SvennAndre Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Fått miksa til Drum 'n' Bass med noe progressivt metall, med noen rolige sekvenser av rolig og pen melodi som "refreng".
834HF42F242 Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Nå driter dere i hva dere allerede spiller.. i band eller synger. For her er vrien.. Om du hadde hatt et band og du fikk styre alt selv, og alle dine bandkompiser var steika god og var med på alt, hvilken sjanger hadde du da operert i? Go sjangerrunking go! (Med andre ord litt mer enn bare "rock") 6651648[/snapback] Jeg ville gått etter en egen sound, ikke noe oppskriftsdill. Stilen ville vel best kunne beskrives slik: Meget harde partier (men ikke svart- eller daumetall) til tider, i bølgedaler. Pompøst, heftig bruk av strykere og andre symfoniske instrumenter. Keyboard i fokus på myke partier. Lange sanger med vokal- og instrumental-sekvenser. 2 gitarer, 2-stemt vokal, stor vekt på trommer med mye dynamikk i nedre sjikte. Sterke og unike melodier. Overraskelsesmomenter, uforutsigbarhet og følelsen av å ikke ha hørt lignende musikk tidligere.
Loerand Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 (endret) Et symfonisk black metal-band der ingen går i lakk og lær, men bare ser teite ut Det hadde vært fett det! EDIT: Spiller forøvrig i band nå, og vi ser bare teite ut. Spiller rock a la Raga Rockers... Endret 21. august 2006 av Loerand
Niskivara Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Nå driter dere i hva dere allerede spiller.. i band eller synger. For her er vrien.. Om du hadde hatt et band og du fikk styre alt selv, og alle dine bandkompiser var steika god og var med på alt, hvilken sjanger hadde du da operert i? Go sjangerrunking go! (Med andre ord litt mer enn bare "rock") 6651648[/snapback] Jeg hadde laget verdens treigeste ekstrem-metal band, med konstant dobbelbasstromme i snegletempo, og innslag av slide guitar. Litt som en ond ond versjon av Killdozer.
Πεισιθάνατος Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Jeg hadde nok variert utgivelsene litt. Den første utgivelsen hadde kanskje vært piratinspirert. Lyrikk om pirater sunget av et mannlig fyllekor og med litt folk-aktig metal for øvrig. Yarr! Den andre utgivelsen hadde kanskje hatt en litt annen type folk-inspirasjon, men fortsatt litt folk. Masse jazz-inspirasjon og teknisk, doom-aktig metal-spilling kunne den også hatt, samt litt hese thrash-aktige vokaler. Lyrikken kunne handlet om det okkulte. Den tredje utgivelsen kunne hatt masse halvindustriell elektronika-inspirasjon og overhodet ingen folk-inspirasjon. Lyrikken kunne ha omhandlet kosmos og vår egen eksistens og metal-inspirasjonen kunne ha kommet hovedsaklig fra black og thrash metal. Ren vokal denne gangen.
Dr. Jacoby Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Jeg hadde nok vært trommis og vokalist i et band i grenseland mellom thrash\death med innslag av allsang. Vi hadde vært et sjukt liveband. Lyrikk? stort sett på norsk med mye banning.
Axes Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Death, funket thrash. Det hadde blitt så mye rart, ååååå. Skulle ønske jeg kunne gjort det! =D
Cuneax Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Oh yes, det eneste musikken kan grine, le og skryte av: Eksperimentelt. Oh, oh, så mangt, så mangt. Men du: Drikk litt vann, vi snakker så bra, så bra.
Leaf Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Punk Rock! Jeg hadde gjort omtrent det samme som Green Day.. Nemlig eid!
834HF42F242 Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Hvorfor gjøre noe mange allerede har gjort før? Å ta etter andre sine lydbilder (noe som til slutt kalles sjanger når mange nok gjør det) gir oss kjedelig og mindre variabel musikk. En egen sound, det er det som er interessant.
Acrid Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Mitt band hadde overhodet ikke prøvd å finne opp hjulet på nytt. Ikke noe teknisk vissvass, prog-onani, eksperimentell knøling eller liksom-avantgarde musikalsk idioti. Det ville blitt beinhard rock av tyngste vare, med skyhøy allsang-faktor. Råkkenråll, øl og puling. Faen meg smukt!
Akira Kurosawa Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 En rad med saxofoner, to gitarer, Bassist, trommis og en kaffe/sigarett stemme fra helvete!
Gorbag Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 hadde enkelt og greit spilt det som hadde falt meg inn. når en skriver musikk blir det til tider litt teit hvis en bestemmer seg for at dette skal bli f.eks beinhard black metal. (klart hvis en spiller i et black metal band så skriver man slik musikk. nå tenker jeg på en mer åpen musikkskriving). f.eks: jeg sitter og koser meg med pianoet. lager et par melodier/riff som jeg liker. setter meg ned med la oss ta gitar pro eller musicator eller noe slikt. skriver det inn. så skriver jeg enkelt og greit det som faller meg inn og legger på de instrumentene som jeg synes passer. har nok av slike sanger jeg kunne tenkt meg og spilt inn. meg det er vanskelig å putte dem i en bås, siden det blir ofte variasjoner av stiller. typisk jazz-trakk der, metal-riff der osv. det er da musikk blir gøy
Brilla Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Ville spilt Church Metal med en liten dæsj tekno i Neida, ville vel spilt noe alà Iron Maiden, Metallica, Pantera og lagd noen "kramgoda låtar".
Kjekssjokolade Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Psychadelisk Prog Rock/Blues/Folk+Jazz Fusion+Hard/Tung Rock... Musikken ville vært veldig inspirert av Pink Floyd, Led Zeppelin, Black Sabbath, The Doors, Fairport Convention, Al DiMeola, Bucked Head (album som Colma og Electric Tears, å noe av de mere heavy sakerne), Bob Dylan, Frank Zappa, Jimi Hendrix, veldig mye fra 60/70 tallet, sånn generellt, innenfor samme sjanger som nemte artister og sjangre....kommer jo ikke på alt i farten.... Oppsetning: Umulig å forklare, heftig
Hinto Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Nå driter dere i hva dere allerede spiller.. i band eller synger. For her er vrien.. Om du hadde hatt et band og du fikk styre alt selv, og alle dine bandkompiser var steika god og var med på alt, hvilken sjanger hadde du da operert i? Go sjangerrunking go! (Med andre ord litt mer enn bare "rock") 6651648[/snapback] Tror det måtte vært Hard rock, på grensen til heavy og muligens metal det gitt
Jernlov Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Experimental post-black metal folk symphonic avantegarde ambient 6656335[/snapback] I tillegg til dette ville jeg hatt ett sideprosjekt som lager dyster atmosfærisk doom black metal. Det prosjektet har jeg den dag i dag dog. Men det beveger seg veldig sakte.
Aiven Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Den første utgivelsen hadde kanskje vært piratinspirert. Lyrikk om pirater sunget av et mannlig fyllekor og med litt folk-aktig metal for øvrig. Yarr! Da kan du jo istedet bare melde deg inn her: The youngest and roughest pirate shanty choir in Norway. Jazzede hip-hop rytmer med en flott kvinnestemme, yeah baby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå