Gå til innhold

For Varm CPU.....


zpankz

Anbefalte innlegg

Har en AMD 64 3400+ prossesor, som jeg i det siste har merket at er altfor varm.

Har prøvd forskjellige vifter deriblant Zalmans CNPS7700-Cu og Zalmans CNPS7000b-Alcul.

Problemet er at ingen av viftene hjelper på problemet mitt, nemlig at min cpu holder en jevn temperatur på 60 grader uten at jeg bruker den til noenting.

Har for tiden gitt opp å prøve å spille noe på den siden temperaturen da stiger til 70-75 grader, om ikke mer.

Jeg har også prøvd og ta av vifta og ta på ny kjølepasta flere ganger, men problemet er og blir det samme og det virker som om ingenting hjelper.

 

Så spørsmålet mitt lyder som følger:

Hva kan være galt, og hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som posten over sier, har du mue kabel rot?

 

Iallefall så kan du feste kablene sammen for å få bedre sirkulasjon på luften

 

Har du noen kabinett vifter? Og hvordan er de montert? (trekker inn eller ut, hvor?)

 

Jeg har også prøvd og ta av vifta og ta på ny kjølepasta flere ganger, men problemet er og blir det samme og det virker som om ingenting hjelper.

 

Du renser vel CPU med f.eks blå rens da du legger på ny pasta? Og hvilken pasta bruker du? (PS: kun et tynt lag over hele CPU kjernen)

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Jeg hadde problemer med en AMD 2500+ før, den hadde en idle temp på ca 50 grader. Grunnen til dette var at litt av kjernen var ødelagt under festing av kjøler. Da jeg byttet cpu'en til en ny en sank tempen betraktelig. Tror egentlig ikke dette er årsaken her, men man vet aldri  :ermm:

6659035[/snapback]

 

Samme temp får du om du monterer kjølern feil vei :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...