Gå til innhold

må ha Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden jeg får 2 maskinr i huset så må jeg ha switch fra internett koblingen, noen forslag på en billig switch?

6625489[/snapback]

 

 

Du mener router............

 

denne er stabil og funker ganske greit har brukt denne før jeg fikk trådløs.

 

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35423

6625554[/snapback]

 

 

hehe! kanskje det de heter ja! glad jeg kan skylde på at jeg bare r 13 da:)

Lenke til kommentar
Trådstarter har vel mest sannsynlig en router med bredbåndet, og trenger egentlig en switch.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=104030

6625603[/snapback]

 

 

ville ikke ha kjøp den...! har en slik selv... og når du kobler på flere en 3 Pcer. begynner Farten å synke betraktelig...

en kamerat ev meg har samme prob... tar liksom 1 time å kopiere 500Mb vist du sitter 4 stk på den :-S

 

 

ville ha gådt for denne Jensen har ikke hatt et eneste prob med denne... og som et +... det er en magnet i vær fot.. slik at du kan feste den fast til metal... snedig om dere har et lite "server skap"

liksom bare klaske den på... og rive den ut når du skal koble på flere Pcer !

 

eller gådt opp et par 100lapper og kjøpt en gigabit svitsj!

Lenke til kommentar
Trådstarter har vel mest sannsynlig en router med bredbåndet, og trenger egentlig en switch.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=104030

6625603[/snapback]

 

 

Nei jeg har bare sånn "tlf" boks på veggen, så må ha noe som gjør at jeeg får dobbel utgang ikke bare en liksom!

6625654[/snapback]

 

 

da kommer på d samme om du velger ruter eller switch!

eneste at du kan få trådløst på ruter da... + at par ekstra instillinger..

vet ikke hva som passer best..

 

Edit:

si meg... har du modem / ISDN / ADSL / Fiber ?

Endret av Beer£and
Lenke til kommentar

Ok. her har du en simplisert forklaring på router,switch og hub.......

 

1. En router er koblet på internett/cabel modem(eller annet nettverk) på den ene siden, og koblet til flere pcer på den andre siden. En ruter vil da fungere som en switch og i tllegg så kan de ha funksjoner som firewall og noe som heter cloned mac adress.........

 

2. En switch kobler flere pcer til et nettverk, ulik hub så har en switch evnen til å fastslå motakeren av en enkelt pakke og sender pakken deretter... Disse fungerer bedre enn hub og er noe dyrere..

 

3. En hub er det mest grunnleggende måten å koble sammen flere pcer i et nettverk.. Alt de gjør er å sende en pakke sendt av en pc til alle pcer tilkoblet nettverket.. Pcen som er motageren vil da akseptere pakken, alle de andre vil bare overse denne.... Dette kan føre til en treg overføring....

 

selv hadde jeg gått for en router, da dette er den beste løsningen for å dele internett.

 

Håper dette hjelper..

Abedin

Lenke til kommentar
Trådstarter har vel mest sannsynlig en router med bredbåndet, og trenger egentlig en switch.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=104030

6625603[/snapback]

 

 

Nei jeg har bare sånn "tlf" boks på veggen, så må ha noe som gjør at jeeg får dobbel utgang ikke bare en liksom!

6625654[/snapback]

 

 

da kommer på d samme om du velger ruter eller switch!

eneste at du kan få trådløst på ruter da... + at par ekstra instillinger..

vet ikke hva som passer best..

 

Edit:

si meg... har du modem / ISDN / ADSL / Fiber ?

6625722[/snapback]

 

Adsl tror jeg! bor i blokk så jeg har ikke peil på hva de har ordnet! 10 mb inn og 15 ut iallefall! jeg skal bare strekke kabel fra rommet mitt inn til stua jeg, der den andre maskina skal stå! trnger ikke no spes avangsert da

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ha gått for en router da denne er spesielt utviklet for å dele internett tillgang eller fungere som en switch og utvide nettverket..... I tillegg er en router mer fremtidsrettet, de billigste koster heller ikke så mye mer enn switch heller.

 

jeg vet ikke om alle cabelmodem eller adsl modem har router innebygget, men cabel modemet mitt (motorola sb5101e) har ikke dette innebygget, denne låser seg til et bestemt mac adress (avhengig av leverandør!) , selv hadde jeg problemer med å få en switch til å virke på netverket mitt........ Har hatt et liknende problem med speedtouch modem fra alcatel (adsl).

 

Switch: avhengig av macadresser...

Router: kan opperere med ip adresser..

 

Abedin

Endret av abedin
Lenke til kommentar
Trådstarter har vel mest sannsynlig en router med bredbåndet, og trenger egentlig en switch.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=104030

6625603[/snapback]

 

 

Nei jeg har bare sånn "tlf" boks på veggen, så må ha noe som gjør at jeeg får dobbel utgang ikke bare en liksom!

6625654[/snapback]

 

 

da kommer på d samme om du velger ruter eller switch!

eneste at du kan få trådløst på ruter da... + at par ekstra instillinger..

vet ikke hva som passer best..

 

Edit:

si meg... har du modem / ISDN / ADSL / Fiber ?

6625722[/snapback]

 

Adsl tror jeg! bor i blokk så jeg har ikke peil på hva de har ordnet! 10 mb inn og 15 ut iallefall! jeg skal bare strekke kabel fra rommet mitt inn til stua jeg, der den andre maskina skal stå! trnger ikke no spes avangsert da

6625837[/snapback]

15mb ut? :hmm::dribble: du er heldig!

¨

 

*lite trolig*

Lenke til kommentar
Ok. her har du en simplisert forklaring på router,switch og hub.......

 

1. En router er koblet på internett/cabel modem(eller annet nettverk) på den ene siden, og koblet til flere pcer på den andre siden. En ruter vil da fungere som en switch og i tllegg så kan de ha funksjoner som firewall og noe som heter cloned mac adress.........

 

2. En switch kobler flere pcer til et nettverk, ulik hub så har en switch evnen til å fastslå motakeren av en enkelt pakke og sender pakken deretter... Disse fungerer bedre enn hub og er noe dyrere..

 

3. En hub er det mest grunnleggende måten å koble sammen flere pcer i et nettverk.. Alt de gjør er å sende en pakke sendt av en pc til alle pcer tilkoblet nettverket.. Pcen som er motageren vil da akseptere pakken, alle de andre vil bare overse denne.... Dette kan føre til en treg overføring....

 

selv hadde jeg gått for en router, da dette er den beste løsningen for å dele internett.

 

Håper dette hjelper..

Abedin

6625819[/snapback]

 

Den viktigeste/største forskjellen mellom router og switch er vel at en router kan dele ut IP'er, det gjør ikke en switch eller hub.

 

Så har du ikke en router fra før av, er det enklest å kjøpe en router.

 

Det går selvsagt and å angi ip manuelt for hver gang du kobler på en ny maskin i nettverket (vist du velger switch/router), but it still sucks.

 

Men rekner egentlig med at du har en slags router/dhcp server som gir deg ip?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...