Gå til innhold

Den store R/C-tråden KUN BILER


Anbefalte innlegg

Det er ekstremt vanskelig å samle et miljø for de som vil drive med biler, slik er det f.eks. her i Bergen hvor jeg bor - det eksisterer ikke miljø for RC-biler her, men det er miljø for båter, fly og ikke minst helikopter.

Heldigvis for meg så liker jeg personlig både fly, helikopter og bil og har flere av alle sorter. Men det betyr ikke at jeg ikke synes de som liker biler bør få holde seg til det.

Det er det jeg og sier. Derfor liker jeg ikke denne tråden.

7904844[/snapback]

Det er ikke det du sier, du misforstår meg. Hvis du sa det samme ville du likt denne tråden.

 

Det er mye mer vanskelig å samle en gruppe til å kjøre f.eks. on-road da dette faktisk krever en bane og det krever at en gruppe samles samtidig der alle i tillegg har samme type bil. Det virker som det er mye lettere for flyinteresserte da de faktisk kan holde på helt alene og likevel ha det gøy.

Okay... Du trenger overhode ikke en bane for å kjøre on-road. En lite parkeringsplass er nok. Selv en asfalt vei uten trafikk fungerer. Det går også helt fint å kjøre en bil alene. Det er de som skal kjøre som bestemmer hvor nyaktig rglene for kjøretøyene skal være, og skal de reglene være slik som du sier; at bilene må være samme klasse osv, så ville jo det gjelde båter, helikoptere og fly likeså om førerne ville det slikt.

7904844[/snapback]

 

On-road biler er ikke meningen en skal kjøre på en liten parkeringsplass, det er ikke nok til å kunne bruke bilene slik det er meningen de skal brukes. Slike ad hoc baner trenger bare 2-3 minutter med bruk før kjeglene som ble brukt for å lage banen har alle sammen veltet og må settes opp på nytt. Dersom kjegler ikke brukes blir det en veldig kjedelig bane og hele poenget er vekke. Dessuten så har du to store andre problemer selv OM du kunne fått til en slik "bane" å fungere: 1) Det er ingen bra steder å kjøre - småstein, grus, skitt og dårlig asfalt. 2) Det er ingen steder en får være i fred. Det er alltid Securitas og/eller beboere i nærheten og/eller politi som klager over nitrobiler. Selv om en kun holder seg til elektro får en masse mas fra Securitas - de vil ha deg vekk bare du er der.

 

Det går ikke fint å kjøre bil alene. Det er gøy i 5 minutter. Off-road kan være gøy alene, on-road er ikke det. Hele poenget med on-road er å kjøre løp og kjøre flere biler sammen på en bane.

 

Og hva snakker du om at det ikke er så nøye om alle har samme bil? Poenget er liksom å _race_ med bilene. Skulle likt å se hvor gøy du synes det var å kjøre en bil som går i 35 km/h med driftdekk mot en bil som går i 135 km/h, med foam-dekk. Fly og helikopter driver svært sjelden med race. Det er helt teit og meningsløst å si at disse grenene innenfor RC også må ha regler som sier at alle fly/helikopter skal ha samme ytelse fordi gatebiler bør ha det. Hvordan det er med båter vet jeg faktisk ikke.

 

 

Men for å komme tilbake til saken; grunnen til at jeg reagerer i det heletatt er at jeg synes det er utrolig arrogant å hevde at tråden burde stenges bare fordi du ikke liker den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...