Gå til innhold

Er på Skjermkort jakt og trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at du skal kjøpe AGP-kort nå altså? Det er ikke akkurat fremdtidsrettet. Alternativet kan jo være å utsette det litt, og heller oppgradere CPU & hovedkort også i samme slengen. Så slipper du kjøpe nytt skjermkort igjen neste gang...

 

Men for å svare på det du spør om.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320098

Gainward GeForce 6800GS 256MB,1.4ns DDR3 AGP8X, "BA6800GS-256-TV-DVI"

Lenke til kommentar

ja asså tingen er at jeg har ikke pci ekspress port på hovedkorte, og mitt gamle graffikort røk og den sendte jeg tilbake til komplett, de erstattet den med penger i steden for en nytt skjermkort, så da fikk jeg 1900kr av de.

 

jeg skal oppgradere pc min neste år igjen, sparer til bil :p

Lenke til kommentar
Sikker på at du skal kjøpe AGP-kort nå altså? Det er ikke akkurat fremdtidsrettet.

 

Framtidsrettet skjermkort ? Det må vel være det mest selvmotsigende fenomen innenfor data hardware. Nei, kjøp skjermkort til AGP porten din. Å skifte hk, cpu, minnebrikker osv. bare for å "ha" PCIe er noe tull.

Lenke til kommentar
Framtidsrettet skjermkort ? Det må vel være det mest selvmotsigende fenomen innenfor data hardware. Nei, kjøp skjermkort til AGP porten din.  Å skifte hk, cpu, minnebrikker osv. bare for å "ha" PCIe er noe tull.

6627352[/snapback]

Hehe, det vet forsåvidt jeg også. Tenkte bare hvis han planla en oppgradering av resten av maskinen i snarlig fremtid, så kunne han jo spare seg kostnaden av ett skjermkort ved å gjøre hele pakka nå :)

Lenke til kommentar
AGP er ikke akkurat fremtia pluss agp kortene er dyre i forholdt til PCI-Express ta foreks: X850XT i agp koster 2700kr mens til PCI koster den 1700KR pluss kommer ikke toppkortene i AGP!.

 

 

MVH bZerk

6629160[/snapback]

 

 

Gutten spiller bare World of Warcraft, hvor bra skjermkort trenger man egentlig??

Lenke til kommentar
AGP er ikke akkurat fremtia pluss agp kortene er dyre i forholdt til PCI-Express ta foreks: X850XT i agp koster 2700kr mens til PCI koster den 1700KR pluss kommer ikke toppkortene i AGP!.

MVH bZerk

6629160[/snapback]

 

Merkelig å sammenlikne utgått skjermkort teknologi :hmm:

 

Sammenlikningen din virker snever (veldig billig PCIe og den dyreste du fant av AGP). I en og samme butikk er forskjellen knapt 100,-, altså gir ikke "gevinsten" med PCIe nok å forsvare merprisen (100,-).

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...