy.

Endret av corge
Lenke til kommentar
Tullinger.

Takk. Du er ganske grei du også.

 

Hva med en helt egen seksjon for RC istedenfor EN tråd?

Det har, såvidt jeg vet, allerede blitt tatt opp, men jeg tror aldri det skjedde noe.

 

Det er flere som har ingen interesse for hverken fly, båter eller ubåter men liker godt RC-biler som sikkert godt kan tenke seg å slippe å bli oversett totalt av de som elsker fly.

Slikt er uungåelig. Om jeg bare hadde hatt interesse for biler, da hadde jeg uansett gitt blanke i om fly-intereserte overser meg eller ikke, for da ville jeg ikke vært interesert i fly uansett.

 

Det er ekstremt vanskelig å samle et miljø for de som vil drive med biler, slik er det f.eks. her i Bergen hvor jeg bor - det eksisterer ikke miljø for RC-biler her, men det er miljø for båter, fly og ikke minst helikopter.

Heldigvis for meg så liker jeg personlig både fly, helikopter og bil og har flere av alle sorter. Men det betyr ikke at jeg ikke synes de som liker biler bør få holde seg til det.

Det er det jeg og sier. Derfor liker jeg ikke denne tråden.

 

Det er mye mer vanskelig å samle en gruppe til å kjøre f.eks. on-road da dette faktisk krever en bane og det krever at en gruppe samles samtidig der alle i tillegg har samme type bil. Det virker som det er mye lettere for flyinteresserte da de faktisk kan holde på helt alene og likevel ha det gøy.

Okay... Du trenger overhode ikke en bane for å kjøre on-road. En lite parkeringsplass er nok. Selv en asfalt vei uten trafikk fungerer. Det går også helt fint å kjøre en bil alene. Det er de som skal kjøre som bestemmer hvor nyaktig rglene for kjøretøyene skal være, og skal de reglene være slik som du sier; at bilene må være samme klasse osv, så ville jo det gjelde båter, helikoptere og fly likeså om førerne ville det slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...