Gå til innhold

Kritikken; tre i solnedgang;p


Pjuus

Anbefalte innlegg

Helluen ;)

 

Jeg er ganske ny i fotografering, men her er et bilde jeg har tatt.. Jeg tar imot både ris og ros :)

 

Håper på mange kommentarer, også de jeg kan lære av. Men litt positivt midt i det negative ville vært oppmuntrende :thumbup:

 

(Trur bilde blir i dårligere stand her enn jeg har på pc'n min ;S )

 

-Mette

post-105634-1154891424_thumb.jpg

Endret av Pjuus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint bilde med fine farger, men kanskje litt ordinært.

Min personlige mening er at med et litt mer spennende utsnitt og kanskje en tykk svart ramme ville det blitt bedre. Og kanskje reduser størrelsen litt før du legger det ut, irriterende å må scrolle om en vil se hele bildet.

 

Så, godt jobbet, trå til med litt etterbehandling nå, så tror jeg dette blir skikkelig bra :D

Lenke til kommentar
Fint bilde med fine farger, men kanskje litt ordinært. 

Min personlige mening er at med et litt mer spennende utsnitt og kanskje en tykk svart ramme ville det blitt bedre. Og kanskje reduser størrelsen litt før du legger det ut, irriterende å må scrolle om en vil se hele bildet.

 

Så, godt jobbet, trå til med litt etterbehandling nå, så tror jeg dette blir skikkelig bra :D

6624780[/snapback]

 

 

Takk :D

Skal se hva jeg får til.. Første gang jeg tester ut redigerings program så, blir nok bedre neste gang :) Får vi håpe..

Lenke til kommentar
Er dette bedre? :roll:

6625099[/snapback]

Mye bedre, dette er en passe størrelse for bildekritikken.

 

Jeg synes bildet "tipper" ut til venstre fordi horisonten er skjev, dette kan enkelt rettes opp.

 

Ellers er det et behagelig og fint bilde, men ikke noe man fester seg ved. Det er for mange slike bilder som har noen hakk mer spektakulær himmel og mer interessant forgrunn, til at dette skiller seg ut i mengden.

Lenke til kommentar

Jeg syntes faktisk det passet litt med skjev horisont, fikk en ganske morsom stemning. Jeg begynner på en måte å se på høyre side og blir ført ned til treet.. Snur du bildet slik det er nå blir jo treet skjevt.. å det å klone den rett kan man glemme om man ikke kan det.

 

Var greit med ramme, men syntes egentlig ikke det ble store forskjellen.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke bildet heller mot venstre, treet veier opp for det. Men jeg synes enten trestammen bør så rett, eller horisonten, og jeg hadde foretrukket å rette opp treet, fordi da ser det rett ut, samtidi som du får en skjev horisont som bryter litt med normene.

 

Jeg synes forsøk to ble mye bedre forresten :D

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke bildet heller mot venstre, treet veier opp for det. Men jeg synes enten trestammen bør så rett, eller horisonten, og jeg hadde foretrukket å rette opp treet, fordi da ser det rett ut, samtidi som du får en skjev horisont som bryter litt med normene.

 

Jeg synes forsøk to ble mye bedre forresten :D

6632815[/snapback]

 

Takk :)

Men hvordan retter man opp bare treet? :hmm:

Lenke til kommentar
Men hvordan retter man opp bare treet?  :hmm:

6635560[/snapback]

Det er en ganske vanskelig operasjon som krever store mengder tålmodighet og litt kunnskaper i photoshop, gimp eller liknende.

6635582[/snapback]

 

 

Jeg har tålmodighet, men har ikke kunnskaper i verken photohop eller gimp=S

 

..Så da blir det vel litt vanskelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...