Gå til innhold

Nytten av rogues og hunters i raids?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med FD, og litt peiling, kan huntere liksågjerne som andre ligge helt i toppen på damagemeters. Jeg var ikke på en ragnaros/onyxia kill uten minst 3 huntere på top 5 i damagemeters. I motsetning til rogues kan de også stort sett klare seg helt uten healing. Og jeg redda jeg flere wipes enn jeg kan telle ved å kite mobs i stort sett alle endgame instancene. "OMG, TANK DOWN!" Distracting Shot/Aimed shot -> Cheeetah!

 

Alle klasser har sin plass i alle instancene, det er en sak jeg synes blizz var nokså flinke til.

Lenke til kommentar

Alle sammen sier at huntere kan gjøre så mye damage fordi de kan FD og resette aggro...

 

Personelig synes jeg det er noe stort vræl. Mobs dauer ALTFOR raskt til at du i det heletatt skal kunne stjele aggro fra noe som helst.

 

Hvis ikke de dauer raskt (da tenker jeg MC siden det er der de fleste er). Dauer ikke mob'ene raskt har dere VELDIG svak dps. Som warlock gir jeg MT null tid til å få aggro, men begynner rolig med å sette alle DoTs før jeg nuker avgårde med Shadowbolt.

 

 

Du har overhodet ikke noe problem med å nuke abgårde med Warlock og andre klasser. Rogues og huntere kan bare gå og legge seg når de tror de får høyere damage fordi de kan resette aggro. nope - det er ikke sånn det fungerer her i verden.

 

De som utgjør mest DPS utgør mest DPS. Får du aggro i det heletatt må du bruke high-threath spells, noe som ikke er noe sjakktrekk.

 

F.eks - det er ikke lurt å begynne med en 2,5 critt Mindblast når MT ikke har fått en sunderarmor enda.

 

 

 

 

edit: F.eks onyxia resetter aggro i phase 3, warlock og mages kan bare suse avgårde i phase 2, regenne litt mens tanken får aggro i phase 3 og bare nuke videre. Aggro har aldri vært noe problem for meg. vi kjører dog KTM threathmeter.

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Blir for mange å quote her, så jeg bare skriver det på denne måten.

 

 

Derfor er rogues "verdiløse i raids":

 

Rogues er gode for EN ting i end-game raiding:

 

Å gi skade.

 

Etter å ha startet som en "imba" klasse i Beta har rogues sammenhengende blitt degradert og "nerfed". Det som nok har hatt mest å si er "The world of Roguecraft"-videoene, som helt klart har påvirket utviklerene av spillet. Disse videoene viser at en rogue uten klær og et våpen med under 1 DPS kan drepe folk i fult epic gear. Meningen var at de skulle få utviklerene til å forstå at rogues må SCALE som alle andre klasser gjør, istedenfor å ha abilities som står i stein.

Nå gjør en rogue på level 50-noe (husker ikke hvilken level du får den siste versionen av skillen) like mye skade som en level 60 rogue i de værste epics du kan tenke deg, med "finishers". Det vil si at det alle abilitiene til roguen jobber mot er like bra uten gear i det hele tatt, som i de aller værste epicsene. (Med forbehold på spesielle gear-deler som øker dette, men det finnes såvidt.)

 

Når Blizzard ga ut WoW kom de med uttalelsen at Rogues var "Primary damagedealer" - det vil si at de skulle gi mest skade av ALLE. Dette gjelder ikke lenger. Warriors og Mages får Rogues til å se latterlige ut. Mange av dere sier at Rogues fortsatt gir mest skade fordi de kan "resette aggro", hva er det for no tull? Mages har MYE bedre aggro-reduserende abilities enn rogues. Det å skulle bruke masse energy (som da betyr mindre skade) på å bruke "feint", og en ability som gjør oss hate-fri hvert 5'te minutt for en reagent holder ikke når mages ALDRI TRENGER DET. De nye abilitene de fikk gjorde at de kan peise på så mye de vil uten problemer.

 

Mange av de "beste guildene i verden" - de guildene som har kommet lengst i spillet så langt, har bestemt seg for å kicke alle Rogues fra guildet med mindre denne oppdateringen "fikser dem".

 

Denne posten ble veldig rotete, men jeg vil avslutte med dette:

 

 

Det finnes ikke lenger en grunn for å ta med rogues på raids, og jeg skal nå motbevise argumentene for at de skal få bli med hittils i denne tråden her:

 

De gjør mest skade -> Nei, Warriors og Mages gjør mer.

De kan resette aggro -> Mages trenger ikke å resette aggro, ever, på grunn av "passive abilities", slå det.

De kan tulle i raids AKA Sap, Distract, Stealth - Dette fungerer ikke end-game.

 

 

Hvorfor velge en Rogue over en Mage når:

 

Mages gjør mer skade.

Mages ikke trenger healing (de er ranged, rogues står i AoE'en med mindre armor enn priests).

Mages trenger ikke å bruke tid/krefter/energi på aggro-resetting, det er passivt og fungerer mye bedre.

Mages kan buffe.

Mages kan lage vann/mat.

 

 

 

Den ble litt uferdig, men gi deres beste, prove me wrong.

Lenke til kommentar

Så du har aldri sett en mage ta aggro? I lange kamper vil rogues kunne gi mye bedre sustained dps, være svært effektive mot adds, interrupte spells og ikke minst holde på non-stop hvis de blir healet.

 

Hva jeg har erfart er at warrior er kongene på haugen tidlig (ZG, MC, BWL), og står veldig mye stille damage-wise i AQ40 og Naxx.

 

Man vil aldri utelukke en klasse helt fra raids. ALDRI. I så fall har man misforstått hele konseptet med raiding.

Lenke til kommentar

Mye rart ute å går her :whistle:

 

Rogue er, tro det eller ei, blant top 3 dmgdealers. Der Fury warriors kan gjøre syk dps (rundt 900 dps sustained med supergear på Patchwerk i Naxx), kan rogues komme opp i 800. Dette på tross av at warrior rage regen er ganske "broken", i positiv forstand.

 

Rogues har agrokontroll, warrior's don't (med unntak av passive, men ikke "kontroll")

 

Mitt, og mange andres syn på saken etter det jeg har sett.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Mange av de "beste guildene i verden" - de guildene som har kommet lengst i spillet så langt, har bestemt seg for å kicke alle Rogues fra guildet med mindre denne oppdateringen "fikser dem".

6648846[/snapback]

 

I lolled

6649761[/snapback]

 

/nod

 

Dummeste uttalesen jeg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
Mange av de "beste guildene i verden" - de guildene som har kommet lengst i spillet så langt, har bestemt seg for å kicke alle Rogues fra guildet med mindre denne oppdateringen "fikser dem".

6648846[/snapback]

 

I lolled

6649761[/snapback]

 

/nod

 

Dummeste uttalesen jeg har hørt på lenge.

6653162[/snapback]

/Agree

 

LuggagE GTFO. Du har ikke peiling på WoW. Og i world of roguecraft filmene misbruker han prep/vanish for å få quick cps, for å deretter bruke evisc som er base dmg. Men evisc vil scale med gear i 1.12.

Lenke til kommentar
/agree Loeve

 

KTM threathmeter, om dere trenger denne så betyr det at DPS'n deres ikke kan håntere aggron sin.

6648120[/snapback]

vi bruker den, da kan dps'ere presse grensa så langt de kan.

6649822[/snapback]

 

Ja, det er jo det som er så sinnsykt genialt med det også.

 

Kjønner ikke hva folk babbler om ... Klarer jeg ikke å kontrollere aggro siden vi bruker KTM? Vel, det er jo litt stas å vite NØYAKTIG hvor jeg ligger.

 

Trenger ikke aggro resett på vael, det er jo bare ideotisk å si - tanken har jo "endless rage" (hehe, den droppet faktsik i går).

 

Etter min erfaring så har warlocks og andre klasser som ikke kan resette aggro ikke noe problem what so ever med å knuse til og gjøre langt mer damage enn f.eks huntere fordi de vet nøykatig hvor de ligger - og - hvis de får litt overmye threat - så er det bare å bakke av i noen sekunder.

 

FD og vanish - nei, warlocks trenger ikke aggroreset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...