Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke svar på support til Televoip


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettopp skiftet til Televoip, både ADSL og telefoni.

 

Har vært oppe et par uker nå, men i dag ramlet nettet ut. Bruker en "Fritzbox" og ADSL- lyset forsvant. Hvis jeg logger inn på denne sier den at ADSL er ok, men ingenting virker (Telefoni, ping, internett).

 

Så jeg ringte support og var bare nr. 3 i køen. Etter ca 12-13 minutter ble jeg nr. 1, og det var jeg til passerte 20 minutter og en telesvarer slo inn og ba meg om å sende SMS til 2010 eller skrive mail. :mad:

 

Det rare er at akkurat det samme skjedde da jeg prøvde 1 time senere.

 

Prøvde også et annet valg i begynnelsen, ble da nr. 1 i køen, men ga opp etter 14 minutter... :(

 

Har noen opplevd noe lignende med de?

Er de gått konkurs, eller er dette hverdagen for en Televoip- kunde? frykter det første, men brreg har ikke opplysninger om noe slikt. (Ringte og spurte).

 

Jeg er eks nextgentel- kunde, men dette slår selv NGT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har nettopp skiftet til Televoip, både ADSL og telefoni.

 

Har vært oppe et par uker nå, men i dag ramlet nettet ut. Bruker en "Fritzbox" og ADSL- lyset forsvant. Hvis jeg logger inn på denne sier den at ADSL er ok, men ingenting virker (Telefoni, ping, internett).

 

Så jeg ringte support og var bare nr. 3 i køen. Etter ca 12-13 minutter ble jeg nr. 1, og det var jeg til passerte 20 minutter og en telesvarer slo inn og ba meg om å sende SMS til 2010 eller skrive mail.  :mad:

 

Det rare er at akkurat det samme skjedde da jeg prøvde 1 time senere.

 

Prøvde også et annet valg i begynnelsen, ble da nr. 1 i køen, men ga opp etter 14 minutter...  :(

 

Har noen opplevd noe lignende med de?

Er de gått konkurs, eller er dette hverdagen for en Televoip- kunde? frykter det første, men brreg har ikke opplysninger om noe slikt. (Ringte og spurte).

 

Jeg er eks nextgentel- kunde, men dette slår selv NGT.

6647971[/snapback]

 

 

Tror du må ha vært uheldig med tidspunktet du ringte der.. :)

 

Har hatt televoip (bare telefoni) i ett par år nå og dem har svart på telefonen når jeg har ringt eller svart på mail når jeg har sendt mail iallefall..

 

for driftstatus så bør du sjekke hjemmesiden demmes! (logg deg på med ditt brukernavn/passord på www.televoip.no).

 

jeg har summetone så dem er iallefall ikke konkurs! selv om dem er veldig billig :D

Lenke til kommentar

Hei.

 

Takk for svar.

 

Var/er forferdelig frustrert. De er vel ikke konkurs, men man kan jo lurer når det er ingen til å svare telefonen. :hmm:

 

Håper dette bare er utslag av ferieavvikling og at jeg i alle fall får svar på mailen jeg sendte dem. Ser helst at jeg slipper å ringe flere ganger og få den behandlinga. Irriterende å være 1. i køen lenge, og så bli avbrutt av en svarer som beklager lang kø og ber meg sende SMS/mail. Denne "funksjonen" har rom for store forbedringer... Dyrt er det også å ringe 815xxxxx med mitt billige mobilabonement. Nytter liksom ikke med billig fasttelefon når den ikke virker. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Televoip er helt ute og kjøre for tiden.

 

Jeg betalte for mer ringetid for en 2 ukers tid siden, men fikk beskjed om at det hadde oppstått en feil og at jeg måtte ta kontakt med [email protected]. Gjett hva...ingen respons fra de, har purret på mail, prøvd telefon og sms-support flere ganger, men de er umulig å få tak i. De har selvfølgelig trukket beløpet på kredittkortet til tross for at dette ikke vises på ringesaldoen.

 

Jeg ville vært forsiktig med å betale de penger for tiden da det kan se ut som om de har store interne problemer.

Lenke til kommentar

Eg (eller rettare sagt min fetter, som eg driv "datasupport" for) har hatt akkurat same opplevingar som trådstartar når det gjeld Televoip.

 

Han kjøpte breiband og IP-telefoni av dei, og fekk tilsendt ein multiboks (Fritzbox). Linja skulle vere klar til oppkobling når han fekk boksen, men det var ho ikkje. Eg prøvde alt eg kunne finne på, men der var ikkje livsteikn. Likevel hadde dei portert telefonnummeret hans, og den ordinære linja hans var stengd. Han prøvde fleire gonger å ringe Televoip, men kom aldri nærare enn nummer ein i køen før samtalen vart broten og han fekk same beskjed som trådstartar. Dette med å sende SMS for at dei skulle ringe tilbake, fungerte ikkje.

 

Slik heldt me på i godt over ei veke. Til slutt gav me opp, og min fetter gjorde seg klar til å returnere boksen og krevje pengane attende. Då, endeleg, ringte Televoip opp att. Nei, då kunne dei plutseleg ikkje levere breiband der han budde likevel... Dette etter at dei hadde portert nummeret hans og deaktivert linja...

 

Dette, kombinert med det eg les her, og har lese andre plassar på Internett, gjer at eg ikkje kjem til å anbefale ei levande sjel å kjøpe noko slags abonnement hjå Televoip.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Litt oppdatering. :(

 

Er fortsatt uten nett. Heldigvis har jeg fått låne av naboen, så jeg berger meg, men telefonen er jo et savn.

 

Har sendt to mailer, men ikke svar.

 

Skal prøve i dag igjen å ringe, men hvis ikke jeg snart får svar/ nettet opp å kjøre må jeg vel lete etter andre leverandører. Dette er ikke holdbart! :mad:

Har jo kjøpt modemet, så må vel finne noen som kan benytte dette hvis jeg bytter.

 

Erfaring Televoip så langt: :thumbdown:

Lenke til kommentar
Televoip er kjøpt av av B2C, den største skurken på dette markedet. Ligg unna TeleVoip intil fremtidig drift er avklart.

6758427[/snapback]

 

Oioioi. B2C har jo en del klager på seg ja.

 

Anbefaler Telio, selv om det er "dyrt".

Men man ringer jo stort sett gratis til resten av verden.

 

Beste i IP-telefonibransjen spør du meg.

Telio er vel den mest stabile også.

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar
Forbrukerrådet og Forbrukerombudet har mottatt svært mange henvendelser på firmaet B2C Norge. Henvendelsene tyder på at B2C ikke opptrer i overensstemmelse med gjeldende regler og Forbrukerombudet har fattet forbudsvedtak mot firmaet.

 

Forbrukerrådet anmoder forbrukerne om å være skeptiske til å inngå avtaler med B2C

 

:(

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ja, det er ADSL biten som ikke virker. Men har derfor ikke telefon heller.

 

Har omsider fått snakket med de (fredag), men da var ingen teknikkere inne. Måtte sende en SMS til 2010, så skulle de kontakte meg senest mandag.

 

Vel, det er sent mandag nå, og ingen telefon enda. :no:

 

Begynner å bli kraftig lei av hele firmaet. Synes de fremstår som et useriøst bakgårdsfirma.

 

Hvordan går jeg frem for å komme meg ut av 1 års kontrakten som jeg jo har inngått? Ser på det som eneste utvei. Siste frist er I MORGEN. Hører jeg ingen ting fra dem da, må jeg bare bytte leverandør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fortsatt ingen som har kommet i kontakt med televoip??.

Har bestilt og betalt ringetid for over 2 uker siden, de svarer verken på mail eller telefon :mad:

6841700[/snapback]

Jo, jeg ble faktiskt ringt opp av TeleVoiP 1. sept. og fikk også e-post fra dem 4. sept. Dette etter at jeg hadde truet om heving med rekommandert brev... :hrm:

 

Hva har du bestilt hos dem? Kun VoIP-tlf.nr. eller også ADSL?

Lenke til kommentar
Fortsatt ingen som har kommet i kontakt med televoip??.

Har bestilt og betalt ringetid for over 2 uker siden, de svarer verken på mail eller telefon :mad:

6841700[/snapback]

Jo, jeg ble faktiskt ringt opp av TeleVoiP 1. sept. og fikk også e-post fra dem 4. sept. Dette etter at jeg hadde truet om heving med rekommandert brev... :hrm:

 

Hva har du bestilt hos dem? Kun VoIP-tlf.nr. eller også ADSL?

6841738[/snapback]

Har kun bestilt ringetid til ip-telefoni. Har brukt selskapet en god stund, og dette har fungert smertefritt før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jada.. Jeg er også en ny kunde hos Televoip, og er sykt lei av å sitte leeenge i telefonkø for å tilslutt få en opptatt-tone.

Tusen takk Televoip.

Men det jeg trenger er instillingene for ADSL-modemet mitt. At dette ikke ligger ute på internettsidene deres er dumt. Er det noen som har abbonement hos de som kan svare meg på om de har påloggingsinformasjon eller noe som blir sendt i posten?

Vil på nett. NÅ!

Lenke til kommentar
[...]

Men det jeg trenger er instillingene for ADSL-modemet mitt. At dette ikke ligger ute på internettsidene deres er dumt. Er det noen som har abbonement hos de som kan svare meg på om de har påloggingsinformasjon eller noe som blir sendt i posten?

Vil på nett. NÅ!

6908273[/snapback]

 

Hvilket modem har du? Fikke du ikke "Gjør det selv"-pakken im posten?

 

Prøv med instillingene for MultiBox'en.

http://televoip.no/telefoni/dokumentasjon/...ad_multibox.pdf

Med disse synkroniserte min Fritz!Box uten at jeg måtte gjøre mer.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...