Gå til innhold

Har virkelig Xbox tapt?


fullifaencom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-15 17:21, skrev b-duvaland:

Det er ikke bare cpu'en på PS2 som er fra bronsealderen, men resten også.


 

Tja, CPU'n i Xbox er da jaggu et par år gammel den også. Kall CPU'n i PS2 for bronsjealder-teknologi når du har grunnlag for å si at CPU i Xbox er kraftigere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 17:21, skrev b-duvaland:

Det er ikke bare cpu'en på PS2 som er fra bronsealderen, men resten også. Ta en liten titt
.


 

Det skulle jo bare mangle at hardware'n i PS2 er eldre i teknologi enn Xbox, når PS2 faktisk er 2 år eldre!! hallo?!

 

og påstå at CPU'en er fra bronsealderen viser jo bare at du repetitivt prater om ting du rett og slett ikke har peiling på.

 

Og som sagt tidligere - en 733MHz Celeron som kjører på 100MHz FSB (200MHz DDR) er tross alt ikke så ny teknologi det heller.

 

Og dersom Xbox er såååååå sååå mye kraftigere og bedre enn PS2 i teknologi/hardware/specs/whatever - hvorfor i huleste heiteste ser ikke spillene/grafikken/osv 100 ganger bedre ut på Xbox enn på PS2 da? hvorfor er det faktisk endel spill som ikke bare ser bedre ut på PS2, men også faktisk spilles bedre på PS2 kontra Xbox ?

 

En liten ting som må tas med er at specs teller jævli lite dersom en ikke kan utnytte det fulle potensialet hardware'n tilbyr - og det får en IKKE til med DirectX API'et!! enkelt og greit! skal en utnytte hardware'n maksimalt må en begynne og customize og programmere low-level direkte mot hardware'n - noe Xbox ikke tilbyr - men dette er altså default for PS2 - ja PS2 er vanskeligere og utvikle for, men det er vel også en grunn til det..

 

Slik som det er på Xbox, altså at det er lett og utvikle spill - ja positivt på en måte, men negativt må MANGE måter... det kommer massse folk uten peiling i det hele tatt og lager dårlige ports, dårlige spill, osv, osv - rusher ting på markedet, bare for og få $$$ til og rulle inn.

 

Jeg har både PS2 og Xbox og vil si at de fleste beste spillene uten tvil kommer for PS2, og iflg. ToTheGame så er det mange flere gode spill i utvikling for PS2 enn for Xbox.

 

Eneste fordelen med Xbox er at en kan bruke den til divx og slikt, samt at det er utrolig lett og piratkopiere på den, bare som tidsfordriv - for majoriteten av spillene (iallefall hittil) er ikke verdt og kjøpe uansett.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 15:38, skrev evil_snowman:

en ting som ikke alle har skjønt enda, og som jeg tenkte jeg skulle opplyse om. en

enn 800mhz cpu kan lett danke ut 3ghz+, og da er 800mhz bedre specs enn 3ghz+ cpuen.

moralen, ps2 sin cpu er bedre specs enn xbox sin cpu, gamecube kan ha høyere specs enn xbox selv om mhz'en er lavere.


Det er jo det som er blitt diskutert på de to siste sidene i tråden! PS2 sin CPU, kombinert med dens to VUer vil på "ren" ytelse være raskere enn XBOX... Dessuten så må man se hele "Emotion Engine" som èn eneste helhet, og ikke bare grafikkdelen eller CPUen (som mange tror). Likevel kan man sammenlikne PS2 sine grafiske muligheter, ikke hastighet, med et geforce 2mx.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 18:31, skrev bidz:

hvorfor er det faktisk endel spill som ikke bare ser bedre ut på PS2, men også faktisk spilles bedre på PS2 kontra Xbox ?


En liten ting som må tas med er at specs teller jævli lite dersom en ikke kan utnytte det fulle potensialet hardware'n tilbyr


det kommer massse folk uten peiling i det hele tatt og lager dårlige ports, dårlige spill, osv, osv - rusher ting på markedet, bare for og få $$$ til og rulle inn.



 

PS2 spill som ser og spilles bedre en Xbox spill? Jeg bare lurer, hvilke spill er det snakk om?

 

Du kan snakke om å utnytte potensialet i hardwaren, men Xbox spill ser generelt bedre ut, enn PS2 spill (Xbox kan kjøre Doom3, nuff said)!

 

Og når det kommer til dårlige ports, og utvikklere som bare dumper dritt på markedet, så tror jeg det er like vanlig på PS2 som Xbox.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 18:31, skrev bidz:

En hel del vissvass maskert bak endel tomprat...



 

Spill som ser bedre ut på PS2 enn Xbox? :lol: ja den var god. Ser ikke spillene mye bedre ut på Xbox enn PS2 da ? Hvilken spill har du spilt? Bruce Lee og Kabuki Warriors ? :lol: Prøvd Halo, Splinter Cell, Rallisport Challenge, DOA3, Transworld Snowboarding, Rocky f.eks ? ?

 

Og det at PS2 er så vanskelig å programmere mot, sier du er positivt? Derfor de beste spillene til den hakker kanskje?

 

Quote:


bidz skrev:

slik som det er på Xbox, altså at det er lett og utvikle spill - ja positivt på en måte, men negativt må MANGE måter... det kommer massse folk uten peiling i det hele tatt og lager dårlige ports, dårlige spill, osv, osv - rusher ting på markedet, bare for og få $$$ til og rulle inn.


 

Ja den var god du. Crapraten på PS2 spill er MAX! Det kommer så mye piss-spill til den at det ikke skulle vært lov. Det er også endel mindre bra spill på Xbox, men det er ingenting i forhold til på PS2! Og det siste du skriver faller på sin egen urimelighet.

 

Klippet fra Tom's:

 

"

The Xbox graphics are not just based on good architecture - above all, the hardware is associated with a very powerful and widely used development library (DirectX :cool:, which offers designers an unprecedented ease of use. Remember Dreamcast and its PowerVR processor, which, even if it didn’t realize the hoped-for commercial success, did offer an effective combination hardware/programming library. Considering the ease of programming, the 3D capacity of the NV2A and the freedom offered by the vertex shaders, it is clear that the Xbox has reached a new milestone for console graphics. But the Xbox will also be able to defend itself against the PC for a long time because the architecture is stable enough without having to evolve upwards or worry about downward-compatibility. Hence, the developers will be able to really optimize the games.

"

 

Det taler vel for seg selv.

 

Quote:


bidz skrev

Jeg har både PS2 og Xbox og vil si at de fleste beste spillene uten tvil kommer for PS2, og iflg. ToTheGame så er det mange flere gode spill i utvikling for PS2 enn for Xbox.


 

:wink:

 

edit: leif

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-12-15 19:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 18:37, skrev SysError:


Det er jo det som er blitt diskutert på de to siste sidene i tråden! PS2 sin CPU, kombinert med dens to VUer vil på "ren" ytelse være raskere enn XBOX... Dessuten så må man se hele "Emotion Engine" som èn eneste helhet, og ikke bare grafikkdelen eller CPUen (som mange tror). Likevel kan man sammenlikne PS2 sine grafiske muligheter, ikke hastighet, med et geforce 2mx.


 

Jeg vil nå si at TNT2 er en bedre sammenligning.

GF2 har en del flere features som T&L i hardware, DOT3 bump mapping og texture komprimering.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 19:16, skrev b-duvaland:

Spill som ser bedre ut på PS2 enn Xbox?
:lol:
ja den var god. Ser ikke spillene mye bedre ut på Xbox enn PS2 da ? Hvilken spill har du spilt? Bruce Lee og Kabuki Warriors ?
:lol:
Prøvd Halo, Splinter Cell, Rallisport Challenge, DOA3, Transworld Snowboarding, Rocky f.eks ? ?


 

Vel - Gran Turismo 3 ser bedre ut enn alle bilspillene jeg har testa på Xbox iallefall (PGR = dritt, Sega GT2002 = dritt, RalliSport = OK, samt at WRC2 ser bedre ut en alle rallyspillene på Xbox).

 

Ang Transworld Snowboarding, så er jo det et ordentlig møkkaspill. Greit, grafikken er bra, men spillet fikk jo 6.6 i review også, samt at det har endel glitches + framerate problem.

 

Splinter Cell og Halo er jeg enig i at ser bedre ut på Xbox enn noen spill som er tilgj. på PS2. Jeg snakket ikke om _alle_ spill, men altså at det finnes endel spill i visse sjangrer som ser bedre ut på PS2 enn spill i den samme sjangeren på Xbox.

 

Quote:


bidz skrev:

slik som det er på Xbox, altså at det er lett og utvikle spill - ja positivt på en måte, men negativt må MANGE måter... det kommer massse folk uten peiling i det hele tatt og lager dårlige ports, dårlige spill, osv, osv - rusher ting på markedet, bare for og få $$$ til og rulle inn.


 

Quote:


Ja den var god du. Crapraten på PS2 spill er MAX! Det kommer så mye piss-spill til den at det ikke skulle vært lov. Det er også endel mindre bra spill på Xbox, men det er
ingenting
i forhold til på PS2! Og det siste du skriver faller på sin egen urimelighet.


 

mindre bra spill på Xbox? er du helt galen? det er jo omtrent bare drittspill tilgj. på Xbox. Halo, Splinter Cell, THPS4 (tilgj. på alle andre plattformer, og fikk bedre score på PS2 - 9.3 mot 9.0 - IGN), Amped, samt et par til er unntak. Resten er ikke så mye og snakke om, det er bare og se på review-lister og se på scorene, så sammenligne.. faktum.

 

Quote:


Klippet fra Tom's:


"

The Xbox graphics are not just based on good architecture - above all, the hardware is associated with a very powerful and widely used development library (DirectX
:cool:
, which offers designers an unprecedented ease of use. Remember Dreamcast and its PowerVR processor, which, even if it didn’t realize the hoped-for commercial success, did offer an effective combination hardware/programming library. Considering the ease of programming, the 3D capacity of the NV2A and the freedom offered by the vertex shaders, it is clear that the Xbox has reached a new milestone for console graphics. But the Xbox will also be able to defend itself against the PC for a long time because the architecture is stable enough without having to evolve upwards or worry about downward-compatibility. Hence, the developers will be able to really optimize the games.

"


 

Nå er Toms Hardware den absolutt siste hardware/software/whatever siden jeg stoler på, siden Tom selv er en stooor WinTel fanboy, og det er blitt bevisst ved flere anledninger.. Toms hardware har i hardware miljøet like stor tiltro som Kjell Magne Bondevik har på stortinget pr. dags dato.

 

Men jeg har aldri sagt at PS2 sin hardware er totalt sett bedre enn Xbox sin heller. Jeg har sagt at CPU'en (eMotion Engine) i PS2 er bedre enn CPU'en i Xbox, og det står jeg klinkende klart fast på. Totalt sett så har jeg sagt at Xbox har større grafiske muligheter. MEN! det er ikke SÅ stor forskjell som folk (bl.a. spesielt du) vil ha det til. Skal en se på de tekniske data, så er PS2 oppgitt med 66 millioner polygoner i sekundet. Xbox er vel oppgitt med ca. det dobbelte (husker ikke i farten, men det var iallefall oppgitt til over 120 millioner polygoner i sekundet). Men - ser spillene dobbelt så bra ut? Så absolutt ikke. Ta f.eks. Project Gotham Racing og Gran Turismo 3. Samme sjanger. GT3 er til og med eldre enn PGR i utvikling - men GT3 ser _mye_ bedre ut og spilles _mye_ bedre enn PGR - på _ALLE_ områder.

 

Quote:


bidz skrev:


Jeg har både PS2 og Xbox og vil si at de fleste beste spillene uten tvil kommer for PS2, og iflg. ToTheGame så er det mange flere gode spill i utvikling for PS2 enn for Xbox.


b-duvaland skrev:


:wink:


 

Javel.. skal vi se her da - iflg. ToTheGame så er dette status'en i spill i utvikling for hver respektive konsoll

 

There are currently 303 games registered as upcoming for PLAYSTATION 2.

 

There are currently 284 games registered as upcoming for XBOX.

Lenke til kommentar

"Rallisport - Ok"

 

Har Rallisport bare ok grafikk ?

 

GT3 på PS2 ser bra ut? Joda bilene er da ok ut, men teksturene rundt er ikke mye å skryte av i det hele tatt.

 

Synd for deg at du ikke finner fler bra spill til Xbox da.

 

Og jeg likte denne, "Sega GT 2002 = dritt". Hver sin smak ja. Artig at du sammenligner PGR og GT3? Det er jo to totalt forskjellige spill innen bilsjangeren.

 

At du ikke liker Toms får stå på din kappe, veldig kjekt å bruke det argumentet du gjør når man er uenig i noe duh :wink: Faktaopplysninger er dessuten vriene og komme unna.

 

Ser du setter kvantitet foran kvalitet også :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 00:08, skrev bidz:

iflg. ToTheGame så er dette status'en i spill i utvikling for hver respektive konsoll


There are currently 303 games registered as upcoming for PLAYSTATION 2.


There are currently 284 games registered as upcoming for XBOX.


 

Overraskende hvor tett Xbox ligger opptil PS2 i kvantitet på kommende spill i så fall da, må jeg si. Rundt 10% færre spill bare.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 22:11, skrev Quaker:

Hallo? So om GT3 har noe svake teksturer rundt? Spillet er jo 10x BEDRE enn rallisport Challenge, det er jo det som teller er det ikke? Det er så marginal forskjell på grafikken mellom de 3 konsollene at det er jo ikke det som teller, men heller opplevelsen spillet gir deg.


 

100% enig med deg der.

 

b-duvaland: jeg sammenlignet GT3 og PGR pga. at begge er bilspill, og GT3 ser faktisk mye bedre ut grafisk sett enn PGR. PGR er også NYERE.. og ja, det er utviklet på Xbox - som du sier er SÅÅÅÅÅ mye bedre og har SÅÅÅÅ mye bedre grafikk enn PS2.

 

Jeg er enig i at Xbox har bedre specs enn PS2, har aldri sagt meg imot det heller. Poenget mitt er dog at alikevel så ser ikke spill på Xbox _SÅ_ mye bedre ut enn spill på PS2. og i noen situasjoner så ser spill bedre ut på PS2 enn på Xbox, alikevel om PS2 har så "gammel" hardware/specs i forhold.

 

Jeg er dog enig i at noen spill på Xbox ser bedre ut enn de fleste spill på PS2. Bl.a. Halo og Splinter Cell. Men majoriteten av Xbox titlene varierer ikke noe i grafikk i forhold til spill på PS2. Det er det som er poenget mitt. Dersom konsollen er så utrolig mye bedre enn PS2 (iflg. Microsoft bør den kunne rendere dobbelt så mange polygoner i sekundet), så burde utviklerne virkelig ha fått f.eks. PGR til og sett MYE bedre ut enn GT3 (som er et eldre spill som kjøres på eldre teknologi). Og dette gjelder _mange_ spill.

Lenke til kommentar

Andre labere argument som går igjen blant mange dedikerte PS2 hatere er: "PS2 har nådd høyden grafisk" og "PS2 er avlegs".. Skjønner ikke hvor man får slikt fra.

 

1. Det kommer stadig nye spill med stadig bedre grafikk til PS2, så toppen er neppe nådd. Har ikke prøvd Getaway selv enda, men grafikken her sies å være svært god (ta akkurat dette eksempelet med en klype salt da jeg som sagt ikke har prøvd det selv enda).

 

2. PS2 øker forspranget til de andre konsollene for hver time som går. Hjelper lite hvor mye det skrikes om "avlegs". Så lenge folk flest ser litt lenger enn argumenter som "Xbox har enda bedre grafikk", og fortesetter å sette spillbarheten først er det ikke noen selvfølge at det er PS2 som går dukken først av de to konsollene! Fremtidsrettet blir derfor et rimelig tomt argument for Xbox.

 

Edit: trykkleif

 

[ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-12-16 23:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 23:16, skrev Qrt_:

Andre labere argument som går igjen blant mange dedikerte PS2 hatere er: "PS2 har nådd høyden grafisk" og "PS2 er avlegs".. Skjønner ikke hvor man får slikt fra.


1. Det kommer stadig nye spill med stadig bedre grafikk til PS2, så toppen er neppe nådd. Har ikke prøvd Getaway selv enda, men grafikken her sies å være svært god (ta akkurat dette eksempelet med en klype salt da jeg som sagt ikke har prøvd det selv enda).


2. PS2 øker forspranget til de andre konsollene for hver time som går. Hjelper lite hvor mye det skrikes om "avlegs". Så lenge folk flest ser litt lenger enn argumenter som "Xbox har enda bedre grafikk", og fortesetter å sette spillbarheten først er det ikke noen selvfølge at det er PS2 som går dukken først av de to konsollene! Fremtidsrettet blir derfor et rimelig tomt argument for Xbox.


Edit: trykkleif


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-12-16 23:17 ]</font>


Grafikken i Getaway er bra men ikke veldig bra... Gatene virker litt øde, grafikken er litt.... grå/brun- aktig og ellers litt "livløs"

 

Jeg må bare be de som tviler på grafikk- egenskapene til Xbox, eller hvorvidt de er bedre enn det PS2 kan prestere, om å prøve Splinter Cell... Som dessuten er et fantastisk bra spill også gameplaymessig

 

Snakket om har PS2 spill har "bedre spillbarhet" er tullprat. Den har kanskje flest topptitler ute for øyeblikket, men en haug med Xbox- spill kommer ut i løpet av 2003 og dette er titler som skal vise seg å være mer enn bare pen grafikk... Dessuten finnes det nok å kose seg med for øyeblikket

 

Jeg må bare understreke at jeg ikke er en "PS2- hater" og at jeg har lagt flere timer bak meg med spilling av titler som GTA3, GT3, SSX tricky, Devil may cry og Red Faction 2 og synes PS2 er en "toppers" (som min tante ville sagt) :wink: konsoll...

 

Alle konsollene er verdt å eie! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Nymfo- Olga på 2002-12-17 00:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 00:24, skrev Nymfo- Olga:

Jeg må bare si til de som tviler på grafikk- egenskapene til Xbox, eller hvorvidt de er bedre enn det PS2 kan prestere, om å prøve Splinter Cell...


 

Jaha? Såvidt jeg kan se er det _ingen_ som har hevdet at Xbox ikke klarer å hoste opp bedre grafikk enn PS2.

 

Quote:


Snakket om har PS2 spill har "bedre spillbarhet" er tullprat. Den har kanskje flest topptitler ute for øyeblikket,


 

Ja, det har den, og et er vel nettop dette som er noe av grunnlaget for å si at spillbarheten er bedre, det er det nemlig topptitlene som avgjør!

 

Quote:


men en haug med Xbox- spill kommer ut i løpet av 2003 og dette er titler som skal vise seg å være mer enn bare pen grafikk... Dessuten finnes det nok å kose seg med for øyeblikket


 

Jada, og det samme gjelder PS2, flere for PS2 faktisk. Jeg tror ingen objektiv person kan legge fram "fakta" som tilsier at flere prosent av disse er gode til den ene eller den andre konsollen.

 

Quote:


Jeg må bare understreke at jeg ikke er en "PS2- hater" og at jeg har lagt flere timer bak meg med spilling av titler som GTA3, GT3, SSX tricky, Devil may cry og Red Faction 2 og synes PS2 er en "toppers" (som min tante ville sagt) :wink: konsoll...


 

Godt! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 22:37, skrev bidz:

b-duvaland: jeg sammenlignet GT3 og PGR pga. at begge er bilspill, og GT3 ser faktisk mye bedre ut grafisk sett enn PGR. PGR er også NYERE.. og ja, det er utviklet på Xbox - som du sier er SÅÅÅÅÅ mye bedre og har SÅÅÅÅ mye bedre grafikk enn PS2.


 

Bidz, jeg har kriget med deg, før og jeg tror ikke jeg gidder å ta en runde til, men det er et par ting her jeg gjerne vil si. Hvis du ønsker å se et bilspill til Xbox som ser bedre ut enn både PGR, GT3, Rallisport Challange, WRC II, etc, etc, så ta en kikk på et spill som heter Apex. Det spillet ser faktisk bedre ut enn samtlige bilspill, uansett hvilken plattform vi snakker om (spillet skal kjøre på 60 FPS). Om spillet er bedre rent gameplay messig, ja det er en helt annen sak. Et annet spill som mange her ser ut til å overse er Moto GP til Xbox. Selvom det ikke er et bilspill, så ser det allikevel bedre ut enn de fleste spill som er ute i denne sjangeren. Sylskarpe teksturer, bra animasjoner og høy framerate.

 

Quote:


Jeg er enig i at Xbox har bedre specs enn PS2, har aldri sagt meg imot det heller. Poenget mitt er dog at alikevel så ser ikke spill på Xbox _SÅ_ mye bedre ut enn spill på PS2. og i noen situasjoner så ser spill bedre ut på PS2 enn på Xbox, alikevel om PS2 har så "gammel" hardware/specs i forhold.


Jeg er dog enig i at noen spill på Xbox ser bedre ut enn de fleste spill på PS2. Bl.a. Halo og Splinter Cell. Men majoriteten av Xbox titlene varierer ikke noe i grafikk i forhold til spill på PS2. Det er det som er poenget mitt. Dersom konsollen er så utrolig mye bedre enn PS2 (iflg. Microsoft bør den kunne rendere dobbelt så mange polygoner i sekundet), så burde utviklerne virkelig ha fått f.eks. PGR til og sett MYE bedre ut enn GT3 (som er et eldre spill som kjøres på eldre teknologi). Og dette gjelder _mange_ spill.


 

For det første så tar det lang tid å lage et spill, uavhengig av hvor lett det er å programmere til konsollen. Xbox har vært ute i ett år nå. I Europa bare litt over ett halvt år. Det er en svært kort periode, og det tror jeg kommer til å bli mer og mer klart i 2003. Xbox har mer opp i ermet enn konkurrentene. Se på spill som Fable, BC, Apex, Halo 2, Doom 3, DoA Ex, Panzer Dragoon, Brute Force, Midtown Madness 3, Steel Battalion, Ninja Gaiden, Breed, DX2: Invisible War, True Fantasy Live Online, Perfect Dark Zero, Top Spin m.fl. Samtlige av disse titlene ser bedre ut enn alt som har kommet ut til noen av de andre konsollene. Det tør jeg faktisk påstå. Alle disse spillene skal komme ut i 2003, dvs. innen Xbox har vært på markedet i 2 år. Da begynner vi å snakke om en ganske lang rekke med spill som grafikkmessig overgår det som har kommet ut til PS2 på over 3 år. Jeg vil gjerne se et kommende PS2 spill som overgår noe av det jeg har sett til Xbox. Og nå vil jeg ikke at dere trekker dere og sier at grafikk ikke er viktig. Det var tross alt du Bidz som kom med påstanden om at enkelte spill ser bedre ut på PS2.

 

Jeg har sagt det mange ganger før: grafikk trenger ikke å være avgjørende for at et spill skal være bra, men bra grafikk kan tilføre et spill ekstra elementer rent gameplay messig også. Det er et faktum jeg tror mange av dere ser bort i fra. Se f.eks på lys og skygge motoren i Splinter Cell. Det er ikke bare snakk om eyecandy. Det tilfører spillet mer dybde.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 00:51, skrev Jc-g:

Bidz, jeg har kriget med deg, før og jeg tror ikke jeg gidder å ta en runde til, men det er et par ting her jeg gjerne vil si. Hvis du ønsker å se et bilspill til Xbox som ser bedre ut enn både PGR, GT3, Rallisport Challange, WRC II, etc, etc, så ta en kikk på et spill som heter Apex. Det spillet ser faktisk bedre ut enn samtlige bilspill, uansett hvilken plattform vi snakker om (spillet skal kjøre på 60 FPS). Om spillet er bedre rent gameplay messig, ja det er en helt annen sak. Et annet spill som mange her ser ut til å overse er Moto GP til Xbox. Selvom det ikke er et bilspill, så ser det allikevel bedre ut enn de fleste spill som er ute i denne sjangeren. Sylskarpe teksturer, bra animasjoner og høy framerate.


 

Jojo, Moto GP ser bra ut. glemte det. Dessuten er spillet gameplay-messig meget bra også (synes jeg) (MotoGP ser forøvrig meget bra ut på PC også). Apex _ser_ bra ut, ja - men ingen har prøvd det enda, så det synes jeg ikke kan trekkes inn i konklusjonen.

 

Quote:


For det første så tar det lang tid å lage et spill, uavhengig av hvor lett det er å programmere til konsollen. Xbox har vært ute i ett år nå. I Europa bare litt over ett halvt år. Det er en svært kort periode, og det tror jeg kommer til å bli mer og mer klart i 2003. Xbox har mer opp i ermet enn konkurrentene. Se på spill som Fable, BC, Apex, Halo 2, Doom 3, DoA Ex, Panzer Dragoon, Brute Force, Midtown Madness 3, Steel Battalion, Ninja Gaiden, Breed, DX2: Invisible War, True Fantasy Live Online, Perfect Dark Zero, Top Spin m.fl. Samtlige av disse titlene ser bedre ut enn alt som har kommet ut til noen av de andre konsollene. Det tør jeg faktisk påstå. Alle disse spillene skal komme ut i 2003, dvs. innen Xbox har vært på markedet i 2 år. Da begynner vi å snakke om en ganske lang rekke med spill som grafikkmessig overgår det som har kommet ut til PS2 på over 3 år. Jeg vil gjerne se et kommende PS2 spill som overgår noe av det jeg har sett til Xbox. Og nå vil jeg ikke at dere trekker dere og sier at grafikk ikke er viktig. Det var tross alt du Bidz som kom med påstanden om at enkelte spill ser bedre ut på PS2.


 

Det tar lang tid og utvikle spill. Det vet jeg. Men jeg synes fortsatt at f.eks. PGR burde sett bedre ut ved Xbox launch'en enn hvordan GT3 ser ut på PS2. Det er tross alt (som b-duvaland sier) 2 år gammel "bronsealder" dårlig teknologi som er i PS2 i forhold til Xbox. Jeg sier ikke at PGR ser dårlig ut. Men dersom Xbox kan rendere dobbelt så mange polys/sec som PS2, så synes jeg de burde vist det ved launch'en også.

 

Jeg er også enig i at Xbox helt sikkert kommer til og vise bedre grafikk i tiden som kommer, og overgå PS2 - Det sier jo seg selv, Xbox er 2 år nyere i teknologi, samt at den også er bygd med tanke på og slå PS2 i specs.

 

Ang. at spill ser bedre ut på PS2 vs Xbox, så er finnes det eksemplarer på dette. F.eks. NFS:HP2 er både gameplay messig og grafisk messig bedre på PS2 enn på både Xbox og PC (har selv prøvd det på alle 3 plattformene). Mente ikke noe konkret med at "spill ser bedre ut på PS2", mente altså at det finnes eksemplarer. GT3 bl.a. er fortsatt det peneste bilspillet synes jeg. Dette kan selvsagt forandres når Apex blir lansert.

 

Quote:


Jeg har sagt det mange ganger før: grafikk trenger ikke å være avgjørende for at et spill skal være bra, men bra grafikk kan tilføre et spill ekstra elementer rent gameplay messig også. Det er et faktum jeg tror mange av dere ser bort i fra. Se f.eks på lys og skygge motoren i Splinter Cell. Det er ikke bare snakk om eyecandy. Det tilfører spillet mer dybde.


 

Sant det. Grafikk er ikke det viktigste, men det uansett viktig. Gameplay -> Grafikk -> Lyd i den rekkefølgen vil jeg påstå (regner da ikke bug-fritt inn i bildet, siden alle konsoll spill bør i utgangspunktet være rimelig bug-fritt).

 

 

Må bare poengtere at jeg ikke er interessert i og krige om hvilken konsoll som er best/dårligst osv. Men det irriterer meg at folk kaller f.eks. teknologi'en i PS2 for "dritt" (sammenlignet med Xbox) når det faktisk ikke er så stor visuell kvalitet mellom de _fleste_ spillene som er på begge konsollene.

 

_________________

bidz @ efnet

bidz.org - pgp key

 

[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-12-17 01:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...