Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger oversikt over el nettet på dtr 92mod.


Hk1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her ligger det masse sprengskisser, blant annet over el-nettet. Riktignok til 2004-modell, men så store forskjeller er det vel ikke.

http://www.easyparts.nl/choosedrawings.php...-1-36-m768-s769

6658180[/snapback]

1992 og 2204-modellene er som to forskjellige mopeder! Jeg har scanna hele el-skjemaet til 1994-DTR (som er lik 1992). Kan se om jeg kan finne det. (selv om jeg tviler). :ermm:

Lenke til kommentar
nei jeg har den ikke (fikk ikke med på kjøpe)

tror du at de har det på speed?

 

blinklysa funker ikke,varsellampene,tuta baklyset

6660507[/snapback]

 

 

 

Sjekk først om det er noen brudd på ledningene! (gamle ledninger har en tendens til å ryke...)

Bytt de hvis det er nødvendig!

Ellers så anbefaler jeg deg å kjøpe verktøy som du måler om det er strøm i ledningen med! (voltmeter etc)

Lenke til kommentar

Lite trolig at ledningene til baklyset, varsellampene, tuta og blinklyset skulle røket samtidig. Tipper nær/fjern-lys og lampa i speedometeret fungerer?

 

Frontlyset, lampa i speedo-et og baklyset (men ikke bremselyset) går rett på dynamoen. Alle de andre tingene som ikke virker hos deg går via batteri. Trolig har du et brudd eller kortslutning i nærheten av spenningsregulatoren. Det er en sak under tanken, festa i ramma og som har kjøleribber. Sjekk ledningene rundt den.

Lenke til kommentar

Det er en sikring på +ledningen ja. Men selv om den er gåen skal du ha lys/tute/etc. bare mye svakere. Tuta kan mange ganger slutte å fungere om batteriet er dårlig. Ofte hører man bare et lite "tikk" når man trykker på tuteknappen.

 

Men ha i tankene at varselamper/blink/tute/bremselys går på en egen krets. Frontlys/baklys og speedolys går rett på spolen. Har du frontlys så vet du at koblingene fra spole til regulator er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...