Itw Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Heisann Lurer litt på om man har noen form for program eller lignedne som lar meg skru av utvalgte harddisker, eller sette dem i en form for vente modus? For jeg har en server stående med 3hdd i, og det er kun en som er i bruk 24t i døgnet, så de to andre kunne man egentlig slått av, når de ikke var i bruk, for å forlenge levetiden på de:) Men går de ann?
NooN Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 kan jo koble på en manuell bryter (som en lysbryter eller lignende) på strømkabelen til disken da... vet ikke om dette kan skade disken ved brå kutting av strømmen, men vil jo klart funke. mvh
Itw Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Joda, men var akkurat de om de kan skade disken? + at jeg så for meg et program som man kunne hatt tidsinstillinger på ++
HeltNils Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Prøv Hard Disk Sleeper her: http://www.infoclub.com.np/download/utdisk.htm Har ikke prøvd det selv. Hvis det er Linux kan du bruke hdparm -S for å sette timeout, eller hdparm -y for å få den til å sove med en gang. Les man-siden først, spesielt for -S.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå