Gå til innhold

Nytten av rogues og hunters i raids?


Anbefalte innlegg

Vet jeg vekker mange reaksjoner nå, men hvilken nytte har egentlig hunters og rogues?

 

Når jeg ser på damagemeteret på feks. raggy ligger DPS warriors over rogues, de er også lettere å heale siden de har mer armor. Når det gjelder ranged ligger alltid locks og mages over hunters, og da mener jeg langt over. Hva med å skifte ut hunterene med f.eks. warlocks med imp?

 

og ja, jeg vet at man trenger huntere på magmadar.

 

Diskuter.

6634835[/snapback]

 

 

Har sett mange som bruker det samme argumentet. Men, det at man ser på damage meteret fra sine egne raids har jo ikke nødvendigvis spesielt mye å si.

 

Som M@R7!N nevnte tidligere f.eks. så gjør ofte spillere som har satt seg skikkelig inn i klassen sin mye mer skade enn "vanlige" spillere. Hvis man har valgt feil gear, feil spec og trykker på feil knapper, så hjelper det jo lite om klassen er aldri så overlegen.

 

Warlocks kan jo unektelig dele ut mye skade, men de trekker vel grisemye aggro hvis de skal holde på sånn? Fordelen med hunters er vel at de krever lite ressurser fra healers, samtidig som de kan holde bra single target damage, tilogmed når de går tomme for mana. Crowd control egenskapene er vel heller ikke å kimse av.

 

Uansett blir det veldig avhengig av hvilken instance og hvilken boss man er oppe mot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere har dårlige rogues og huntere da. Alle kan ligge på toppen av damagemeter avhengig av gear/spec/scenario og skill.

6635471[/snapback]

...og hvem som sitter bak skjermen! Huntere lager god nytte for de fleste raids. Mange critter kanskje 2000 på hvitt, uten noe særlig bra gear. De har ikke noen spesifikk nytte, men skader noe helt jævlig mye.

Lenke til kommentar

I guildet mitt hvor vi har veldig stabil dps, alle gjør like mye damage hele tiden siden GM pusher på de for å gjøre mest mulig damage uten å ta aggro - så ligger huntere gode 30-40% bak toppen

 

med shadowpriest så ligger forresten warlocks som ikke er på imp eller curse duty på toppen uten problemer, og det er med DPS-warriors som horer seg med pots for å gjøre mest mulig damage (ja det er status i guildet mitt å ligge på toppen)

 

 

Huntere og rogues har god nytte for seg de ... Kick, kiting og alt mulig annet drit vi ande castere ikke vil gjøre.

 

Med rogues på razorgore så dauer magene før de får spawnet omtrent. Stunnlock, pang pang og de er død. Veldig kjekt med rogues der ihverfall. Huntere kiter alt som finnes.

Lenke til kommentar
gode rogues og hunters ligger over mages og locks ALLTID,

men kan si at bra geara fury warrior har syk DPS

6639741[/snapback]

hvorfor rogue er bedre enn en warrior er at dem kan resette agro, det er utrolig viktig endgame, mens en warrior må slappe av etter crits osv. kan en rogue kjøre full pupp.

Lenke til kommentar
gode rogues og hunters ligger over mages og locks ALLTID,

men kan si at bra geara fury warrior har syk DPS

6639741[/snapback]

 

Hvorfor så bastant?

Synkroniser damagemeter neste gang du...

La oss si du har en warlock som hit'er med shadowbolt på 1600 hele veien (2,5 sec cast) + DoTs, hvordan skal en rogue ta igjen det?

 

riktignok kan warlocks få aggro, men rogues gjør meg oppi ræven aldri ALLTID mer damage. Det kommer ann på situasjonen, specc og flaks (critts).

 

Huntere kan bare se seg langt slått. De kan ikke måle seg mot en warlock eller mage med alle debuffs på target. Igjen, hvis det er en boss warlocks har problemer med aggro på så kan kanskje en hunter gjøre mer damage fordi de bare FDer.

 

For å si det sånn, rogues kommer lett opp på toppen av damagemeter, og tar meg lett igjen (som warlock) hvis jeg har Imp og CoE/CoS, men huntere har ALDRI gjort mer damage enn meg, ALDRI.

 

Amen.

Lenke til kommentar

Rogues stealth er noe som kan komme til nytte overalt, MC og vertfall bwl der det er patrols så kan de distracte mobs som kommer , slik at de ikke kommer før vi er ferdig.

 

Å hunters kan Gjøre mest dps fordi de ikke tar aggro.. vist en warlock spammer dots+shadowbolt(med shadow vurnebility) tar han lett aggro å dauer men en hunter og rogue can gå all out pga alle aggro reducing abilities.

 

Sier bare Gl til de som skal ta bwl,aq 40 uten rogues å hunters..

 

kiter hunters i BWL også? Jeg kitet Drakki for første gang idag. Elendig kite, men vi tok han.

 

Ja, du burde lære deg å kite litt før første bossen :), men er letter i instance pga at de aldri slutter å følge etter deg,

Endret av samebob
Lenke til kommentar
gode rogues og hunters ligger over mages og locks ALLTID,

men kan si at bra geara fury warrior har syk DPS

6639741[/snapback]

 

Som de andre sier, du har nok ikke erfart dette selv i endgame raiding. Min raid-gruppe raider MC (litt off-night), BWL, TAQ, RAQ, ZG og Ony seff. Trukke jeg han huske en eneste gang hvor det ikke var en mage på toppen av SYNCHA DMG-meters. Ja, spes. huntere kommer høyt opp, men utsagnet ditt er utrolig subjektivt og bastant.

Lenke til kommentar

neveil da har jeg vel ikke opplevd det... er vel noe rart med mages og locksa våres da, selv på nuke bosser som ragnaros ligger hunters over før sons da selfølgelig.

 

kan si meg enig i at hunters for høy dps overall pga feign death, mages/lock kan ta veldig høy dmg på 10 sek men så slappe av pga overaggro

 

er hunter selv med ikke sånn kjempe bra gear, jeg ligger på topp 10 konstant over da mages/locks da mener jeg MC/ZG/AQ20/ONY, i BWL sliter hunters mot mages og locks

Endret av kalken
Lenke til kommentar

Rogues har bra fysisk DPS med aggro reduserende mulighet.

 

Hunter har bra fysisk DPS med ranged og bra aggro reduserende mulighet.

 

Warrior har bra fysisk DPS men ikke aggro reduserende muligheter.

 

Detter bare noen av de åpenbare tingene. For og muligens forstå dette godt så trengs dette kanske at man har spillet en god del.

Lenke til kommentar
neveil da har jeg vel ikke opplevd det... er vel noe rart med mages og locksa våres da, selv på nuke bosser som ragnaros ligger hunters over før sons da selfølgelig.

6641559[/snapback]

 

Nå har selvfølgelig gear og spec noe å si også, da. Etter jeg ble CL for warlocks, har jeg snakket med en del folk som vil bli med i guildet, og da er det sånne.. "øh, ja, altså, jeg har SL og +50dmg og 20 FR, kan jeg få bli med?"-tryner. Ser også på en del forumer at råtne specs (DP og SL) er fryktelig utbredt, folk syns Felheart er knakende bra, verdsetter mana fremfor stamina, og en gang var det en som mente at Soulkeeper var bedre enn Soul harvester. Det er nok av folk som mangler forståelse for klassen sin, så kanskje det gir uttelling på damagemeteret?

Lenke til kommentar
Rogues stealth er noe som kan komme til nytte overalt, MC og vertfall bwl der det er patrols så kan de distracte mobs som kommer , slik at de ikke kommer før vi er ferdig.

 

Å hunters kan Gjøre mest dps fordi de ikke tar aggro.. vist en warlock spammer dots+shadowbolt(med shadow vurnebility) tar han lett aggro å dauer men en hunter og rogue can gå all out pga alle aggro reducing abilities.

 

Sier bare Gl til de som skal ta bwl,aq 40 uten rogues å hunters..

 

kiter hunters i BWL også? Jeg kitet Drakki for første gang idag. Elendig kite, men vi tok han.

 

Ja, du burde lære deg å kite litt før første bossen :), men er letter i instance pga at de aldri slutter å følge etter deg,

6641138[/snapback]

 

Visst faen der sa du noe. Så hvis jeg gir Drakki et skudd så slutter han aldri å løpe etter meg? Så jeg kan dra han inn til beasts room, sende pet på og så feign?

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar

hvis du skal kite Drakki så tar du på Aspect of the cheetah, gå så langt unna som mulig, skyt noe og spring. Ingen må røre Drakki eller røre deg så vil alt gå helt fint. Løp til "The Beast's" rom å FD der.

 

men tilbake til Topic:

Hunters og rouges er begge gode dmg dealers og det er alltid nok av de i raids (kommer ann på hvilket instance). I MC f.eks så er rouges å hunters alltid høyt oppe på dmg listen. Siden hunters har FD og rouges har vanish kan de resete aggro og starte å dps med engang uten problemer, mens andre class'es ikke har mulighet for dette.

 

Rouges er fine og ha når det kommer til å drepe Lava spawns in MC eller på Dog packs og Hunters har høy dmg

Lenke til kommentar

Helt klart at både hunters og rogues har en naturlig plass i raid, og rent bortsett fra god dps kan jeg jo nevne Tranq shot, Kick, Feint, Feign Death, Vanish osv.

 

Litt offtopic : Når det gjelder den evinnelige Dmg-meters tør jeg påstå at den addon'en har laget flere wipes enn dårlige pulls, for å si det sånn... Spesielt for litt "ferske" guilds som akkurat har begynt med MC/Ony vil jeg påstå at man bør være mer fornøyd med seg selv hvis man håndterer aggro og gjør litt mindre dmg, enn hvis man dauer eller i værste fall forårsaker en wipe fordi man på død og liv skal prøve å toppe dmg-meters :roll:

Lenke til kommentar
neveil da har jeg vel ikke opplevd det... er vel noe rart med mages og locksa våres da, selv på nuke bosser som ragnaros ligger hunters over før sons da selfølgelig.

6641559[/snapback]

 

Nå har selvfølgelig gear og spec noe å si også, da. Etter jeg ble CL for warlocks, har jeg snakket med en del folk som vil bli med i guildet, og da er det sånne.. "øh, ja, altså, jeg har SL og +50dmg og 20 FR, kan jeg få bli med?"-tryner. Ser også på en del forumer at råtne specs (DP og SL) er fryktelig utbredt, folk syns Felheart er knakende bra, verdsetter mana fremfor stamina, og en gang var det en som mente at Soulkeeper var bedre enn Soul harvester. Det er nok av folk som mangler forståelse for klassen sin, så kanskje det gir uttelling på damagemeteret?

6641788[/snapback]

 

 

ja det er 100% mulig, men kan ikke si at gearet til Caster DPS i guilden er dårlig, har da ikke sett builden for som hunter snoker jeg bare på hunter forumet der:)

Endret av kalken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...