Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke svar på support til Televoip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]

Men det jeg trenger er instillingene for ADSL-modemet mitt. At dette ikke ligger ute på internettsidene deres er dumt. Er det noen som har abbonement hos de som kan svare meg på om de har påloggingsinformasjon eller noe som blir sendt i posten?

Vil på nett. NÅ!

6908273[/snapback]

 

Hvilket modem har du? Fikke du ikke "Gjør det selv"-pakken im posten?

 

Prøv med instillingene for MultiBox'en.

http://televoip.no/telefoni/dokumentasjon/...ad_multibox.pdf

Med disse synkroniserte min Fritz!Box uten at jeg måtte gjøre mer.

 

Lykke til! :thumbup:

6909674[/snapback]

 

Hei igjen.

Jeg hadde et Billion 5100W som jeg skal bruke videre, så jeg bestilte abb uten "gjør det selv pakke".

Og jeg har lekt meg endel med innstillingene for multiboxen uten særlig resultat. Jeg går synk med DSLAM og får også opp hastigheten min 4800/640, men loop-back testen går ikke i orden. Når jeg tester epost og internett (både med å skrive IP-adresse og vanlig navn) skjer det ingenting..

 

velvel. Jeg skal vente til ut i neste uke, men får jeg ikke kontakt med support-telefon da så gir jeg opp og avbestiller.

 

Torgeir

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei.

 

Har nettopp skiftet til Televoip, både ADSL og telefoni.

 

Har vært oppe et par uker nå, men i dag ramlet nettet ut. Bruker en "Fritzbox" og ADSL- lyset forsvant. Hvis jeg logger inn på denne sier den at ADSL er ok, men ingenting virker (Telefoni, ping, internett).

 

Så jeg ringte support og var bare nr. 3 i køen. Etter ca 12-13 minutter ble jeg nr. 1, og det var jeg til passerte 20 minutter og en telesvarer slo inn og ba meg om å sende SMS til 2010 eller skrive mail.  :mad:

 

Det rare er at akkurat det samme skjedde da jeg prøvde 1 time senere.

 

Prøvde også et annet valg i begynnelsen, ble da nr. 1 i køen, men ga opp etter 14 minutter...  :(

 

Har noen opplevd noe lignende med de?

Er de gått konkurs, eller er dette hverdagen for en Televoip- kunde? frykter det første, men brreg har ikke opplysninger om noe slikt. (Ringte og spurte).

 

Jeg er eks nextgentel- kunde, men dette slår selv NGT.

6647971[/snapback]

 

 

Shit :wow:

 

Sa opp telio for å gå over til televoip. Fikk tilsendt adapter, koblet opp og ingenting fungerte.

 

Prøvde så å få kontakt med support og opplevde AKKURAT det samme som trådstarter. Sendte SMS 10 ganger med "BOOKING" til 2010 og sendte mail 3 ganger, uten resultat.

 

Adapteret fikk jeg 2006-05-26 og jeg fikk det igang i går, etter å ha kopiert innstillingene til en jeg kjenner, men det nekter av en eller annen grunn å fungere på innkommende samtaler. :no:

 

Televoip har jeg fortsatt ikke hørt en dritt fra. Jævla drittfirma.

 

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

 

Tenker jeg går tilbake til telio igjen ganske fort.

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar

Min TeleVoIP iptelefon box (Grandstream) tok kvelden og jeg spurte dem to ganger på mail om dette var en reklamasjons sak (over 2 år gammel). Ingen svar .. Overhodet .. Uvanlig igrunn, for i starten var de relativt greie tror jeg. Har ikke giddet å prøve å maile dem igjen .. Boxen funka dårlig mesteparten av tida .. 500 kr ca i dass ...

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

tenkte å bytte til televoip. ante ikke om problemene med dette firmaet.

da jeg endelig bestilte så kom ikke bestillingen igjennom pågrunn av noen mysql feil i siden deres. jeg var så smart at jeg prøvde 3 ganger til sammen, som resulterte til 175 kr reservert 3 ganger på konto. (mi bestilling gjalt bare voip)

 

etterpå så sendte jeg melding til support om problemene, og at de kunne bare glemme bestilling og slette konto.

 

en uke gikk.

første melding : vi har slettet din konto. beklager det tok tid.

andre melding : vi har nå overført ett av de reserverte beløpene til din ringekonto

 

heh... sjekka konto. 3x175kr overført fra min konto til televoip.

artige saker.

:mad:

en ting er sikkert. uannsett om pengene er tapt eller ikke, skal ikke jeg ha denne leverandøren.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Pokkern. :mad:

 

Så det er stor sannsynlighet for at hvis jeg prøver å betale inn mer ringetid så kommer ikke pengene inn på ringekontoen men forsvinner fra bankkontoen ?? Og så må man krangle og sende 100 mail for å få tilbake beløpet ?? :hrm::hmm:

 

Huff. Etter som jeg har skjønt så er rekommandert brev med trusler eneste måte å komme i kontakt med kundeservice i dette firmaet..... :thumbdown:

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei.

 

Har nettopp skiftet til Televoip, både ADSL og telefoni.

 

Har vært oppe et par uker nå, men i dag ramlet nettet ut. Bruker en "Fritzbox" og ADSL- lyset forsvant. Hvis jeg logger inn på denne sier den at ADSL er ok, men ingenting virker (Telefoni, ping, internett).

 

Så jeg ringte support og var bare nr. 3 i køen. Etter ca 12-13 minutter ble jeg nr. 1, og det var jeg til passerte 20 minutter og en telesvarer slo inn og ba meg om å sende SMS til 2010 eller skrive mail.  :mad:

 

Det rare er at akkurat det samme skjedde da jeg prøvde 1 time senere.

 

Prøvde også et annet valg i begynnelsen, ble da nr. 1 i køen, men ga opp etter 14 minutter...  :(

 

Har noen opplevd noe lignende med de?

Er de gått konkurs, eller er dette hverdagen for en Televoip- kunde? frykter det første, men brreg har ikke opplysninger om noe slikt. (Ringte og spurte).

 

Jeg er eks nextgentel- kunde, men dette slår selv NGT.

6647971[/snapback]

 

 

Akkurat det samme har skjedd med meg alle gangene jeg har prøvd å kontakte televoip siste året.

 

Jeg tror dem prøver å spare penger på å ikke ha kundeservice, og heller håpe på at kundene skal legge på mens dem venter. Etter 20 minutt kommer en svarer som ber deg sende SMS.

 

Dette er SINNSYKT provoserende.

 

Jeg prøvde også å sende SMS uten hell også. :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

(en oppdatering fra min siste melding)

 

de trakk 525 kr fra min konto uten å levere en dritt.

bare jallasvar fra kundeservice.

opplevde hele greia som rein svindel.

men det er nå min mening da.

 

måtte kontakte banken for å få tilbake deler av beløpet. men alikevel står jeg der med penger tapt, tid tapt og inget produkt. men jeg var vist heldig da. tapte bare 175kr totalt på det.

 

skjønner ikke at slike kan operere uten å bli stoppet jeg....

 

 

forresten synes jeg ngt har blitt bedre i det siste og samt der er det bare å stå på så blir det ordnet til slutt.

NGT= de leverer et godt produkt, de svarer på kundeservice selv om det tar tid(og at det kan ta mange telefoner før det blir årnings), de virker stabil, og ikke minst ingen fare for konkurs.

 

televoip= svarer ikke på telefon (de dagene jeg ringte virket telefonen avkoblet faktisk), svarer ikke på alle e-posthenvendelser, svartid på e-post ligger på over to uker, kundeservice har ingen hjelp å komme med, hvis man klager på noe må man innse at dette er penger tapt (eller så må man streve og klage de inn for banken....), og det virker ikke som de greier å levere produkt.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

En liten oppdatering. :(

 

De gir seg ikke. Sender regninger hver måned, til tross for at jeg sa opp mitt abonement rekomandert den 24/11-06. Hadde da vært uten internett siden 10/8.

 

I dag fikk jeg tekstmelding om montør som skulle komme i morgen "i forbindelse med oppgradering av mitt ADSL abonement"

 

Sendte denne mailen til de:

 

Refererer til tekstmelding mottatt på min mobil i dag ang. "montør som skal komme i morgen i forbindlese med oppgradering av mitt abonement".

 

Henviser i denne forbindelse til oppsigelse av abonement sendt rekomandert den 24.11.06. Denne oppsigelsen med bakgrunn i at dere ikke har vært i stand til å levere internettforbindelse siden den 10/8-06, på tross av en rekke henvendelse på e-mail og telefon der dere gang på gang har lovet å rette feilen uten at noe har skjedd.

 

Jeg ønsker slett ikke å motta noen montør fra dere, da jeg anser mitt kundeforhold med dere som opphørt.

 

Frykter at de skal rote til mitt nye tele2-abonement med denne montøren. :mad:

 

Edit: Rettet på noen datoer.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...