Gå til innhold

Dele HD via USB/Firewire hub


Anbefalte innlegg

Noen som veit om følgende oppsett går:

 

USB/FIREWIRE --- PC1

HUB --- PC2

|

|

USB/FIREWIRE

HD

 

Evt. om jeg risikerer å skade HD'en ved å prøve? Planen er at 2 PC'er (el. flere) skal dele filer, men at dette kan gjøres uavhengig av om den andre eller en filserver står på

 

EDIT: Måtte gjøre om designet, fungerte ikke i posten...

 

EDIT2: Ikke helt bra ennå, men håper dere forstår hva jeg tenker på....

 

_________________

Trenger litt hjelp til GF3 og LCD...

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mad Wolf Magnux på 2002-10-21 14:56 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Mad Wolf Magnux på 2002-10-21 14:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>USB/FIREWIRE --- PC1

>HUB --- PC2

>|

>|

>USB/FIREWIRE

>HD

 

Forstår tegningen dithen at du ønsker å koble to pcer sammen med USB, ved å koble begge til en USB hub, og i tillegg ha koblet en USB HDD til denne USB huben. Dette går ikke. USB er en sentralt styrt ressurs (alt nummereres fra pcen f.eks). Det finnes USB kabler for å koble sammen to pcer, disse får da lokalnett mellom seg, jeg vet ikke hvordan en slik kabel reagerer på å gå gjennom en hub, uansett vil kun en maskin vil få tilgang til resten som er koblet til huben. HDD en må deles som andre stasjoner på den ene maskinen...

 

Firewire er en annen sak. Der skal det gå an, at enheter snakker sammen uten at dataene går innom PC'en, men om oppsettet ditt går? Jeg tviler, men vet ikke!

 

CPL

Lenke til kommentar

Takker! Jeg veit, tegninga ble ikke helt god... Linjene fra HUB'en til HD'en var opprinnelig på midten, men "space" ble tolka som ingenting

 

Du ga meg et svar jeg var ute etter! Jeg har uansett lyst på en ekstern disk (el. flere) og vil også ha høyhastighetsLAN mellom de to maskinene det gjelder, så da kommer jeg til å prøve med firewire-varianten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...