cubalibre Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 (endret) Hei, jeg har nettopp bygd ny maskin med en 500W MIST-psu (ikke den med avtagbare kabler). Alt gikk veldig greit, helt til jeg prøvde å finne kabelen fra psu'en som skulle i FAN-kontakten på hovedkortet, den er ikke der. Styres vifta gjennom andre kabler, eller hva er greia? c* Endret 7. august 2006 av cubalibre
Garegaupa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Viftekontaktene (fan) på hovudkortet er for tilkobling av ymse vifter (prosessor, system og så vidare), så det skal ikkje noko slags tilkobling frå straumforsyning og inn på desse. Viftene trekkjer straum via hovudkortet.
cubalibre Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Viftekontaktene (fan) på hovudkortet er for tilkobling av ymse vifter (prosessor, system og så vidare), så det skal ikkje noko slags tilkobling frå straumforsyning og inn på desse. Viftene trekkjer straum via hovudkortet. 6631499[/snapback] Hei, takk for svar! Jeg er litt surrete nå, det er 3-pins-kontakten på hovedkortert som heter PWR_FAN jeg mener. Jeg antok at psu'en skulle kobles til den for å styre viftehastighet/rapportere temperatur på psu. c*
Disippel i lære Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Den kontakten er viss du trenger en ekstra vifte i kabinettet ditt. Viss du ikke har det kan den bare stå åpen....
Hårek Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det er noen PSUer som har en slik ledning, men det er ikke så vanlig. Og det er bare for å lese av turtallet på vifta i PSU, så det er ikke noe viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå