flogieboogie Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 mkay, hehe får vel ikke no problemer med luftkjølinga uansett Går nok for Thermaltake Big Typhoon da Takk for hjelpen!
blackbrrd Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 OMG det var mye dill og dall med på den pc'n! Jeg hadde gått for en bedre skjerm hvis jeg skulle kjøpt en så dyr pc, nærmere bestemt: https://prisguiden.no/product.php?productId=40972 Den har ikke TN panel som gjør at fargene er vesentlig bedre.
flogieboogie Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 (endret) OMG det var mye dill og dall med på den pc'n! Jeg hadde gått for en bedre skjerm hvis jeg skulle kjøpt en så dyr pc, nærmere bestemt: https://prisguiden.no/product.php?productId=40972 Den har ikke TN panel som gjør at fargene er vesentlig bedre. 6635771[/snapback] Hm, NEC skjermen har visst sunket i pris Har en grense på 4000,- til skjerm og har sett på mange skjermer. Til slutt stod det mellom Viewsonic VX2025wm, LG l204WT, Samsung 205BW.. Vet ikke helt med NEC skjermen pga. "glasert" overflate. Hvordan er dette i daglidags bruk? noen som vet? har ganske lyst rom så er litt kjipt hvis jeg ser trynet mitt som sikler mens jeg spiller F.E.A.R. eller no. Edit: dilldallet er med pga at jeg sitter på en 6 år gammel PC hvor ALT er temmelig slitt Endret 8. august 2006 av jurgeeen
blackbrrd Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 hehe, personlig bruker jeg bare mus/tastatur og integrert lydkort har holdt for meg de tre siste pc kjøpene Har en kompis som har NEC'n og han er veldig fornøyd, han testet den mot en high-end TN basert 19" og når de stod side ved side så TN skjermen grå ut Spurte han angående den blanke overflaten og han hadde ikke noe problemer med det.
flogieboogie Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 hm, får legge NEC skjermen i valggruppa mi blant skjermer. Når det kommer til valg av lydkort så er det for å koble opp til reciever for hjemmekino/spill Så kobler jeg bildet opp på prosjektor'n. Det er noe av grunnen til at jeg ikke ville bruke så alt for mye penger på skjerm, selv om det er kanskje den viktigste komponenten for en PC
UUnreal Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 (endret) OMG det var mye dill og dall med på den pc'n! Jeg hadde gått for en bedre skjerm hvis jeg skulle kjøpt en så dyr pc, nærmere bestemt: https://prisguiden.no/product.php?productId=40972 Den har ikke TN panel som gjør at fargene er vesentlig bedre. 6635771[/snapback] Hm, NEC skjermen har visst sunket i pris Har en grense på 4000,- til skjerm og har sett på mange skjermer. Til slutt stod det mellom Viewsonic VX2025wm, LG l204WT, Samsung 205BW.. Vet ikke helt med NEC skjermen pga. "glasert" overflate. Hvordan er dette i daglidags bruk? noen som vet? har ganske lyst rom så er litt kjipt hvis jeg ser trynet mitt som sikler mens jeg spiller F.E.A.R. eller no. Edit: dilldallet er med pga at jeg sitter på en 6 år gammel PC hvor ALT er temmelig slitt 6635879[/snapback] Glasert er veldig bra . Har akkurat kjøpt denne skjermen selv og den her helt konge. På grunn av at den er glasert får den fram mye mer realistiske bilder. Så når du spiller så er helt syk forskjell på billedkvalitet. Veldig bra til alt annet bruk også. Spander en 1000 lapp ekstra og kjøp den skjermen. Lover deg at du ikke vil angre. Den reflekterer også minimalt. Har lampe over skjermen og vindu ved siden av. Men det syntes aldri på NEC skjermen. Akkurat bygd pc til 28000 selv ca. og når alt opsettet er bra så er det litt kjipt å ha en dårlig skjerm. Reflekterer ikke resten av utstyret ditt. Endret 8. august 2006 av UUnreal
flogieboogie Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 (endret) Nei veit, skjermen må kunne være PC'en verdig Skal ta en nærmere vurdering i slutten av august når det nærmer seg innkjøp. Får siste del av lønninga den 30 så håper på at det årner seg etter det! Endret 8. august 2006 av jurgeeen
flogieboogie Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 (endret) Edit: Har lest en del reviews av NEC og denne skjermen kommer ut som en vinner i spill/bilde Problemet er vel egentlig prisen siden det har for vane å klatte seg på litt ekstra når jeg får PC'en innomhus Endret 8. august 2006 av jurgeeen
flogieboogie Skrevet 13. august 2006 Forfatter Skrevet 13. august 2006 hm, da har jeg måttet redigere mitt oppsett littegranne pga. penger og ytelse Handlekurven er som følger. Burde dette bli bedre? En ting jeg egentlig lurer litt på er om jeg skal kjøpe det skjermkortet som nå er vedlagt eller 7900GT. 3000,- syns jeg er litt i overkant av det jeg vil betale, men jeg har fått med meg at prisene vil synke etterhvert på x1900 serien? Vil det synke helt til 2500? vet at det bare er 300-500kr som skiller men et sted går grensa og det er ved 20000kr ++ Når det gjelder skjerm så står det mellom LG L204WT og Samsung 205BW. Venter på en review av LG'n for å finne ut hva mitt valg faller på Ellers kan jeg bare takke for alle svar og anbefalinger!
Simen1 Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Jeg har i hvertfall bestillt LG L204WT ut i fra spesifikasjoner og ting jeg har lest i forumer til nå. Venter spent på den skjermen.
flogieboogie Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 (endret) Jeg har i hvertfall bestillt LG L204WT ut i fra spesifikasjoner og ting jeg har lest i forumer til nå. Venter spent på den skjermen. 6787590[/snapback] Det er mange som velger LG'n ja Er fremdeles usikker. Får se hva jeg velger til slutt, men heller litt mot Samsungen, det pga. utseende og knappene i front (er jo egentlig bare detaljer). Har hvertfall bestilt alle komponentene til PC'en nå og kabinettet og PSU har kommet! fy f*** for et pent kabinett! Lian Li PC6070BSCAND. Prislappen ble jo litt dyrere enn utgangspunktet så jeg endte opp med å betale ca 18500 for denne uten skjerm. Skjerm bestiller jeg senere når alt er i hus Gleeeder meg! Edit: skjermkortet er 1900xt 512mb, ikke 256mb versonen. Endret 2. september 2006 av jurgeeen
flogieboogie Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 (endret) Den der kommer til å koste masse over 19k værtfall det er sikkert. Frakt fra 3-4 nettbutikker, lydkortet finner ikke prisguiden prisen på en gang. Blir nok mer en 20k for den der. 6788020[/snapback] Du har helt rett! Har bestilt fra komplett, PCutstyr, Netshop, SHG og Microplex. SHG har faktisk lydkortet, selv om det ikke står oppført i prisguiden inlk skjerm så kommer det på vel 21500 tipper jeg. Endret 2. september 2006 av jurgeeen
Simen1 Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Frakt fra 3-4 butikker er ikke så farlig. Det blir uansett 3 stk frakt siden komponenter, skjerm og kabinett sendes separat. Ofte er det mer å spare på å handle komponentene 2 plasser enn man taper i ekstra porto.
edge Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Vel, totalprisen er jo 2.5k over det som orginalt sto, så ikke rart jeg ble forvirra her
flogieboogie Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 (endret) Var nesten nødt til å bestille fra så mange butikker pga tilgjengelighet av varer, og pris. Skjermen, som vipper mellom LG204WT og SS 205BW kommer jeg nok til å bestille fra en egen butikk slik at jeg ikke surrer med noen andre komponenter i samme betaling og slikt. hehe, totalprisen ja. Den lå til å begynne med på 15000 spenn, men det steg fort gitt. et par hundre lapper til så får jeg enda bedre dilldall osv.. Er uansett fornøyd med det jeg har endt opp med og får takke alle som har hjulpet meg! Endret 2. september 2006 av jurgeeen
flogieboogie Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 Nå har endelig varene begynt å komme innom hus pga. mangelvare. Tenkte jeg skulle begynne å plugge sammen vidunderet i helga, men er ikke helt sikker på hvordan jeg burde gjøre det. Har hørt mye om faren for statisk elektrisitet og slikt, men er ikke sikker på om jeg trenger jorda teppe og sånn. Hadde tenkt til å sette sammen PC'en på et trebord. Vil dette gå bra? Ellers er det noen som har noen tips eller anbefalinger til hvordan jeg burde gjøre dette for å unngå å ødelegge komponentene mine og i hvilken rekkefølge? Takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå