Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hybelkaniner og pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har 2 vifter nede på framsia av pc kabinettet, som blåser inn kald luft inn på 4 harddisker rett bak viftene.

 

tok nylig av front panelet for å komme til filteret foran viftene.

dette var så ogsi tett av støv, så etter støvsuging av filteret (mye bedre enn trykkluft) sank temperaturen på hd'ane + kabinett temperaturen betraktelig, og dette vil føre til forlenge livslengde på komponentane i maskinen. :thumbup:

Lenke til kommentar
tok nylig av front panelet for å komme til filteret foran viftene.

dette var så ogsi tett av støv, så etter støvsuging av filteret (mye bedre enn trykkluft) sank temperaturen på hd'ane + kabinett temperaturen betraktelig, og dette vil føre til forlenge livslengde på komponentane i maskinen.  :thumbup:

6694972[/snapback]

 

 

Nja vil ikke si at støvesuger er bedre enn luft på boks. Jeg har brukt begge deler og syntes personlig at jeg får et mye bedre resultat med luft på boks.

 

Men i akurat ditt tilfelle hvor du skulle rengjøre et filter så er nok støvsuger et bedre alternative. Men "overall" så er luft på boks bedre og kjappere. Jeg tar maskinen ut på hverandaen en gang i mnd, blåser den rein, både hovedkortet, gfx, psu og alt det andre jeg kan komme over. Tar meg maks 2min, tviler på at man kan reingjør en datamaskin så kjapt med støvsuger og q-tips(?).

 

Og nei blåser man med luft på boks så er det såpass trykk at det blåses vekk og vil ikke feste seg til noe kjøleribbe....

 

Tja, kan komme med en siste anbefaling da. Støvesug maskinen for å ta de værste hybelkanine, så luft på boks for å ta finstøve som er igjen i maskinen.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...