Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

NOZ i bil, ulovlig å ha?


J@9

Anbefalte innlegg

Heisann!

En kamerat av meg har akkurat kjøpt seg en ny bruktbil.. denne er det montert lystgass i..

Han måtte ta eu godkjenning og fikk til svar at han måtte koble fra systemet enda han ikke har tenkt til å bruke det.. og flaska er tom. og ingen planer om å fylle denne igjen.

Dem sa også at han ville få bot om purken stoppa han med den flaska baki bilen.

 

Men mange andre jeg kjenner sier det er fullt lovlig å ha i bilen så lenge det ikke brukes.

 

Hva er rett?

Mvh drkangel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et komplett NOZ sett som er i bilen.. det har vært i bruk.

Men flaska er som sagt tom/brukt opp før han kjøpte bilen.

Flere som har peiling på montering av dette sier at sånn som detta settet er lagt opp er noe av det beste dem har sett, så jobben er gjort orntlig.

 

Men han kameraten min vurderer å ta det ut siden han ikke bruker det uansett. men det er jo litt jobb.. å han har ikke så veldig peiling på dette så han må ha hjelp om han skal ta det ut.. å da vil jo det koste litt.. ihvertfall med tanke på at han har lite penger nå.

 

Så jeg håper på noen orntlige svar om det er lov å ha montert i bilen uten å bruke det og uten fare for å få bot.

Lenke til kommentar

det vet jeg ikke.

for han har som sagt tatt eu-godkjenning.. men hadde ikke råd til å betale det.. for han trudde han kunne få regning på det.. men dem skulle ha det kontant.. så han får ikke svar før han betaler dem 2090 kr dem skulle ha for testen.

Lenke til kommentar
det vet jeg ikke.

for han har som sagt tatt eu-godkjenning.. men hadde ikke råd til å betale det.. for han trudde han kunne få regning på det.. men dem skulle ha det kontant.. så han får ikke svar før han betaler dem 2090 kr dem skulle ha for testen.

6631399[/snapback]

 

2090,-?!

 

Betalte 450,- sist jeg tok EU-kontroll.. i april 2006... Hva for et verksted er dette?

Sånn at jeg ikke er uheldig å svinger innom dem en regnfull dag.. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...