Gå til innhold

Prosjekt: The Black box


Anbefalte innlegg

Dette er da mitt første kabinett-byggeprosjekt, og for å lese arbeidsloggen min, ta en titt innom: The Black box (arbeidslog)

 

Jeg må beklage at alle bildene er litt store 640*480, og håper det går greit.

 

Håper dere liker prosjektet, og ønsker både positive, konstruktive og negative kommentarer. Vær så særiøs som ovehode mulig, takk. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vits med å legge bildene i url tags? :ermm:

6701607[/snapback]

Jeg har bare brukt IMG tags, om jeg ikke missforstår noe her... :dontgetit:

 

Grunnen til at jeg ikke har brukt Thumbnail er pga dette er bilder som er lastet opp ifra før, og jeg gadd bare ikke gjøre om alle til thumnails.

Jeg håper det går bra... :)

 

(kan få de neste bildene i thumbnail om dere vil det...)

Lenke til kommentar
Smart med intigrert forgreiner :thumbup: Men hvit plastik er vel ikke noe fint? :( Syns nesten du burde lakke den.

 

Den viftekontroleren er ikke mye pen som den er, syns du burde lakke fronten på den ;)

6708712[/snapback]

Forgreineren er blitt lakket/sprayet sølv, men kunne ikke farge nede i selve stikkkontakten, så der blir den desverre hvit. (dette pga fargen ville blitt slitt vekk, og jordinga ville heller ikke fungert, og det ville blitt altfor trangt å dytte inn en stikkintakt hvis den var lakkert på "innsiden")

 

Hva jeg gjør med viftekontrollern, får jeg se på, kan hende jeg lakker den svart også....Men det får jeg se på litt senere. ;)

Lenke til kommentar

Ja du burde få inn overspennigsværn, også fordi du helst ikke skal ha for mye strøm gjennom en vanlig kabel, og hvis noen finner på å koble masse dritt i stikkontakten din så slipper du problemer pga det.

 

Smart med intigrert forgreiner :thumbup: Men hvit plastik er vel ikke noe fint? :( Syns nesten du burde lakke den.

 

Den viftekontroleren er ikke mye pen som den er, syns du burde lakke fronten på den ;)

6708712[/snapback]

Forgreineren er blitt lakket/sprayet sølv, men kunne ikke farge nede i selve stikkkontakten, så der blir den desverre hvit. (dette pga fargen ville blitt slitt vekk, og jordinga ville heller ikke fungert, og det ville blitt altfor trangt å dytte inn en stikkintakt hvis den var lakkert på "innsiden")

 

Hva jeg gjør med viftekontrollern, får jeg se på, kan hende jeg lakker den svart også....Men det får jeg se på litt senere. ;)

6710078[/snapback]

Du kan fint lakke hele forgreineren, du bare putter på maskeringsteip. Og i tillegg så pusser du den litt mere romslig innvending og har på masse lakk så blir det ikke slitt vekk. :thumbup:

Endret av exin89
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De strikkene kommer til å ryke en vakker dag.. Prøv å få tak i noen o-ringer istedet. Du har vel sett at slike gummistrikker slites ganske fort? Og spesielt hvis de blir tøyd over tid... Litt kjedelig da en dag en av dem ryker, eller flere, og hdden faller... Hehe.. Bare sier ifra..

 

Ellers bra! Heftig med den vifta! :D Men fryktelig til kabelspaghetti du har!

Lenke til kommentar
De strikkene kommer til å ryke en vakker dag.. Prøv å få tak i noen o-ringer istedet. Du har vel sett at slike gummistrikker slites ganske fort? Og spesielt hvis de blir tøyd over tid... Litt kjedelig da en dag en av dem ryker, eller flere, og hdden faller... Hehe.. Bare sier ifra..

 

Ellers bra! Heftig med den vifta! :D Men fryktelig til kabelspaghetti du har!

6831228[/snapback]

Hehe, ja heldigvis holder kabel spagettien seg for det meste ute av veien for luftgjennomstrømningen. :D

 

Angående strikkene har du nok helt rett. Prøve å se om jeg fant noen større og bedre strikker, så de som sitter i nå blir vell midlertidig. :)

 

Faktisk så er den varmeste delen i hele kabinettet viftemotoren, som sikkert kommer over 100grader! (selv om den er midt i ludtgjennomstrøningen)

Har vurdert å feste på en athlon64 kjøler, men det er ikke rett nok overflate til at varmen blir overført i noen særlig grad. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...